Stichting de Paardenkamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pnoetie
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: een huis

Stichting de Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 21:47

Hai,

Ik wou jullie graag vragen wat jullie mening is over de paardenkamp is soest.
Ik hoor van vele verschillende meningen en wil nu graag weten wat jullie ervan vinden.
Laat het maar horen
Dikke kus "Pnoetie"

live your life as if it's your last day alive


Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:21

Ziet er altijd perfect en netjes uit, de paarden staan lekker in hele grote weilanden en de stallen zijn mooi en schoon. Ik kan er niks negatiefs van maken in ieder geval!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:48

gewoonweg SUPERRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

ben er een aantal keer geweest en de paardjes staan er op en top bij
je ziet ze gewoonweg echt genieten

ook kunnen die mensen zeer goed bepalen wanneerhet niet langer kan voor zo'n paardje en nemen ze dan de juiste beslissing zo'n dier lijdt absoluut niet bij hun

ik denk dat als mijn paard bejaard bij mij wordt dat ik er ook voor zou kiezen
hun kunnen die verzorging gewoon beter geven dan ik en dan is hij tenminste niet alleen maar gezellig met leeftijdgenootjes

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:39

Ik kwam er vroeger elke dag. Nu ga ik nog af en toe langs en ben ook bij de nieuwe stallen gaan kijken. De paarden hebben mijn inziens een perfecte oude dag! OK dan!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:12

Paarden hebben het daar erg goed!
maar ik zou mijn paard er nooit heen brengen, het is dan nl zo dat je je paard weggeeft, jij hebt er niets meer over te zeggen, zelfs als hij er enstig aan toe is nemen zij de beslissingen. Je krijgt hier wel bericht van.
Vooral deze laatste beslissing wil ik zelf nemen en ik wil er ook bij zijn!

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:54

Ik ben er niet zo voor,
in eerste instantie was de Paardenkamp een instelling die versleten schillenpaarden of mishandelde dieren die bij de slacht belandden opving.
Nu zie ik er echter steeds meer eigen paarden heen gaan, van eigenaren die daarna fijn weer een nieuw paard kopen. Daar heb ik moeite mee, ik vind dat dat de verantwoording is van die mensen zelf. Ik weiger om mee te delen in het pensiongeld van anderen en daarom steun ik de stichting niet.
(verder vind ik ze ook meer dan rijk zat, als je ziet hoeveel grond en gebouwen ze hebben... )

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:10

ik vind het een erg goed initiatief, maar ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik er al een paar jaar niet meer geweest ben, en ik weet dus niet in hoeverre er eigen paarden staan, zoals Sjuimpje zegt.

You're immortal until proven otherwise

Pnoetie
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 21:43

ja maar dat geld komt toch van jaren sparen van, donaties, rommelmarkten en open dagen, donateurs, mensen die geld inzamelen voor paardenkamp enz.
naja tnx voor jullie mening, ik d8 eigenlijk dat er mensen waren die er fors op tegen waren.
naja
bedankt kus rianne

live your life as if it's your last day alive

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:56

Hoi Rianne,
Ik vind het juist geweldig dat er nog mensen zijn die zich zo goed inzetten voor ouderen paarden. Helaas zie je steeds meer paarden die helemaal niet lijden naar de slacht gaan. Deze mensen van de paardenkamp hebben een echt hart voor paarden! Anders deden ze dit niet Haha!!

Pnoetie
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 17:30

Ja dat vin ik nou ook, de mensen die er werken maken er echt geen potje van. Alles ziet er tip top uit en de dierenarts word er echt wel bijgehaald.
En dat van dat betalen van pensionstalling van een ander. Je ziet het verkeerd er staan genoeg paarden die niet anders konden, zieke baasjes, in beslag genomen door dierenbescherming, te oud, gedwongen verhuizing, dat soort paarden krijgen voorrang die staan er ook. Naja ik vin het een supergoed initiatief. Ik respecteer je mening hoor Sjuimpje daar niet van bedoel nie nega op jou ben blij met je eerlijke mening.
Maarja
kusjes
"pnoetie"

live your life as if it's your last day alive

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:31

Ik ben het stiekem met sjuimpje eens, maar eigenlijk ook niet...want wie weet er wat er gebeurd met zo''n paardje als ze hen daar NIET opvangen dan gaat hij of zij gewoon door voor de slacht dan heb ik liever dat ze daar terecht komen!! Tis eigenlijk wel zo, het wordt voor sommige mensen als een dumpplek gezien! Wat doen ze dan? ze kopen een nieuw paard en vergeten het 'ouwe' beest volledig!! En dan is er minder plek voor de beestjes die het ECHT nodig hebben om 1 of andere reden...

Natuurlijk wil ik jullie niet aan het denken zetten...maar dit heeft zo z'n voordelen en z'n nadelen!

Groetjes,
Catherine...

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 01:10

Ben het idd ook wel met Sjuimpje eens, ze kunnen beter paarden van de slacht redden, maarja daar zal dan wel weer niet genoeg geld voor zijn.
Aan de andere kant gun ik ieder paard wel zo'n heerlijke plek, ook paarden die niet bij de slacht staan.
Dus ik zou het niet weten, iig mijn paard zou er niet naartoe gaan, vooral omdat zij de beslissingen nemen enz.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:16

Ben het ook wel met Sjuimpje eens, maar ook weer niet.
Ik ben er dit voorjaar geweest en ik vond het er perfect uitzien.
Heb wel een kleine donatie gedaan, maar vind het verder wel prima. Zou m'n paard er zelf ook niet heenbrengen, maar de paarden hebben het daar prima.

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: In het mooie Deventer♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:55

paardenkamp soest is super!!!!! mijn verzorgpony is daar ook heengegaan... alleen hij kreeg slokdarm kanker en heeft het niet overleefd!!!!!!!!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:14

Ik weet het niet zo goed, ik ben er afgelopen jaar een keer of drie geweest, onder andere op de open dag om een demonstratie te geven. Wat mij opviel, is dat er een paar pony's tussen liepen die zichtbaar pijn hadden. En daar heb ik altijd erg veel moeite mee, je kunt ze wel in leven houden, en een mooie oude dag geven is geweldig,maar het moet wel in het voordeel van het paard zijn.

Freedom's just another word for nothing left to lose

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:19

Ik vind de paardenkamp helemaal top voor die oude beestjes!! Ze kunnen daar heerlijk met z'n alle genieten van hun oude dag lekker in de wei en alles....
De stichting schijnt zelfs de rijkste stichting van Nederland te zijn het schijnt dat hele erfenissen van mensen daar heen gaan. Dat zei me vader want die heeft in de nieuwe stallen de electriciteit gemaakt en de hele bouw werd helemaal daarvan betaald...


FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:01

Ik vind dat de paarden goed verzorgd worden, mooie omgeving en ze kunnen naar buiten.
Ben het gedeeltelijk eens met Sjuimpje, maar niet iedereen heeft de luxe je "oude" beestje thuis te laten genieten van z'n oude dag.
En als je maar plaats en financiën hebt voor 1 paard, dan kan je misschien jaren niet meer rijden.
Ik zou dan juist blij zijn als mijn oudje daar goed verzorgd werd.
Wij hebben zelf een oude pony thuis van 28 jaar en die geniet ook van z'n oude dag, af en toe "werkt" hij, mag hij veulens en jaarlingen opvoeden en dat vindt hij heel leuk.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:20

ik ben er nog nooit geweest dus kan er ook geen slechte commentaar op geven. maar want sjuimpje zegt daar ben ik het toch ook wel mee eens. ik zou als ik ooit een bejaard beestje heb nooit wegdoen. ook al kost het me veel geld ik denk dan zo van je hebt jarenlang mogen genieten van de kwaliteiten van dat beestje en nu ben ik aan de buurt zodat het beestje van mijn "kwaliteiten" kan en mag genieten, dat heeft hij/zij dan wel verdient.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:07

FennekeR schreef:
Ik vind dat de paarden goed verzorgd worden, mooie omgeving en ze kunnen naar buiten.
Ben het gedeeltelijk eens met Sjuimpje, maar niet iedereen heeft de luxe je "oude" beestje thuis te laten genieten van z'n oude dag.En als je maar plaats en financiën hebt voor 1 paard, dan kan je misschien jaren niet meer rijden.
Ik zou dan juist blij zijn als mijn oudje daar goed verzorgd werd.
Wij hebben zelf een oude pony thuis van 28 jaar en die geniet ook van z'n oude dag, af en toe "werkt" hij, mag hij veulens en jaarlingen opvoeden en dat vindt hij heel leuk.

klopt helemaal in mijn geval. Mijn zorro gaat de 23e naar soest Nagelbijten / Gniffelen ik moet er nu nog niet aan denken want heb nog nooit een dier afgestaan en het doet mij echt heel zeer. Maar ja waar ik sta gaat het gewoonweg niet meer. Ik sta bij een boer met mijn paard en alleen in de winter is er hier in de omgeving weidegang mogelijk te drassig. Dus in de winter (werk fulltime) 22 uur per dag op stal en dat doet zo'n oudje (geen enkel paard maar oke) geen goed. Dikke benen, koliek, hoesten, stijf etc etc. En dan is de tijd van weidegang aan gebroken en dan moet hij voor zijn leven rennen (resultaat spierbevangen) en knokken omdat hij door jongere dieren als zwakker gezien word terwijl hij 3 jaar terug de dominanste was. Verder hier in de omgeving is echt niets voor oude paarden. Tja 1 particulier rusthuis niet ver hier vandaan maar daar hoor ik van dat ze in de winter paar dagen per week binnenstaan dus daar heeft mijn paard ook niets aan heb ik geen vertrouwen in. Zomaar op een landje met schuilstal kwakken heb ik ook geen vertrouwen in zorro wil altijd naar binnen met slecht weer en is zijn hele leven al stalpaard geweest en zo'n oud dier heeft gewoon extra zorg nodig.
Zorro heeft tot zijn 27e in de lmanegelessen gelopen tot hij ging hoesten en toen heb ik hem op de gok meegenomen en heb nu al 5 jaar plezier van hem. Alleen de laatste 2 jaren zijn de winters echt niet meer leuk (veel ziek en kwakkelen) voor hem en als het dan met de weidegang ook niet meer gaat tja dan moet het maar. Ik heb de volste vertrouwen dat ik goed doe hem daar af te staan (ook al zegt mijn hart nee) en dat ze goed voor hem zorgen. Als er maar een manier was om hem zelf bij mij te houden dan deed ik dat voor mij geen ander paard dan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers