Negenjarige bekent doden dieren op kinderboerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Negenjarige bekent doden dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 12:32

Bron: Nu.nl
Uitgegeven: 11 augustus 2004 12:08
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2004 12:08

ASSEN - Een 9-jarige jongen uit Assen heeft tegenover de politie bekend een aantal dieren te hebben gedood op de kinderboerderij aan de Rijnstraat in Assen. Het gaat om in totaal zeven dieren van kinderboerderij Pittelstee. De jongen kon worden aangehouden na tips van buurtbewoners. Hij is na verhoor overgedragen aan zijn ouders.

Een woordvoerder van de kinderboerderij zei woendag dat het gaat om vier cavia's, twee kuikens en een konijn. "We hebben geen idee waarom hij dat heeft gedaan, maar eigenlijk willen we dat ook niet weten. Het is triest dat een jongen van die leeftijd al tot zoiets in staat is", zegt woordvoerder H. van der Haar van de kinderboerderij.

In en in triest.. Ik vraag me af wat voor jongentje dit moet zijn uit wat voor gezin en wat hiermee gaat gebeuren.. Boos!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:33

Ik heb enorm met dat jongetje te doen.. Arm kind.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:48

Jeetje... dat is echt te triest voor woorden.. 9 jaar en dan al zo rot..... Verdrietig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:50

Ik vraag me af uit wat voor een gezin zo een jongen dan komt.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:53

In de Telegraaf stond dat het kind geestelijk gehandicapt is!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:55

Dat een 9 jarig kind dat kan doen! Ik vraag me af wat hierachter zit.

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:56

Citaat:
In de Telegraaf stond dat het kind geestelijk gehandicapt is!


ja zo'n kind heeft ze geestelijk niet echt op een rijtje zitten. maar het zal waarschijnlijk ook wel aan de opvoeding/ouders liggen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:57

Ik heb een jongen in de groep op het werk, die iets soortgelijks heeft gepresteerd, alleen dan met een heggenschaar een kat bewerkt. Hij heeft er echt geen flauw benul van dat zoiets 'niet hoort'. Hij heeft zijn gedrag te danken aan zijn (autistische) stoornis. Bij dit verhaal denk ik ook aan zoiets, vandaar dat ik al zei: arm kind. Hopelijk krijgt ie nou de goede hulp.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:57

Jeetje, op die leeftijd al tot zulke dingen in staat... Ben benieuwd wat er achter zit...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:58

shampielover schreef:
ja zo'n kind heeft ze geestelijk niet echt op een rijtje zitten. maar het zal waarschijnlijk ook wel aan de opvoeding/ouders liggen.


Dat hoeft écht niet.. En jammer dat er meteen wordt gesproken over 'geestelijk niet allemaal op een rijtje'..


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 12:58

Bron: de telegraaf..

Er staat niks over een verstandelijke handicap..

ASSEN - Een 9-jarige jongen uit Assen heeft tegenover de politie bekend een aantal dieren te hebben gedood op de kinderboerderij aan de Rijnstraat in Assen. Het gaat om in totaal zeven dieren van kinderboerderij Pittelstee. De jongen kon worden aangehouden na tips van buurtbewoners. Hij is na verhoor overgedragen aan zijn ouders.

Een woordvoerder van de kinderboerderij zei woendag dat het gaat om vier cavia's, twee kuikens en een konijn. "We hebben geen idee waarom hij dat heeft gedaan, maar eigenlijk willen we dat ook niet weten. Het is triest dat een jongen van die leeftijd al tot zoiets in staat is", zegt woordvoerder H. van der Haar van de kinderboerderij.

Het Openbaar Ministerie zal de jongen niet vervolgen omdat het kind daarvoor nog te jong is. De vader heeft aangeboden de schade te vergoeden.

"Voor ons is het belangrijkste dat de dader gepakt is. Want het is een vervelende gedachte dat er iemand rondloopt die het op onze dieren heeft voorzien. Weliswaar is de jongen nu weer vrij, maar ik verwacht dat hij het niet nog eens in zijn hoofd haalt dieren bij ons dood te maken", aldus Van der Haar.

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:58

Echt erg joh, hoorde het gister al op het regio-journaal...
Pfft, dan ben je toch ziek. 9 jaar..en dan al zo, wat moet er van zo'n kind komen in de toekomst... Verward

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:59

Echt erg joh, hoorde het gister al op het regio-journaal...
Pfft, dan ben je toch ziek. 9 jaar..en dan al zo, wat moet er van zo'n kind komen in de toekomst... Verward

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:00

Ylana schreef:
In de Telegraaf stond dat het kind geestelijk gehandicapt is!

mijn eerste gedacht was: laat er asjeblief iets mis zijn met dat kind want als dit het hedendaagse gedrag is van 9-jarigen dan is weer goed gesteld met de samenleving . Toen ik 9 was, durfde ik zelfs geen dieren slaan want dat vond ik zielig(pennymeid Cool ). Een vijfjarige ok, die heeft nog weinig besef wat ie doet.
Eigenlijk ook wel een beetje de schuld van de ouders, zo een kind moet je geen moment uit het oog verliezen, zeker niet op zulke plaatsen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:01

Je kunt een kind moeilijk aan je vast binden 24 uur per dag..

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:05

Als een kind daartoe in staat is , moet je hem zeker wel in de gaten houden... je bent er toch echt verantwoordelijk voor Scheve mond

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:06

pmarena schreef:
Als een kind daartoe in staat is , moet je hem zeker wel in de gaten houden... je bent er toch echt verantwoordelijk voor Scheve mond


Ja, je kunt nooit alles van tevoren weten waar je kind toe in staat is. Eens moet toch ook echt de eerste (onverwachte) keer zijn..

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:09

Als zo'n jong kind al tot zo iets in staat dan vraag ik me af wat er in de toekomst van zo'n kind terecht komt. Nu waren het dieren. Wat is zijn volgende stap?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:11

jeanette schreef:
Als zo'n jong kind al tot zo iets in staat dan vraag ik me af wat er in de toekomst van zo'n kind terecht komt. Nu waren het dieren. Wat is zijn volgende stap?


Precies dat dacht ik dus ook gelijk.. In zo'n kind zit een potentieele moordenaar schuil, en zonder goede hulp zal hij dat ook zeker gaan worden.. Kinderen van 9 horen dit gewoon niet te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:12

Waar kinderen toe in staat zijn?
Laat ze alleen met een willekeurig huisdier en ze doen het volgende:
- trekken aan oren
- trekken aan staart
- in de ogen prikken
- knijpen
- schoppen
- schreeuwen
en natuurlijk ' aaien'.
Er zijn echt wel vaker dieren overleden door hardhandig spelen enzovoort.

Heel vaak hebben kinderen geen flauw benul dat wat ze doen pijn doet bij het dier en dat het gevaarlijk kan zijn. Bovendien betekent 'dood' nog niet echt veel voor ze. Dit kind had in ieder geval nog niet geleerd wat pijn betekent bij een dier of ander mens, hopelijk nu wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-04 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:12

Youngster, De Telegraaf heeft verschillende uitgaves!

Mijn Telegraaf schreef:

Moordenaartje cavia's gepakt.

Een negenjarig jochie in Assen heeft bekend een aantal dieren te hebben gedood op een kinderboerderij uit de buurt.
De dode dieren werden vorige week donderdag gevonden. De politie heeft naar aanleiding van tips uit de buurt de jeugdige dader aan weten te houden. Hij werd na verhoor overgedragen aan zijn ouders.
De jongen heeft vier cavia's doodgeslagen tegen een muuren twee kuikens en een konijn verdronken. De cavia's werden in een emmer met hooi erop gevonden. ,, Dit is echt heel erg. Er werden wel eerder stenen naar dieren gegooid en dieren gedumpt, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt", zegt vrijwilliger Jan de Vries van dierenweide de Pittelstee in Assen. ,,Wie doet nou zoiets? Ik heb begrepen dat de jongen geestelijk gehandicapt is."

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:13

Lovely, de kinderen die dat doen, zijn vaak niet ouder dan 5 jaar.. Maar als ze 9 zijn horen ze dus gewoon te weten dat iets pijn kan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:14

youngster schreef:
Lovely, de kinderen die dat doen, zijn vaak niet ouder dan 5 jaar.. Maar als ze 9 zijn horen ze dus gewoon te weten dat iets pijn kan doen..

Dat zou wel horen inderdaad, maar daar ging dus kennelijk iets mis. Op die leeftijd ruk je alleen nog Barbies de kop af, dat is natuurlijk zo.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:14

youngster schreef:
Precies dat dacht ik dus ook gelijk.. In zo'n kind zit een potentieele moordenaar schuil, en zonder goede hulp zal hij dat ook zeker gaan worden.. Kinderen van 9 horen dit gewoon niet te doen..


Overdrijven is ook een vak. Beetje kort door de bocht om zulke conclusies te trekken terwijl je niks weet over het kind en zijn achtergrond. Als jouw stukje een feit is, dan heb ik wel gevaarlijk werk, zo met een aantal potentiële moordenaars Scheve mond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:16

Misja schreef:
Overdrijven is ook een vak. Beetje kort door de bocht om zulke conclusies te trekken terwijl je niks weet over het kind en zijn achtergrond. Als jouw stukje een feit is, dan heb ik wel gevaarlijk werk, zo met een aantal potentiële moordenaars Scheve mond


Hoezo overdrijven?? Ik vind dit dus verre van normaal.. Kijk als het jongentje wat mankeert geestelijk moet hij naar een speciaal tehuis als hij daar al niet zit, maar dat er ergens iets goed mis is dat is duidelijk..