Wat moet je doen als..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Wat moet je doen als..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 10:29

Je pony met galop heel erg gaat sjezen ?
Volte's werkt niet hij gooit dan zijn hoofd in de lucht ( heel raar )
En dan gaat ie verder

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:36

Heb je al les? Anders is (goede) les zeker aan te raden!

Faber quisque fortunae suae

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:47

Idd les nemen
Ook controleren of je niet naar voren zit in galop. Als jij naar voren gaat zitten, wilt je pony het evenwicht herstellen en gaat hij harder. Als jij dan nog steeds naar voren zit, gaat hij weer harder en ga zo maar door. (Vergelijk het maar als iemand op jou schouders gaat zitten en naar voren leunt, dan doe jij ook een pas naar voren om het evenwicht te herstellen).

-

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 10:53

Nee daar let ik al zeker op, want dat dacht ik ook maar toen filpje gemaakt en niet naar voren wezen zitten helemaal recht Haha!
Maar ik zal wel les nemen, maar priveles is zo duur en hij loopt nooit bij paarden :|

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:27

Les nemen, in ieder geval als hij zo hard gaat, van voren opvangen (niet trekken!) en van achter bijdrijven. Niet gaan stoppen met galopperen, krijgt ie alleen maar zijn zin. Achtererover zitten, absoluut niet voorover, anders gaat ie alleen maar harder zoals eerder gezegd.

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:45

Les nemen en misschien een martingaal gaan gebruiken. Dan kan hij in ieder geval zijn hoofd niet meer omhoog doen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:47

les nemen, martingaaltje gebruiken voorh et hoofd in de lcuht gooien. en proberen echt kleine voltes te gaan maken

SuuSkeBaB
Berichten: 195
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:28

net als pof doen in de draf dat je gaat stappen en als s\ze lnagzamr gaat dan gwoon weer gaan licht rijden en ook als ze dan weer hadrder gaat draven het zelfde doen.. dat helpt.. was bij mij ook..

^,,ChrisJee NEWLY!!,,~*

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:35

Celvin doet het ook weleens en dan krijg ik hem ook voor geen meter meer normaal terug..
In het begin hielp indd op voltes werken nog wel maar nu ook niet meer !
Op die manier ben ik al een keer in het weiland naast de bak beland, gheheh Haha!

Sorrie ik kan je ook nie aan een oplossing helpen.. ik hou ook dit topic ff goed in de gaten voor DE goude tip die mij misschien ook kan helpen !

Succes ermee alvast !

CELVIN

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:47

en controleren of het zadel en alles goed past. pony van een vriendin had er ook last van. irriteerde iets aan het zadel en dat hadden we niet door, dus elke les als een gek ervandoor enzo, toen we het ondekte was alles weer goed.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:05

Remi deed dat buiten heel vaak, en soms ook in de bak. Dan begon het al als ik aan het instappen was. Ik werd er echt helemaal gek van! Toen heb ik toch maar prive les genomen en ben ik tussendoor met martingaal gaan rijden. Dat hielp erg goed, vooral dat gooien met zijn hoofd.
Als je hem aan de voorkant opvangt, moet dat ook wel een hoop schelen. Als je constant (ook als hij probeert te gaan sjezen) probeert om hem rond te rijden, dan zal zijn tempo ook wat rustiger worden, omdat hij als zijn bespiering moet gebruiken. Heb ik met remi ook gedaan: het resultaat is dat hij nu zowat in slowmotion kan galopperen. Haha!
Ik raad je wel aan om les te nemen.

I may not always talk a lot of sense, but i'm always happy to listen!!!

Nieuwe foto's in mijn profiel!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, joyce83, RoRo44, Wopkebrok en 87 bezoekers