Ervaringen met Interpolis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Ervaringen met Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 11:40

Ik ben een paardenverzekering aan het zoeken voor mijn toekomstige paard en zat te denken aan Interpolis. Ik wil het paard uitgebreid laten verzekeren ook tegen ziektekosten. Het gaat om een paard in de prijsklasse tot € 4500.00. Amev was net iets duurder met de premies omdat ik daar een klasse hoger zit met aankoopsprijs en Fairmount vond ik zo op de site minder geschikt omdat er meer 'kleine lettertjes" waren.

Ik heb nog nooit een paard verzekerd en vroeg mij dan ook af of dit een goede keuze is. Dus wat zijn jullie ervaringen met de verzekering van Interpolis? Hoe gaat het met afwikkelen van 'schades' e.d.?


ikke

Berichten: 37479
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:45

Let even op de glasheldere kleine lettertjes: eerst gaat de verzekerde waarde omlaag als je paard wat ouder wordt (bij 15 of zoiets) en vervolgens keilen ze je uit de verzekering als ie 20 wordt en dus mogelijk wat zou kunnen gaan kosten.
Er zijn betere spelers in de markt. Als je nog geen paard hebt, doe naar hen alsof en ga flink shoppen, dat loont de moeite!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 11:54

het paard waar het om gaat is 12 jaar dus zou ik al snel meer gaan betalen. Zag die kleine lettertjes ook staan bij fairmouth. Volgens mij is dat je er uitgegooid word bij 20/23 jaar zo'n beetje de regel bij alle verzekeringen of niet? Weet jij een goede verzekering?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:55

Ik heb wel goede ervaringen met interpolis.
Lanna is enkele jaren geleden slachtoffer geweest van de paardenmishandelaar. Ze had diepe steekwonden in haar hoofd en haar neus/kaakbeen was gebroken.

Dit is gelukkig allemaal goed gekomen, maar bracht enorme kosten met zich mee. Lanna was alleen verzekerd voor acute wonden e.d.

Interpolis heeft op het eigen risico na.. alles zonder problemen betaald. Terwijl het toch totaal om een bedrag van rond de 2000 gulden ging toen (alleen al de rontgenfoto's en de dagelijkse verzorging van de wond door de DA kosten al een vermogen).

Toen ze later een tranend oog bleek te hebben dat ook als gevolg van de breuk was ontstaan is ook de rekening daarvan zonder problemen betaald. Terwijl het dossier eigenlijk al gesloten was.

Kortom: Super afgehandeld!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:59

Leys zit bij de interpolis en ik heb super ervaringen. De hele handel zit erin zadels en trailer erbij.

Toen leys koliek kreeg en het pas na het weekend doorgaf deden ze niet moeilijk kreeg snel een forumlier toegestuurd om in te vullen en klaar. En had keurig binnen 5 dagen het te vergoeden geld op mijn rekening (met specificztie). Ook nog rekeningen erna kreeg ik keurig en snel uitbetaald. Ik zat toen pas 4 maanden bij interpolis en ze deden niet moeilijk. Erna is de verzekeringsman nog we even langsgeweest om te kijken (controle) vond het wel netje hij meldde het ook keurig

Bij wijzigingen gaat het ook prima sturen de formulieren op en je vult ze in en klaar. Kan ook per fax.

Je hebt een verzekering als er problemen zijn dus hoe ze die afhandelen is belangrijk kan je zeggen dat tot nu toe alles perfect gaat.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:01

Anya schreef:
Toen ze later een tranend oog bleek te hebben dat ook als gevolg van de breuk was ontstaan is ook de rekening daarvan zonder problemen betaald. Terwijl het dossier eigenlijk al gesloten was.

Kortom: Super afgehandeld!


Klopt kan tot een jaar na het ongeval. En dan nog doen ze niet moeilijk OK dan! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:04

Ik heb net mijn eerste claim weggestuurd.
Effe afwachten dus nog hoe de afwikkeling gaat.

Nadeel van Interpolis vind ik dat voor ieder kwaaltje op zich,die eigen risico weer telt.
Er zijn verzekeringen war dat niet zo is.
een keer eigen risico en dan vallen alle klachten die er in dat jaar zich voordoen daaronder.
Volgens mij is dat bij Hippo zo.

ikke

Berichten: 37479
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:09

gouda schreef:
het paard waar het om gaat is 12 jaar dus zou ik al snel meer gaan betalen. Zag die kleine lettertjes ook staan bij fairmouth. Volgens mij is dat je er uitgegooid word bij 20/23 jaar zo'n beetje de regel bij alle verzekeringen of niet? Weet jij een goede verzekering?

AMEV hippo claimt dat ze dat niet doen, eens verzekerd, blijft verzekerd, volgens hen. Ik heb hier geen ervaring mee, mijn vorige paard is 29 geworden (was bij Interpolis totdat ze 21 werd) en of Morris verzekerd gaat worden betwijfel ik. Ik word wel mijn eigen verzekeringsmaatschappij.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:22

Onassa schreef:
Ik heb net mijn eerste claim weggestuurd.
Effe afwachten dus nog hoe de afwikkeling gaat.

Nadeel van Interpolis vind ik dat voor ieder kwaaltje op zich,die eigen risico weer telt.
Er zijn verzekeringen war dat niet zo is.
een keer eigen risico en dan vallen alle klachten die er in dat jaar zich voordoen daaronder.
Volgens mij is dat bij Hippo zo.

Bij de Amev zag ik dat eigen risico per geval volgens mij ook staan geloof 25% en bij interpolis 20%.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:26

ikke schreef:
AMEV hippo claimt dat ze dat niet doen, eens verzekerd, blijft verzekerd, volgens hen. Ik heb hier geen ervaring mee, mijn vorige paard is 29 geworden (was bij Interpolis totdat ze 21 werd) en of Morris verzekerd gaat worden betwijfel ik. Ik word wel mijn eigen verzekeringsmaatschappij.

Ben ik ook nog aan het overwegen om een eigen spaarpotje aan te leggen maar omdat ik uit huis ga en samenwonen dan zal dat sparen niet zo hard meer gaan. Ben bang dat als er een hele grote rekening komt ik hem niet in ene kan betalen. Alleen las ik ook op verschillende sites dat je de factuur eerst zelf moet betalen dus dan moet er sowieso een aardige spaarpot zijn wil je die maand je huur kunnen betalen. Mijn huidige paard is 32 en niet verzekerd. Kreeg hem pas toen hij 27 was en zo'n oud dier die operen ze toch niet meer. Wel een gevalletje spierbevangenheid gehad in het weekend en dat was mijn hoogste rekening € 450.00. Nu wil ik toch een jonger dier gaan kopen 4-12 jaar en die maken ook vaker brokken heb ik het idee.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:33

Ik heb zelf ook goede ervaringen met Interpolis OK dan! Inmiddels heb ik al meerdere malen iets moeten claimen en dit ging iedere keer zonder problemen en relatief vlot. OK dan!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:11

Je hoeft ook niet ieder bedrag te claimen soms zijn de bedragen zo klein dat het niet de moeite waard is om het in te dienen. Ligt er ook aan welke vorm je neemt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:45

Ik wil het paard in de meest uitgebreide verzekering en tegen ziektekosten laten verzekeren (inclusief de benen).

Heo zit dat eigenlijk precies met het claimen? Ik had gebeld naar interpolis en die zeiden dat vooraf aan je de da laat komen je hen eerst moet bellen ook bij spoedgevallen. Ze schijnen 24/7 bereikbaar te zijn. Dus als je paard een slagaderlijke bloeding heeft eerst interpolis bellen Verward ?

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:49

Ik heb net ook gekeken maart ik hou het op een stnadaardverzekering, daarin zitten nl. ook acute gevallen van koliek ed, en overlijden. Veel andere dingen moet je anders toch zelf betalen en dat maakt het vrij zinloos en duur...

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:05

Citaat:
Ze schijnen 24/7 bereikbaar te zijn. Dus als je paard een slagaderlijke bloeding heeft eerst interpolis bellen ?


Tja, zo erg zullen ze nu ook weer niet op hun strepen staan Knipoog Ik geloof dat je wel de versplichting hebt om een voorval binnen 24 uur door te geven. Dat is opzich natuurlijk altijd wel mogelijk. Ik heb ook eens gewoon de Da laten komen en de dag daarna Interpolis pas ingelicht, ze deden daar niet moeilijk over

Wat betreft de afwikkeling van claims, je belt bv. eerst Interpolis en krijgt dan een schadeformulier thuis gestuurd. Dan maak je een afspraak met de veearts en laat je het schadeformulier invullen. Deze stuur je samen met een kopie van de factuur op naar Interpolis en de schade wordt vergoed. Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 12:19

Pauline schreef:
Ik heb net ook gekeken maart ik hou het op een stnadaardverzekering, daarin zitten nl. ook acute gevallen van koliek ed, en overlijden. Veel andere dingen moet je anders toch zelf betalen en dat maakt het vrij zinloos en duur...

Maar dan ben je niet verzekerd tegen dingen met de benen van binnenuit toch? Want de ziektenkostenverzekering dekt alleen de dingen die in standaard (in mijn geval uitgebreide verzekering) verzekeringen vermeld staan.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:58

ikke schreef:
AMEV hippo claimt dat ze dat niet doen, eens verzekerd, blijft verzekerd, volgens hen. Ik heb hier geen ervaring mee, mijn vorige paard is 29 geworden (was bij Interpolis totdat ze 21 werd) en of Morris verzekerd gaat worden betwijfel ik. Ik word wel mijn eigen verzekeringsmaatschappij.


Kan natuurlijk veranderd zijn... maar de verzekering die wij hadden bij Amev werden ze wel degelijk bij 20 jaar uit de verzekering gegooid...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:30

Ik heb ook sinds deze maand een uitgebreide verzekering met ziektekosten bij interpolis afgesloten..
Controleur is inmiddels langsgeweest.. Ik heb er nog geen gebruik van hoeven maken..
Ik heb besloten om tot verzekeren over te gaan omdat de spaarpot erg hard gaat.. Na een aantal gekke dingen met mijn honden de afgelopen maanden.. En ik niet op een onverwachte hoge kostenpost zit te wachten.
Dus met het uitkeren heb ik niet veel ervaring.. Ik vond de voorwaarden verder goed en de premie was ook mee te leven..
Ik heb ook voor de uitgebreide gekozen ivm de vergoeding van kreupelheden van binnenuit.. (peesblesure etc)

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Morris

Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:50

Mijn paard zit bij de EFO, en gooit het paard niet uit de verzekering op een bepaalde leeftijd. Uitkering is nu in mijn geval 80% van de verzekerde waarde. Mijn paard is nu zeventien.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 14:02

Ok ga ik ook eens checken bedankt voor de tip OK dan!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:58

mijn ervaring met verzekeringen,

amev: had kosten moest gehecht worden na zorg ect, kwam niet over tot betalen was volgens hun geen erkend dierenarts??????????????????? Boos! Boos!

interpolis: super, had paard waarvan veulen aan rotten was in baarmoeder, hierdoor kreeg de merrie enkele dagen koorts boven de 40 gr. meer dood dan leefend. goed mevrouw stuur alle kosten maar op en zonder problemen alles vergoed gekregen. zelfs dekgeld. OK dan! OK dan!
interpolis betaald 100% aanschafwaarden terug.

veel geluk met het zoeken van de juiste verzekering.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:05

Special is op 18 mei behandeld door de dierenarts daarna door een homeopaat, die worden dus niet vergoed door Interpolis. Dus ben ik vergeten hen te bellen. Kreeg ik gisteren de faktuur van de dierenarts, bijna 230 euro!! Heb ik alsnog Interpolis gebeld of ik deze factuur nog kon indienen. En ja hoor........ was geen probleem. Super verzekering dus!!! Ook vorig jaar toen ik een beetje met Special aan het klungelen was is alles netjes uitbetaald en ook nog op korte termijn. Je hoeft dus niet lang op je geld te wachten!!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:21

Bijou is er ook bij verzekerd..
dr is nog nooit iets gebeurd maar ben tot nu toe tevreden

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 22:25

Klinkt allemaal goed dus denk dat deze verzekering het word.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:42

Ik ben ook overgestapt van Amev/Hippo naar Interpolis!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, marga1, s0173957 en 10 bezoekers