Zo'n 2 maanden terug bleek mijn paard een ontsteking te hebben in een van haar hoeven waardoor ze zowel door de smid als door de VA is behandeld. Beide behandelingen gingen toen al niet vlekkeloos, uiteindelijk heeft de veearts de klus geklaard door haar te verdoven. Die keer wijten wij haar gedrag aan de pijn van de ontsteking, het was immers helemaal niet het paard dat ik kende. Gister kwam de smid echter weer op haar te bekappen en te beslaan en dit ging niet veel beter
Mijn paard was onwijs nerveus en deed niks anders als steigeren en naar de smid uithalen Hij heeft haar vervolgens een praam om gedaan maar ook dit leek niks uit te halen, ze bleef maar tekeer gaan en zich verzetten. Na haast 1,5 uur worstelen kreeg de smid nog een trap vol op zijn been en melde hij me dat hij haar de volgende keer niet meer zou doen mits ze verdoofd werd door de VA.
Ik snap de reactie van mijn smid zeker, ik zou het risico ook niet willen nemen. De reactie van mijn paard snap ik echter allerminst, ze moet wel een enorme angst hebben aangezien ze dit gedrag vertoont. Ergens zie ik het ook niet zitten om haar iedere keer te moeten laten verdoven aangezien ze dan weer een halve dag als een wezenloze in haar stalletje staat
Wat zouden jullie doen in dit geval en kan dit probleem ook op een andere manier opgelost worden? Zoals ik al zei is ze verderest hartstikke makkelijk in de omgang, hoefjes krabben of voetjes geven is nooit een probleem
Alvast bedankt voor jullie tips
) en toen ging het natuurlijk heel goed en de keren daarna kon het gewoon weer zonder.
! Is normaal ook zo mak als een lammetje. De voorbenen geeft ze niks om, maar de achterbenen was een ramp.