Ik Word Gek..!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Ik Word Gek..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:11

Ik word helemaal gek..

Ik begrijp er echt niets van!

Oxo is heel vaak verhuist.. Van de manege.. naar huis.. van huis.. naar de grote wei.. van de grote wei.. terug naar de manege.. toen naar een andere stal.. weer terug naar de manege.. en uiteindelijk staat ie nu hier bij huis..

En dat alles met de trailer.. Hij liep er altijd zo in.. Zonder enig gestribbel of wat dan ook..

En nu.. Hij vertikt het.. Hij gaat stil staan voor de oplaat klep.. En dan staat ie je zo lekker dom aan te kijken.. van Ja.. Dus.. Wat Denk Je Nou? Dat Ik DAAR In Ga..?? DUS NIET!

En als iemand dan een hand alleen op z'n kont legt.. begint ie te steigeren.. alleen een hand erop LEGT.. ken klopje of wat dan ook..

We hebben het een keer met een blinddoek gedaan.. Werkte 1 keer.. Daarna niet meer.. Ik vond het zelf ook te gevaarlijk.. Stel dat ik hem niet hielt.. Hij zou overal tegen aan lopen..


Ik hoorde van iemand met een bezem.. Was ook 1 keer gelukt.. Nu denkt ie bij zichzelf.. Je kan de pot op.. Dan begint ie te steigeren..

Achteruit.. Dan verzet ie geen stap..

De longeerlijn breekt ie doormidden.. ( heet ie nu 6 keer gedaan.. dus 6 longeerlijnen naar de knoppen.. )


Voeren in de trailer.. Dat doen we nog steeds.. Maar werkt ook niet.. Schieten we niks mee op..

Ik heb altijd veel geduld.. Gister heb ik weer van 12 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags gestaan.. Hij ging er niet in..

Ik kan hem natuurlijk niet steeds zijn zin geven..

Hebben jullie soms tips..?? Want ik heb binnenkort weer wedstrijden.. ( nog niet voor in geschreven.. dat doe ik pas als Oxo helemaal aan de trailer gewend is.. )

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:15

Van AM naar VMR Lachen

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:32

ik zou hem er echt is een keer erin slaan in de trailer.. misschien klikt dit wel hard maar als je al van alles hebt geprobeerd moet je nu is echt streng worden

succes

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:37

chagrijntje schreef:
ik zou hem er echt is een keer erin slaan in de trailer.. misschien klikt dit wel hard maar als je al van alles hebt geprobeerd moet je nu is echt streng worden

succes


Ik denk dat dat niet gaat werken.. als ie bij een hand op zn kont al stijgert dan lukt erin slaan al helemaal niet. Mijn paard is ook zo moeilijk maar die heeft een paar keer enge dingen meegemaakt in de trailer, vaak met heel veel geduld krijgen we m er uiteindelijk wel in. Zodra je maar iets van druk geeft of boos wordt dan gaat ie echt niet meer.
Heeft je paard niet de laatste keer iets engs meegemaakt? Kwam ie niet bezweet de trailer uit ofzo? Als je de zoekfunctie gebruikt vind je wel wat tips..

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:54

Nee.. Ik denk als hem erin slaat dat je hem alleen maar banger maakt.. Denk ik tenminste..

Maar ik weet me geen raad..


Er is ook verder niks gebeurt in de trailer.. Niks.. Niet z'n hoofd gestoten of wat..

Maar als ie er eenmaal in staat is ie ook rustig..

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:09

Misschien is ie bang dat ie weer moet verhuizen, hij is inmiddels ook al zo vaak verhuisd. Tong uitsteken

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:11

Zelf in de trailer gaan zitten in een gedeelte waar je wilt dat ie heen gaat maar wel zo gaan zitten dat ie niet ineens op je staat.
Gewoon zitten met wat bix en wachten dit kost veel geduld maar heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Als ie eenmaal in de trailer staat goed belonen zodat ie weet dat ie goed z'n best heeft gedaan.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 12:58

Hetja schreef:
Misschien is ie bang dat ie weer moet verhuizen, hij is inmiddels ook al zo vaak verhuisd. Tong uitsteken



Dat denk ik ook.. Knipoog Hij heeft het hier best haha

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!

hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:09

het ligt er aan waar je heen moet met de trailer als die verkeersmak is en het is in de buurt kan je er ook gewo0n heen lopen Lachen ik denk ook dan hij bang is geworden omdat hij zo vaak is verhuist is tog niet zo gek ik denk dat dat het is Knipoog

ik zag jou ogen zo bang maar toch trouw,
één ding weet ik zeker ik hou van jou

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:46

een tip die bij mijn paard ook super werkte (bezems, blinddoeken, bix, lieve woordjes, kwade woordjes etc.. werkten echt niet):

toch weer een longeerlijn gebruiken! deze doe je om zijn buik achter de schoft: het uiteinde heeft meestal een lus, dus daar haal je de rest van de lijn door heen. diezelfde lijn gaat tussen zijn voorbenen door naar het halster waar je hem (achter) door de neusriem haalt (dit voorkomt dat hij omhoog gaat..) .vervolgens loop je richting de trailer of zo ver dat lukt. dan loopt iemand met het uiteinde van de lijn de trailer in om deze over de boom te gooien en vervolgens terug met de lijn te lopen. nu krijgt de lijn een hefboomwerking. jij loopt DOODNORMAAL met een gewoon halstertouw aan het halster naar de trailer. misschien heb je nu hulp nodig van iemand die zorgt dat hij voorwaarts blijft of moet iemand helpen trekken bij de andere "trekker"
het klinkt allemaal nogal hard, maar in werkelijkheid valt het super mee.

door de hefboomwerking hebben jullie minder kracht nodig en heb je meer stevigheid.
doordat jij naast hem de trailer in loopt went hij weer dat jij hem inlaad.
ook de doordat de lijn niet achterhem langs komt kan hij het niet stuk trekken.


wel oppassen dat als hij eerst weerstand bied dat degene die de lijn vast houd, stevig staat, anders schiet 'ie de trailer in. Blauw oog Ziek

mijn paard wou na een keer oefenen er zelf wel inlopen en een paard van een vriendin doet het ook super. allebei lopen ze er nu ZONDER lijn als een mak schaap in. Haha! Haha! Haha!

wel nog een paar keer met lijn erin gaan als hij het doet. alleen doe je de lijn dan niet over de boom in de trailer.

tis een lang verhaal geworden, maar hopelijk heb je er wat aan!
succes!

"Er ontbreekt geen enkel kenmerk, en men mist niets meer
dan de trotse ruiter op de trotse hengst." ~ William Shakespeare

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:04

geef hem een dag geen eten en probeer het dan nog eens...

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:07

sweet_angel schreef:
geef hem een dag geen eten en probeer het dan nog eens...


En wat is hier de bedoeling van?

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:53

nou dan heeft hij honger.. vervolgens zet je voer in de trailer.. en hoppa mijn verzorgpaard liep zo de trailer in.. en moet je wel een paar x herhalen.

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*


_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:00

Ik raad je aan de tip van Milou85 op de volgen.
Het laden met mijn paard was een ramp en ik had werkelijk alles al geprobeerd, toen kreeg ik de hefboomtip van iemand, we hebben het drie keer zo gedaan, en nu loopt ze zo zonder lijn de trailer in.

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 20:32

Als ik hem een dag niet voer..?? Sorry dat ik dit zeg maar Ben je je verstand een beetje kwijt..?? Zullen we jou eens een dag niet voeren.. Haha


Dat met die longeerlijn is inderdaad een goed plan! Dat ga ik cker eens proberen.. Wel met iemand erbij.. Die er ervaring mee heeft..

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:02

sweet_angel schreef:
geef hem een dag geen eten en probeer het dan nog eens...


Jij spoort niet....

Maar goed ontopic.

Het verhaal van de longeerlijn lijkt mij erg goed. Ik denk zeker dat je dat moet proberen. Met Kane heb ik de laatste keer ook moeite gehad om hem de trailer in te krijgen en kwam ook bij mijn stalgenoten de longeerlijn truc naar boven. Gelukkig liep hij opeens mee de trailer in en hebben we die niet hoeven gebruiken , maar ik weet bijna zeker dat met de longeerlijn zeker gelukt was .

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:12

Ik vind het eigenlijk niet eens zo heel raar dat dat paard de trailer niet meer in wil als ie al zo vaak ergens anders heen moest Knipoog

Maar is inderdaag lastig...met longeerlijn lijkt mij ook het beste...

Heel veel succes!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:21

Enig idee wat de oorzaak is dat ie er niet meer ingaat? Ik zou proberen dat eerst te achterhalen en daar je methode op aan te passen

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 16:16

Nou hij vond het nooit erg om weg te gaan met de trailer.. We zijn ook vaak zat op wedstrijd geweest enzo.. Liep hij er ook zo in..

Er is verder niks gebeurt in de trailer..

En het is opzich niet ver hier vandaan.. Maar we moeten een brug over.. ( die loopt over de Rijn ) en het is daar altijd erg druk met het verkeer.. En stel dat het fout gaat.. Hij zou maar over die rand heen vallen..

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:31

de trailer ook naast een muur zetten als hij dan weg wil springen kan hij zowiezo alleen maar naar achter of naar een zijkant toe

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:05

heb ik ook, vrezelijk iri, nu heb ik een manier (de enige die werkt) pak 2 longerlijnen, leg die op de grond, laat het paard voor de klep staan, en laat 2 mensen kruislings de lijnen achter het paard spannen, dan kan ie geen kant op en hoef je dus niet te trekken of te slaan om hem/haar de trailer in te krijgen, en hem dus vijling in laden, dan gaat het heel goed.
succes

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Daphne_Oxo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 20:00

Longeerlijnen achter z'n kont bedoel je..??
Ahaa.. Heb ik 6 keer geprobeert.. Slechte ervaring mee.. Heeft me 6 longeerlijnen gekost.. En een dagje op bed omdat ie me een trap had gegeven met z'n voorhoef.. ( Niet express )

Oxo & Nico

YOU CAN DO THIS!!

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:43

iemand die ik ken, had het probleem ook. Die heeft iemand ingeschakeld die Parelli uitoefend. Ze hebben het paard het vertrouwen teruggegeven en nu loopt ie bijna vanzelf in. Misschien een ideetje?

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:51

Daphne_Oxo schreef:

Er is ook verder niks gebeurt in de trailer.. Niks.. Niet z'n hoofd gestoten of wat..


Hoe weet je dit zo zeker?
Paard hoeft geen verwonding te hebben om heel hard zijn hoofd te stoten of iets dergelijks.

Verder ga ik mee met het verhaal van milou85, ik zou inderdaad wel iemand met ervaring erbij laten helpen.

Succes ermee!!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:59

Je weet de oorzaak blijkbaar niet, waarom hij dit doet...zonder dat kom je niet verder denk ik...maargoed.
Geduld en neem de tijd

Ik zou iedere dag of om de dag eventjes oefenen, elke dag een stapje verder proberen te komen. Laat hem 1 voet op de klep zetten, beloon hem en haal hem er weer af. De volgende dag 2 voeten etc...

Zorg in elk geval ervoor dat als je hem laad, je geen haast hebt! Dat werkt altijd tegen je.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ikkedus, Kashmino, Verara en 124 bezoekers