Leuk hoor, jaarlijkse inenting van de katten.. :\

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Leuk hoor, jaarlijkse inenting van de katten.. :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 17:39

Jaja, de jaarlijkse inenting. Vandaag was het weer zover.
Mijn stoere jeweetwelkater ging al meteen in zijn mandje zitten. Makkelijk, mandje dicht. Haha! Toen was het de beurt aan Iessie, maar die laat zich niet zomaar vangen als ze doorheeft dat er iets gaat gebeuren. }>
Toen mijn moeder haar in het reismandje wilde doen begon ze wild om zich heen te krabben en te blazen. Mama onder de krassen, vloekend. Kat achter de wasmachine. Ik: 'Het is jouw poes, pak jij haar maar'. Haha!
Uiteindelijk met zn tweeen Iessie in het reismandje gepropt, en met extra touwen bevestig, anders ontsnapt ze. Schijnheilig
Binkie had dat allemaal al gezien dus die was ook al bang geworden... Rolleyes
Dus een 20 minuten in de auto gezeten met twee heel hard mauwende katten, een begon zelfs na een tijd te hijgen in de auto? Verward
In de wachtkamer piste Binkie van de zenuwen door de reismand heen op de vloer van de wachtkamer, en over mijn hand. Blauw oog Hij is toch niet zo stoer als ik dacht....
Maar net gedaan alsof ik het niet in de gaten had, dus dat zal wel een klusje worden voor de assistent, de vloer dweilen.....Schijnheilig
54 euro armer en 2 gestressde katten die er weer een jaar tegenaan kunnen.
Iessie zit nog achter de wasmachine, Binkie is weer het ventje. Vork


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:53

De DA doet dat bij mij altijd als de paarden ingeent moeten worden, 1 x consultkosten + geen gesleep met 5 katten.

2 paarden rhino + influenza + tetanus + 4 katten (nu 5 Knipoog ) euro 127

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:00

Het blijft altijd weer een heel gedoe.
Ik moet deze week met mijn hond weer de jaarlijkse enting halen en dat vind ze helemaal niet leuk.
Als ze voor de praktijk staat zet ze de rem erop, en moet je haar echt naar binnen slepen.

Nieuw profiel! Eindelijk

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:10


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:17

Onze 2 jeweetwelkaters gaan altijd zelf in de mand zitten zonder problemen.
Alleen willen ze er bij de DA er niet meer uit want dan beseffen ze ineens wat er gaat gebeuren Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:21

Zo'n jeweetwel-kater hebben wij ook *LOL*
Eerst heel stoer in het mandje gaan zitten Cool, en er dan met geen mogelijkheid meer uit te krijgen.
Dan moet je echt met die mand schudden om hem weer uit z'n hotel te krijgen Haha!

Fonnie, je bent vast blij dat deze soap er weer op zit voor de komende tijd.
De link van Rosita is trouwens wel interessant

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:03

Die links van Rosita zijn enorm interessant! Ik sla weer in ieder geval een jaar over met vaccineren!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:15

Rosita schreef:
misschien vinden jullie het interessant om ook 'de andere kant' van het vaccinatieverhaal eens te lezen? Sinds ik weet hoe lang de katten en honden entingen werken, beperk ik dat aanmerkelijk. In de paardenentingen heb ik me nog niet verdiept... Je vindt wat leesvoer op deze links.

http://www.nvfr.nl/driscoll.html
www.odwin.nl http://www.naturalanimalconsulting.nl/v ... erzoek.htm


wel eens een dier dood zien gaan (in moeten laten slapen) vanwege tetanus ? dan laat je dit soort dingen wel uit je hoofd.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:44

Die van ons wóónt in haar transportkooi, ooit heeft ze eens bedacht dat dat wel een lekker veilig en prettig plekje was. Ze bivakkeert er dus 23 uur per dag in. Makkelijk: gewoon het deurtje dicht doen: kat in 't bakkie! Haha!
Daarna ziet ze de bui trouwens wel hangen, dan ga ik meteen met die koffer slepen, zet haar in de auto en dan zit ze met d'r voorpootjes net in die spleet aan de bovenkant van het deurtje. Net een gevangene... Scheve mond In de auto is het 3 minuten heel zielig mauwen, daarna wordt ze stil en gaat om zich heen kijken. Duurt de autorit langer, valt ze gewoon in slaap OK dan!
Bij de DA moet ik haar ook aan de voorpoten uit het mandje sleuren Haha! Daarna er terug in is niet zo moeilijk: gewoon loslaten -> zoef! Lachen

Na de eerste DA-beurt is ze twee maanden (!) boos geweest en bleef ze uit de buurt. Na de tweede duurde het maar een paar uur... Verward

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:19

Citaat:
wel eens een dier dood zien gaan (in moeten laten slapen) vanwege tetanus ? dan laat je dit soort dingen wel uit je hoofd.


Dat is inderdaad een nare ervaring Mist. Jij hebt het blijkbaar meegemaakt. Was dit dier ingeënt? Zoals ik zei, ik heb me nog niet in paardenentingen verdiept maar wat als die entingen gewoon 2 jaar werken? Volgens mij is het heel lang zo geweest dat paarden maar 1x per jaar geënt hoefden te worden. Sinds kort (??) is dit 2x per jaar..... Hoe komt dit? Zijn onze paarden ongezonder geworden?

Van honden en katten weet ik zeker dat er voor het gemak van de DA's (en de klanten...) over is gegaan op ieder jaar een cocktail ipv de afwisseling die voorheen bestond.

Volgens mij zijn die entstoffen nooit gezond en wanneer de werkzaamheid voor veel langere duur is aangetoond ga ik mijn dieren er niet mee lastig vallen. Maar gelukkig kunnen we daar tegenwoordig allemaal zelf voor kíezen, als we de info op het net dan maar gebruiken.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:20

Mist schreef:
wel eens een dier dood zien gaan (in moeten laten slapen) vanwege tetanus ? dan laat je dit soort dingen wel uit je hoofd.


Ik vind het ook een beetje vreemd klinken.
Wij hebben thuis altijd honden, die laten we jaarlijks enten (ook omdat ze in pension gaan, veel met andere honden in contact komen).
En alle honden zijn tot nu toe al 10+ (geworden).

Dus ik blijf ze lekker jaarlijks enten.

Nieuw profiel! Eindelijk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:29

Ik ent nooit. Waarom weet ik eigenlijk niet. Bloos
Mijn kat is inmiddels 13.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:39

Rosita schreef:
Dat is inderdaad een nare ervaring Mist. Jij hebt het blijkbaar meegemaakt. Was dit dier ingeënt? Zoals ik zei, ik heb me nog niet in paardenentingen verdiept maar wat als die entingen gewoon 2 jaar werken? Volgens mij is het heel lang zo geweest dat paarden maar 1x per jaar geënt hoefden te worden. Sinds kort (??) is dit 2x per jaar..... Hoe komt dit? Zijn onze paarden ongezonder geworden?

Van honden en katten weet ik zeker dat er voor het gemak van de DA's (en de klanten...) over is gegaan op ieder jaar een cocktail ipv de afwisseling die voorheen bestond.

Volgens mij zijn die entstoffen nooit gezond en wanneer de werkzaamheid voor veel langere duur is aangetoond ga ik mijn dieren er niet mee lastig vallen. Maar gelukkig kunnen we daar tegenwoordig allemaal zelf voor kíezen, als we de info op het net dan maar gebruiken.


Ik heb het meegemaakt met een geitje dat we net een week hadden, het dier kwam bij een boer vandaan, en was blijkbaar niet ingeent, terwijl ze wel de horentjes verwijderd hadden Boos! het uit zich eerst in de mond, ze kunnen niet meer eten of drinken, daarna worden de pootjes stijf en kunnen ze niet meer bewegen, ze hebben gruwelijke pijn, dit alles op tijd van 1 dag !

Dat tegenwoordig het advies is om paarden 2x per jaar te enten, komt omdat er steeds meer lieden zijn die hun paarden NIET inenten, de infectiedruk kan zo stijgen (influenza) vergis je niet, influenza kan ook dodelijk zijn hoor !

2 maanden geleden kreeg mijn paard een virus, de week daarvoor was ik voorbij een wei gereden waar de paarden van X staan, de paarden van X zijn niet ingeent, en hadden dus influenza.....een van de paarden was zo ziek geworden dat ze niet meer op haar benen kon staan...fijn hoor, mensen die hun paarden niet inenten, laat ze ff een bordje aan de wei hangen voortaan, dan weet ik waar ik mijn DA rekening naar toen kan sturen.

ps. ik ken X persoonlijk, het is geen bakkerspraatje!

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:43

mijn VA heeft me nooid geadviseerd om mijn geit tegen tetanus in te enten.......

**'Typical' - De honden**'The Logicats'- De katten**à Compagner - De salon**

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:49

nooit met een 'd'................... ttttttttttttssssssssss Bloos!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:16

Mijn kat geeft gelukkig geen problemen als hij naar DA moet. Ik neem hem en mijn hond in 1x mee, alle 2 los in de auto. Hond op achterbank en kat op bij rijders-stoel. Terwijl mijn hond haar prik/onderzoekje krijgt zit kat Primo rustig op de behandeltafel toe te kijken! En anders om. hoe het mijn nieuwe katten zal gaan... geen idee. Maar daar ga ik snel achter komen; ze zijn nu 10 weken en over 2 weken gaan ze hun 1ste prik halen....
Wat ik wel heel raar vind is dat de enting voor paarden zo veel goedkoper is dan die van hond/kat. Voor mijn 2 paarden ben ik nog geen 26 euro kwijt (terwijl da dan naar stal moet komen) en mijn katten kosten 33 euro per kat! Iemand die dat kan uitleggen??>

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:26

Omdat de fabrikanten zo slim zijn het in grootverpakking te doen. Als je meerdere katten tegelijk laat enten dan is het goedkoper. Als je maar 1 kat laat enten moet de da wel zo'n verpakking openen en kan hij de rest niet meer gebruiken, dat rekent hij door.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:53

wyko schreef:
Als ze voor de praktijk staat zet ze de rem erop, en moet je haar echt naar binnen slepen.
Dat deed onze hond ook, een newfoundlander... Dat zijn behoorlijk wat kilo's die je dan naar binnen moet slepen. Dan hoop je op een gladde ondergrond.....

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:05

Tessebes schreef:
Omdat de fabrikanten zo slim zijn het in grootverpakking te doen. Als je meerdere katten tegelijk laat enten dan is het goedkoper. Als je maar 1 kat laat enten moet de da wel zo'n verpakking openen en kan hij de rest niet meer gebruiken, dat rekent hij door.


Ik moet mijn 2 kittens laten enten en dat komt op die 33 euro per kat en dat 4 weken later weer! dat is dus 66 euro per x! 2 paarden kost me nog geen 50 euro? Bij beide gaat het om 2 stuks...
Als het klopt wat jij zegt, blijf ik het raar vinden want dat zou dan ook op gaan voor paarden, toch? Maar woorom dan geen maandelijkse honden/katten ent-dag? Dan zou het goedkoper moeten kunnen....

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:10

Wij hebben onze kat nog nooit geent. De vorige werd 16, deze is nu net 3. De hond en de paarden zijn wel elk jaar de klos.

Odessa & Assedo


Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:45

wij enten onze katten vrijwel nooit. en we hebben zeer weinig problemen met de katten.
kittens enten we hier wel het eerste jaar. daarna niet meer.

en die problemen met zn reismandje hebben wij hier ook.... Boos! vroeger hadden we nooit een reismandje. we gebruikten 2 boodschappenkratjes die we bovenopelkaar deden. en dat werkt perfect!
maar we zagen een keer een echte reismandje bij de blokker in de aanbieding. wij dus meenemen! maar goed de bovenkant kan er niet af. en daar kwamen wij achter bij de dierenarts.....
onze "je weet wel" kater had een flink abces (2 stuks nog wel) op zijn hoofd. en hij had er duidelijk erg veel last van (anders maak ik ze zelf altijd wel schoon)
dus wij er heen. nou hoe krijg je een kater van 6 kilo uit een mandje?! juist.. bijna niet dus.
hij ging goed tekeer maar uiteindelijk had ik hem goed vast. de dierenarts had het mandje vast, en dan maar trekken. nou echt hoor, het heeft een tijd geduurt! (kat moest onder verdoving behandeld worden!! hij heeft meteen onder verdoving een chip gekregen, zonder verdoving zouden ze de chip er niet in krijgen )
het is verder een hele leuke en lieve kat hoor!

nu gebruiken we het mandje niet meer... Schijnheilig we doen het nu gewoon op de ouderwetse manier! Haha!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:18

Mijn kat Doerak krijg ik de laatste 2 jaar helemaal niet meer mee.
Dus ga ik met het boekje naar de DA en laat het aftekenen,ik krijg de entstof mee en doe het thuis zelf. Geen problemen thuis.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie