When Tommy meets Mac and Buffy (met foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

When Tommy meets Mac and Buffy (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 09:50

Tommy is pas 4 dagen bij ons maar ontwikkelt zich al tot een echte ranch hond.

Hij helpt met het aanvegen van de poetsplaats………

Afbeelding

….en assisteert bij het longeren.

Afbeelding

En hij keurt de paarden. Hij hoorde Harold al dagen opscheppen over Buffy. “Zo’n cool paard, ik kan er zo onder doorlopen!”. Nou, dat heeft Tommy dus even gecheckt. En inderdaad Buffy bleef cool, maar Harold deed ineens zo raar. Hij schreeuwde en maakte een snoekduik Haha! Cool

Afbeelding

Dit is Buffy, oftewel Mister Big Buffy. Hij moet nog een eindje groeien en uitdijen, maar dan wordt het een prachtpaard.

Afbeelding


Mac en Buffy zijn het er nog niet helemaal over eens wie er de baas moet worden……..

Afbeelding


Maar vriendjes zijn ze al wel. Kijk ze nou toch eens staan, onze Teedona Boys! Lovers

Afbeelding


Buffy is een super paard. Cool en goed opgevoed. Hij geeft keurig zijn voeten. Luistert met longeren, snapt wat back-up betekent etc. En hij wordt in juni pas 3!

Ik heb mijn eerste buitenritje met hem al gemaakt Knipoog 3 kwartier stappen en draven aan de hand. We kwamen brommers en vrachtwagens tegen. Liepen langs weilanden vol met andere paarden. En hij gaf nergens om (5 weken geleden was hij nog hengst!). Ik dacht dat Mac cool was maar dan is Buffy diepgevroren
*LOL*

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.


HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

leuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:32

leuke foto's en verhaaltjes Haha!
veel plezier met je hondje en paarden
groet marion

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:38

Ja leuk... als je die middelste foto ziet gaan toch je nekharen wel even overeind staan.. Knipoog Mooie momentopname trouwens.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:47

Stoere hond hoor. Echt een held hihihihi.
Maar die 5e foto is gewoon mooi om te zien.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:48

Wat is de afstamming van Buffy??

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 10:55

Buffy is gefokt door Jeanette Hageman uit Willfull Buffy. Deze merrie stamt af van Cutter Bill en Handy Mac. de vader van Buffy is Our First Step, de eerste Nederlandse zoon van Teedona Step. Van de moederskant zit daar ook nog wat Poco Pine in geloof ik.

Mac is gefokt door Seapy hier op Bokt. De vader is Son of Maggy, ook een Teedona Step zoon. En de moeder is Lucky Lena Sue. Mac heeft wat hoogte van zijn moeder meegekregen. Buffy heeft een atletischer bouw en lijkt een reiner te worden.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:34

Haha! Dan heb jij een kleinkind van mijn merrie....

De moeder van Our First Step is nl. My Scotch Pine, en die is van mij, echt leuk om dat te zien!!

(of Our First Step de eerste nederlandse zoon van Teedona Step is, betwijfel ik, want dat seizoen zijn er meerdere merries gedekt)

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

beffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:15

hoi ik vind het leuk te horen dat je erg blij bent met je paardje ik heb inmiddels zijn veulen fotos voor je opgezocht!!!! het zijn er niet echt erg veel kiekjes maar het zijn er iedergeval een stuk of 10 Pling Pling stuur even een pb met je adres dan stuur ik ze op!groetjes

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 13:33

Ja, Klopt. My Scotch Pine. Leuk dat ze van jou is! Breng je haar op wedstrijden uit? Lijkt me wel leuk om haar eens te zien.

De (huidige) eigenaren van Our First Step beweren dat hij zo heet omdat hij de eerst Step in Nederland was. Geen idee of dat klopt Haha!

En Jojo, PB is on the way! Ben wel benieuwd naar die veulenfoto's.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:40

Marianne schreef:
De (huidige) eigenaren van Our First Step beweren dat hij zo heet omdat hij de eerst Step in Nederland was. Geen idee of dat klopt Haha!


Bij de AQHA-files kun je bij de 'get of sire' kijken wanneer de veulens geboren zijn en dus of het echt de eerste is.. Knipoog

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 14:55

Sugarmiss schreef:
Ja leuk... als je die middelste foto ziet gaan toch je nekharen wel even overeind staan.. Knipoog Mooie momentopname trouwens.


Jaja Sugermiss! En daar durf ik nou alleen mee het bos in Cool Ben je dan stoer of niet Gaaaap

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:07

HAHA, ik heb ook van die foto's waarin moeder en zoon aan het 'spelen' zijn. Moeder beslist niet hengstig, dus een mannenhater Haha! en zoon(1,5) net aan het leren 'waar abraham de mosterd haalt'.. Knipoog
Ik hield mijn hart vast, maar wel goed voor zijn opvoeding.


Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Beter laat dan nooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:27

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten, allebei(drie) mooierds hoor!!
Ben helemaal niet jaloers, echt niet Schijnheilig Tong uitsteken


Veel geluk en succes Party!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:16

Lekkere foto's! Wel een stoere foto van Mac, de wilde Haha!
Heel veel plezier met jullie nieuwe beestjes!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:25

Ha, daar is je hondje dan eindelijk. Wat een poepie zeg!!
En dat paardje is ook niet verkeerd!

Ik vond het leuk dat ik er was Knipoog

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 21:52

Allemaal gave viervoeters!

DoubleA
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Finsterwolde

Voorouders Mr. Big Buffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:05

Hallo trotse eigenaars,
Ik wil even een heleboel onzin uit de weg ruimen.
Wij zijn de trotse eigenaars van de ouders van jullie Buffy. Jullie Buffy is niet door Jeanette Hageman gefokt, maar door ons. Het geval wil alleen dat wij Willful Buffy nog niet op onze naam hadden laten zetten.
Our first Step is echt de eerste nakomeling van Teedona Step. Er waren inderdaad dat jaar meer merries gedekt door Teedona maar onze Step is als eerste geboren. Hij heet trouwens Our first Step omdat het onze eerste Qaurter was.
Ik heb trouwens nog wel een paar foto's van jullie Buffy als veulen. Interesse??
Laat het weten.
DoubleA

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voorouders Mr. Big Buffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:42

DoubleA"]
Ik wil even een heleboel onzin uit de weg ruimen.
[/quote]

Verward Uhm.. nou dat 'heleboel' valt ook wel mee toch?


[quote="DoubleA"]
Wij zijn de trotse eigenaars van de ouders van jullie Buffy. Jullie Buffy is niet door Jeanette Hageman gefokt, maar door ons. Het geval wil alleen dat wij Willful Buffy nog niet op onze naam hadden laten zetten.
[/quote]

Okee, maar voor degene die het papier ziet, is het een logische conclusie als op het papier bij 'breeder' de naam van jeanette staat, toch?

[quote="DoubleA schreef:
Our first Step is echt de eerste nakomeling van Teedona Step. Er waren inderdaad dat jaar meer merries gedekt door Teedona maar onze Step is als eerste geboren.


Klopt! Our first Step is uit mei, toen kwam Sherries Best Solano in juni, en de laatste van dat jaar was Son of Maggy in juli.
In totaal heeft Teedona 41 veulens voorgebracht, waar nog aardig wat performers tussenzitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, smiley en 5 bezoekers