Voltaire

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 14:51

heeft iemand info over de hengst Voltaire? Plaatjes ofzo? dit is de vader van Omar, die ik nu rij/verzorg.
Groetjes Petra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 15:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voltaire is in eigendom van Jan Greeve uit Haalsbergen, daar staat hij ook ter dekking.

Heb je ook een foto van je eigen paard?

Party!! *LOL* Party!!
_________________
zorgen moet je niet maken maar doen (Loesje)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-05-22 15:05 ]</font>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 15:28

Omartje staat nog niet op de Foto...
komt z.s.m.
He daar waar ik rij heten ze ook Greeve, zeker familie, zal ik eens vragen.
Jammer genoeg doen de foto's het niet bij mij, maar bedankt!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 15:30

Voltaire geeft zeer goede springpaarden, o.a. de merrie Finesse is een hele bekende!

Mijn merrie Kaminka heeft ooit een zoon van Voltaire gehad, zijn naam is Nicky Louda. Helaas heb ik dit paard nog nooit gezien, maar hij schijnt ook heel goed te springen!

Voltaires schijnen vaak een beetje stugge paarden te zijn met niet zo'n makkelijke mond, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de merrie!

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 15:30

nog een foto

[img]../upload/52/voltaire.jpg[/img]

Voltaire komt naar Zwolse Paardendagen (maart 2001)

In 1982 kreeg een klein hengstje het voordeel van de twijfel. Als laatste van zijn jaargang werd hij na een matig verrichtingsonderzoek, ingeschreven bij het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland, het KWPN.

Hoewel hij uitblonk in het springen, verwachtte niemand op dat moment dat Voltaire zou uitgroeien tot één van de grootste springpaardenleveranciers uit de Nederlandse geschiedenis. De hengst, die zelf een zoon is van de Hannoveraanse hengst Furioso II, bracht in totaal al meer dan dertig paarden die op internationaal niveau presteren. In ons land is de Olympisch teammerrie RBG Finesse van Emile Hendrix op het moment Voltaire’s meest succesvolle nakomeling. Maar ook in het buitenland staan er nakomelingen van Voltaire aan de top. De Canadees Ian Millar zadelde voor de Olympische spelen Finesse’s halfbroer Play it Again, Beth Underhill reed Altair op de Wereldkampioenschappen in Rome. Voltaire is nu twintig en dekt meer dan 300 merries per jaar. Maar als hij straks zelf niet meer ter dekking staat, zorgen zijn ruim dertig goedgekeurde zonen ervoor dat zijn invloed op de nieuwe generatie sportpaarden groot blijft.
Aan Voltaire’s eigen internationale carrière kwam wegens een peesblessure vroegtijdig een eind. Hij ging terug naar huis om zich volledig te concentreren op de fokkerij. Sindsdien heeft de Godfather van de Nederlandse fokkerij niet meer in de publieke belangstelling gestaan. Maar op dinsdagavond 11 januari, tijdens de show Verbazingwekkende Verervers, zal Voltaire nog één keer in de ring verschijnen. Samen met andere fokkerijhelden als Burggraaf, Calvados, Cavalier, Julio Mariner, Ulft, Uniform, Wellington en zijn eigen zoon Concorde zal hij worden gehuldigd voor bewezen diensten.

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-05-22 15:33 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-05-22 15:35 ]</font>

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:08

een vriendin van mij heeft nu ook een veulen: time dance, en dat is een veulen van voltaire, hij kan heel goed springen, net als zijn vader, alleen mag ze nog niet al te veel springen want ze is nog erg jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:33

Ha ha, ik snapte er even helemaal niks van. We hebben toch allang foto's gezien van Omar??? Verward
Lekker oud topic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:07

sjeetje flubke heb je heel bokt doorzocht om op dit oude topic te komen? Haha!
Persoonlijk vind ik het best wel irri als er zulke oude topics weer naar boven gehaald worden.
K'weet niet of ik daar de enigste zeurmuts over ben Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:10

oude topics liever niet omhoog halen. Is al genoeg gelezen. Deze vraag staat trouwens ook bij Fokkerij en Afstamming. Ook door jou. het is dus ook een crosspost. Daarom een slotje