Dravers??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Dravers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 09:54

Wie heeft er hier ervaring met het rijden van dravers?

Ik ga namelijk waarschijnlijk een draver huren, en ik wil wel even weten wat jullie daarvan vinden. Ze kan wel galop enzo, en ze loppt ook heel netjes, en ze is dus over het algemeen goed opgevoed. Schijnheilig

Ik wacht op jullie reactie!!

Groetjes Esther

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 13:15

Hallo,
Ik heb jarenlang zelf een draver gehad. Ze kende geen galop, maar dat heb ik haar wel aangeleerd. De galop is dan heel vlak, maar draven blijft haar favoriete gang. Dat gaat vaak net zo hard als een gewoon paard in de middengalop zit.

Ze hebben een super karakter, zijn goed opgevoed en aanhankelijk. Ze hebben best een pittig karakter, maar als je op een rechtvaardige manier mee omgaat dan heb je een super paard!!! Vriend voor het leven!!

Succes!! Laat je nog even weten hoe het gaat?? Haha!

Op zoek naar de zon!!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 13:30

ik heb ook een draver ,het zou een half draver half welsh zijn,maar van dat welsh merk ik niks.
hij kan wel galoperen maar ook ontzettend hard!!!
en ook ontzettend hard draven,met een buitenrit zat m,n vriendin in een redelijke snelle gallop,en mijn pony draafde maar door echt heel hard.
het ligt er zelf maar aan wat voor eisen je hebt,ik heb er niet zoveel problemen mee dat hij graag draaft en minder graag /kan /wil galoperen.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:50

Ik heb niet echt veel ervaring met dravers maar wat ik wel heb ondervonden is dat ze door het draven hun rug niet gebruiken en dat je dus een hele klus eraan hebt om ze om te scholen van draver naar rijpaard. Misschien moet je Tender eens pb-en, zij heeft een draver.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:55

Hoi!

Ik heb ook een ex-draver.En ik wil niet anders meer.Wat er al gezegt werdt,ze hebben een superkarakter en willen voor je werken.
Mijn paard kon al galloperen .Ze kan ook leuk dressuren.Tja ik heb eigelijk geen nadelen ervan ondervonden.
Misschien kan je een keer proefrijden?

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 19:00

Ik zou graag een keertje proef rijden hoor, maar den haag is erg ver fietsen Haha! !

Maar wel bedankt voor het aanbod!

Ik ga morgen naar die boerderij, en waarschijnlijk is het meisje waar het paard van is er dan ook. En dan wordt het dus allemaal geregeld, ik hoop zo dat het lukt, en dat het klikt Lovers .

Nou ik hou jullie wel op de hoogte hoor,

Groetjes Esther

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:10

Jaren dravers getraind en gereden onder het zadel. Heb zelf diverse dravers uitgebracht in de sport. De draver is een superpaard. Oke, niet allemaal, maar de meeste zijn idd goed opgevoed, verkeersmak en een lief karakter.

Het rijden op een draver en het rijden op een rijpaard is absoluut niet te vergelijken! Heeft deze draver telgang?
De dravers waar ik op reed, welke ik ook in de galop heb laten gaan, kende enkel de renpgalop. Een beheerst galopje zit er vaak niet in, ja, na een lange en geduldige training!

Ben heel nieuwsgierig: om welke draver gaat het, weet je dat?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 19:14

Ik weet alleen dat hij ferry heet, maar als ik er morgen ben dan zal ik even erom vragen. Tong uitsteken

Groetjes

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:18

ik heb een exdraver en het is scheet alleen buiten wil hij alleen maar hard.hij kon nog niet galloperen toen ik hem kocht maar nu kan hij vanuit stilstand in een rustige galop aanspringen(in de bak)het is niet een super galop van een rijpaard maar hij heeft het geleerd.als je veel geduld hebt berijk je een hoop.succes ermee

groetjes

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 19:41

ik ben best wel een beetje zenuwachtig, ik hoop echt dat het klikt ook tussen dat meisje en mij! En meestal als ik zenuwachtig ben dan rij ik ook als zon koe Koe moeoeoe, dus ik hoop dat ze me dat vergeeft! Nou ja morgenochtend eerst ff lekker lessen, en dan op naar het nieuwe paardje!!!!
Haha!

XXXX esther

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:26

Ik merk dat een ieder zijn ervaring toch weer anders is. Ik had ook een draver, en ik heb heerlijke buitenritten met hem gereden. ER waren hele rustige ritjes bij, maar ook erg ruige. Hij koon erg netjes galopperen, alleen het begin was voor hem erg moeilijk. Hij gaf bij het aanspringen altijd een superhoge bok, echt niet normaal zo hoog. Ik ben zelfs met les met hem begonnen en dan liep ie super en in de bak waren de galopjes beter dan buiten. En ik vindt dat je ze ook best rustig kunt laten lopen. Een kwpn'er kan ook best wilde dagen in zijn kop hebben. Ligt ook vaak weer aan de afstamming. Dus ga gewoon goed kijken en rijden en denk er rustig over na. Maar dat moet je bij alle paarden doen. Succes en geniet ervan

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 14:04

Ik heb ook jarenlang een draver gereden, en met meerdere gewerkt. Mijn draver kon best galopperen, maar dat zat gewoon niet lekker, dus dat meed ik maar gewoon. Bij buitenritten galoppeerde ik helemaal niet, want dat was dus echt gewoon rengalop. Maar verder; niets op aan te merken!! de meeste dravers hebbene en prima karakter en er is nog best iets mee te doen als ze van ed baan af komen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 17:58

Ik heb ook een aantal dravers gereden en de meeste hadden een superkarakter. er was er maar een een draak onder het zadel en dat is toen ze wat ouder werd ook redelijk goed gekomen.
De meeste dravers(zeker als ze niet gekoerst hebben!) leren aardig galloperen, alleen ze blijven soms wat vlak en hebben met dressuur soms iets meer moeite om vanachter onder te treden, waardoor ze soms iets zwaarder op de hand zijn.
Ik heb nu een halve draver en dat is echt een heerlijk dier. Hij is heel lief, wil alles voor me doen en gaat steeds beter lopen. We hebben al een winstpunt met springen Lovers en gaan binnenkort ook dressuur rijden Haha!

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 18:17

het paard het fairytale, het is een merrie, hoeoud ze is dat weet ik niet precies! Verward maar daar kom ik nog wel achter, ik krijg vnavond haar nummer en dan ga ik bellen, en dan zal ik het wel vertellen hoe het afloopt!

Ik vind alleen de stal waar ze staat om te kotsen, er staan kinderen van tien jaar oud met een eigen pony, en het liefst dat die opony dan als drie jarige is aangekocht, en dat die dan nu al helemaal verpest is. wat kunnen ouders toch stom zijn Frusty .

Er staat een fjord van vier en dat is zon rotzak, en die meisjes kunnen hem niet aan, dus hij is nu baas! Nou ik vind dat gewoon niet goed, maar ja, misschien valt er voor mij dan wat corrigeerwerk te doen! haha,

Groetjes essie

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:13

Heeft ie ooit koersen gelopen??

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 12:55

ik weet er nog niet zo veel over, heb het telefoonnummer ook nog niet! Maar zodra ik meer weet zal ik even uitwijden over waar ze vandaan komt of ze koersen heeft gelopen hoe oud ze is en wie haar ouders zijn!

XXX Haha!

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:05

Ik ben ook geinteresseerd in een draver, maar hoe zit het met de gezondheid Verward
Want ik ken een meisje die ook een draver had en die moest tot haar grote verdriet afgemaakt worden wegens zijn rug die opgegeven moment helemaal aan gort was...
Kan je het leren over de rug te rijden Verward Zijn de paardjes eerder af wegens het vroeg inzetten Verward


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:12

Als je een draver wilt asl rijpaard, kun je het beste eentje nemen die nog nooit heeft gekoersd. er zijn genoeg mensen die hun draver op jongen leeftijd verkopen omdat hij gewoon geen talent heeft om een goede draver te worden (hmmm, ervaring ja... meerdere keren..). Zo'n paardje is vaak ook niet zo duur en kun je nog vanalles leren. Kijk anders eens op www.xs4all.nl/~justy , daar worden nog wel dravers aangeboden.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:56

Ik heb, even tellen, 4 verzorgdravers gehad.
Die dravers konden aardig dressuuren, ze gingen ook bijna uit zichzelf aan de teugel lopen.

Dravers zijn over het algemeen een stuk moeilijker te rijden dan "gewone" rijpaarden.
Ze zijn ook vaak wat meer "alerter" en wat meer schrikkerig.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:07

Ik heb dus ook een dravertje, het is gewoon een superpaardje!!!
Inderdaad is het karakter perfect voor mij en ook het rijden gaat goed.
Natuurlijk moet je niet verwachten dat je een Bonfire onder je krijgt, maar toch....gallop gaat best goed alleen verschrikkelijk hard Haha!
En ja...inderdaad allert zijn, want schrikken en ongeduldig zijn kan Salty ook.
Iedere draver is natuurlijk anders, maar leuk zijn ze!!!

Ik merk trouwens datt steeds meer mensen geineteresseerd zijn in dravers, ik zou zo zeggen; "Ga vooral zo door!!!"

xxx Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 23:37

He Mirjam,

misschien moeten we een iets oprichten ter promotie van de draver, haha.
Al kom ik bijna niet meer op duindigt (oa tijdgebrek), dravers vind ik nog steeds onwijs leuk. Omdat het niet echt een specifiek ras is (op speciale rassen na), maar meer een soort benaming voor paarden die meedoen aan draverijen, zijn ze ook zo onwijs verschillend. Zo liep ik op een koersdag rond met een supergrote hengst van 1.70m tussen allemaal andere paarden, zonder dat ie ook maar een stapje verkeerd zette of maar ook even opkeek ofzo (gelukkig maar, want zo'n "slagschip" is toch aardig sterk Frusty ) en liep ik met mijn droompaardje manzano. Een ruin van rond de 1.50m (kan niet goed schatten, maar het zal eerder kleiner zijn dan groter) en die liep alleen maar te springen en te stijgeren etc. En zo zijn ze allemaal verschillend, maar dat maakt het juist zo leuk. En eigenlijk zijn ze uiteindelijk allemaal onwijs lief/leuk. Ik heb maar 1 paard meegemaakt, dat echt een onwijze draak was, en waar de meesten ook een hekel aan hadden.
En wat betreft de topic, gewoon gaan kijken. Je merkt snel genoeg of het wat is. Over het algemeen zijn het heerlijke paarden om recreatief mee te rijden. Ze hebben (de meeste tenminste) veel uithoudingsvermogen, dus je kan dan lekker lange buitenritten maken. Je ziet ze dan ook steeds meer in de endurance-sport.

Suc6 in ieder geval en ik ben benieuwd.

xxx Jacqueline

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 11:37

nou het is jammer maar het is niks geworden, de stalling beviel me totaal niet, en opzich was het een heel lief paardje, maar ik vind een beetje dressuur rijden ook wel leuk, en dat kon ze niet. omdat dat nooit met haar gedaan was! Dus ik ben weer aan het verder zoeken voor een ander huurpaardje! Jammer maar niets aan te doen!

Groetjes Esther

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:16

Zeker jammer! Maar je vind wel weer wat anders. Het is in ieder geval wel goed dat je voor jezelf weet dat je dressuur wilt doen en dat je paard dat ook moet kunnen. Sommigen gaan dan toch maar dat paard doen, omdat ze gewoon graag een paard willen huren/verzorgen etc. Maar volgens mij word het op den duur dan niet leuk meer. Dit is een stuk eerlijker. En je vind vast snel weer wat anders. Veel suc6 met zoeken.
xxxx Jacqueline


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, beegee, Donnatella, goesju, ImkeTarek, Ineke2, Laj1, Lexi_Amigo, redbutton, Telpeva, Zoey_julia en 75 bezoekers