TSK!!! emiel voest goed????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

TSK!!! emiel voest goed????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 19:38

bij boris op stal staat er een gelders paard: November. echt een super mooie knol!! toen hij nog jong was heeft de eigenaresse hem naar emiel voest gedaan om hem even wat meer te leren etc. nou uhh hij kwam terug met een zand koliek en de eigenaresse had gewoon betaald voor een goede stal maar dat beest heeft al die tijd in de wei gestaan!! door weer en wind, dus geen zonnetje maar echt sneeuw en regen enzo. nou en zijn eten werd gewoon op de grond gekwakt en da beest heeft dus tussen zijn eten allemaal zand meegenomen.. daardoor ook die zandkoliek. er is gewoon geen ene flikker met hem gedaan!! zoiets kan toch gewoon niet!?! nouja.. als nu sommige mensen op een "goede manier" over emiel voest praten denk ik echt zo van je weet niet waar je het over hebt.. echt zo banketstaaf!!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:46

haha ja, hij was ook een keer bij ons op de manege voor een demonstratie. hij had 2 paarden uitgezocht waarvan hij met 1 van die 2 die demonstratie zou doen. mijn paard en een ander paard. die middag ging hij ze allebei even uitproberen, dus ik kijken. eerst was mijn paard aan de beurt, in een met touwen afgezet stukje in de bak. paard erin, hij erin. heel hard met een touw zwaaien. mijn paard vond hem wel interessant dus liep naar hem toe, gewoon heel rustig, dus Emiel nog harder met het touw zwaaien, maar aangezien mijn paard niet zo snel ergens van onder de indruk is, liep hij gewoon door. Gewoon om te kijken welke idioot nu weer met hem in de bak stond met een touw te zwaaien. Emiel de bak uit, dit paard wilde hij niet, die viel hem aan en was gevaarlijk. tsssssk en dat noemt zich een paardenfluisteraar.
Toen toen werd het het ander paard, hij liet zijn dat die zo achter hem aanliep. Ja duh, dat doet dat paard bij iedereen.
Dus weer een illusie armer...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 08:12

Tsja,
Opzich vindt ik Emiel wel een geschikte vent (ja en ik ben ook bij hem thuis geweest, prima stallen/accomodatie). Maar vorige week is Pieter Baalbergen met mijn paardje bezig geweest (tijdens ene clinic) en die vindt ik toch wat paardvriendelijker. Is niet zo op actie gericht maar meer op houding van jezelf tov het paard. Emiel doet dat ook wel maar toch anders. De benadering is anders: Emiel: het paard moet koste wat het kost jou accepteren, Pieter: jij moet koste wat het kost zorgen dat het paard je respecteerd als leider (moet dus van jezelf uitkomen).
Klinkt bijna het zelfde maar is toch net ff anders. Ik veroordeel niemand, Emiel doet goede dingen en Pieter en ander paardenfluisteraars ook.

Heeft die kennis die dr paard daar heen heeft gebracht (eigenlijk vreemd verhaal want Emiel richt geen paarden af zonder eigenaar erbij want het is altijd een combinatie van) tussendoor nog wel eens een bezoekje gebracht?
En staat haar paard normaal nooit in de wei? Want een paard wat in de winter op het land staat heeft nooit bij voorbaat al zandkoliek hoor. Zelfs niet als het eten op de grond gegooid wordt (tuurlijk er zijn betere manieren).
Ik denk dat het paardje daar in de uitloopstal heeft gestaan om zich zo eerst eens meer paard te voelen, dus eerst zijn natuurlijke instincten opwekken voor ermee gewerkt kan worden.
Vervelende ervaring voor je kennis, maar zeker een uitzondering.

Tsja en wat de clinics betreft, Emiel heeft ook rekening te houden met veiligheid van hemzelf en het publiek, en hij moet in korte tijd laten zien wat de bedoeling is, en soms kan hij daar in ogen van anderen/bekenden een iets te makkelijk paard voor nemen.
Als de leken langs de kant maar een idee krijgen van hoe het eruit hoort te zien. Daar gaat het bij zo'n clinic om.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 08:55

Ik ga een cursus in april doen
Comuniceren met paarden. Door Conrad Pruisen van dream stables
Hij is al met mijn paard bezig geweest en ik was erg onder de indruk Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: TSK!!! emiel voest goed????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 09:25

macario schreef:
toen hij nog jong was heeft de eigenaresse hem naar emiel voest gedaan.........hij kwam terug met een zand koliek en de eigenaresse had gewoon betaald voor een goede stal maar dat beest heeft al die tijd in de wei gestaan!! door weer en wind, dus geen zonnetje maar echt sneeuw en regen enzo. nou en zijn eten werd gewoon op de grond gekwakt en da beest heeft dus tussen zijn eten allemaal zand meegenomen.. daardoor ook die zandkoliek. er is gewoon geen ene flikker met hem gedaan!!


Hoe lang heeft de eigenaresse haar paardje daar dan gestald?
Ik kan niet uit je verhaal halen dat de eigenaresse tussendoor is wezen kijken bij haar paardje.....is ook wel een beetje vreemd denk ik.

Maar goed, mijn vriendin heeft laatst samen et haar zus en hun paarden een clinic van Emiel Voest bijgewoond. Het werd gegeven door een vrouw, dus geen Emiel....

De hele clicin klopte van geen kanten, er werd niks geleerd en idd gelijk geroepen toen haar paard naar de instructrice kwam lopen, help, hij valt aan! gr gr . Deze mensen denken allemaal paardenfluisteraars te zijn, volgens mij zijn het gewoon geldkloppers......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: TSK!!! emiel voest goed????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 09:43

Buitenzorg"]
[quote="macario schreef:
toen hij nog jong was heeft de eigenaresse hem naar emiel voest gedaan.........hij kwam terug met een zand koliek en de eigenaresse had gewoon betaald voor een goede stal maar dat beest heeft al die tijd in de wei gestaan!! door weer en wind, dus geen zonnetje maar echt sneeuw en regen enzo. nou en zijn eten werd gewoon op de grond gekwakt en da beest heeft dus tussen zijn eten allemaal zand meegenomen.. daardoor ook die zandkoliek. er is gewoon geen ene flikker met hem gedaan!!


Hoe lang heeft de eigenaresse haar paardje daar dan gestald?
Ik kan niet uit je verhaal halen dat de eigenaresse tussendoor is wezen kijken bij haar paardje.....is ook wel een beetje vreemd denk ik.

Maar goed, mijn vriendin heeft laatst samen et haar zus en hun paarden een clinic van Emiel Voest bijgewoond. Het werd gegeven door een vrouw, dus geen Emiel....

De hele clicin klopte van geen kanten, er werd niks geleerd en idd gelijk geroepen toen haar paard naar de instructrice kwam lopen, help, hij valt aan! gr gr . Deze mensen denken allemaal paardenfluisteraars te zijn, volgens mij zijn het gewoon geldkloppers......
[/quote]

Die vrouw (kort donker krullend haar en een bril?) is een instrctrice van hem, dacht dat ze Corine heette.
Denk idd dat veel paardenfluisteraars het verschil niet zien tussen aanvallen en contact zoeken (vooral niet als dit nogal onstuimig gaat).
Als ze willen weten hoe aanvallen voelt moeten ze mijn gele rakker even gaan longeren, dan weet je meteen het verschil. Haha! (komt overigens door traumaatje uit het verleden).
Het paard valt dan niet aan, jij staat dan te passief in zijn omgeving, je maakt hem daarmee dominant en jezelf ondergeschikt. Eigen schuld dikke bult dus. Kan al te maken hebben met bv kauwgom kauwen, door knieën zakken, schouders laten hangen enz enz. Kleine verschillen in onze houding die we zelf niet zien, maar het paard des te beter.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:00

Ik ken de werkzaamheden van Emiel al jaren en zie er niets verkeerd in.

En idd macario dat verhaal klopt niet helemaal Emiel neemt geen paarden aan als de eigenaar er niet bij is. Plus dat hij op een natuurlijke manier werkt paarden lopen daar dag en nacht buiten weer of geen weer.
Wij hebben van onze paarden de afgelopen jaren watjes gemaakt ze kunnen niets meer hebben of ze zijn ziek en zwak.

Waarom denk je dat er mensen zijn als Emiel en Piet ?? Omdat wij schijnbaar iets fout doen en het niet op kunnen lossen. Dus roepen wij de hulp van hun in. Als je het geldklopperij vind prima dan moet je er niet heen gaan. Emiel hefet mijn paard een paar jaar geleden gebruikt tijdens een clinic hij was behoorlijk gek door de drukte. Vergis je niet een paard loopt los in een ring met zeker 100 mensen er omheen dat kan gevaarlijke sitauties opleveren en je begrijpt dat dat niet de bedoeling is van zo´n clinic. Vooral omdat mijn paard bang is voor opsluiting.

Emiel probeert een paard niet te leren die probeert JOUW wat te leren over het gedrag van paarden en wijst je op de fouten die je maakt.

Op die clinic hoorde ik nog een leuk verhaal wat gewoon heeel typisch is voor deze tijd:
Vraag aan Emiel van een meisje:
Ik heb een hengst van 1,80 en 4 jaar oud Verward Ik heb een dominatie probleem hij loopt over me heen en als hij zijn zin niet krijgt slaat hij. Wat moet ik doen Verward . (meisje was denk ik nog geen 1,70).

Antwoord Emiel:
Waarom heb jij een paard van 1,80 en ook nog hengst ?? Er volgende nog een hele uitleg waaruit bleek dat het verstandiger was een kleiner paard te kopen en zeker geen hengts.

Het is dus tegenwoordig populair om een stoer paard te hebben met alle gevolgen van dien. En omdat wij niet weten hoe ermee om te gaan is het beest de dupe. Sorry hoor en dan hier een beetje Emiel gaan lopen afkraken Lips are sealed . Ik heb er veel van geleerd en dan puur op het gedrag van paarden in het algemeen en niet om een specifiek probleem op te lossen bij een/mijn paard. Omdat hij mijn paard gebruikte heb ook ook veel tips gekregen over gedrags problemen die hij had. Ik gebruik die tips nog dagelijks.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:58

Ik ken Voest niet en gheb geen ervaring met hem. Maar ik ben wel van mening dat je elk paard in zo'n colinc moet kunnen behandelen, en het antwoord: koop maar een ander paard is geen oplossing voor dat meisje. Er zijn zat kleine vrouwtjes die dressuren op een kanon. Da's dressuurvoorkeur...ik val er ook niet op maar als je dat wel doet dan moet dat kunnen. Daarbij denk ik dat of een paard nou 1.60 of 1.80 is, hij is toch –tig x zo sterk dan mij, dus het gaat om mijn eigen dominante gedrag en niet om mijn lengte. Dus help me in zo’n geval dan die hengst goed te benaderen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:11

Tuurlijk moet het kunnen ?? alleen wordt er niet bij nagedacht bij de aanschaf. Ze willen een hengst want dat is stoer *zucht*. Alleen het paard is aan het einde de klos en niet de ruiter.

Emiel wilde best helpen maar wat hij aangaf was dat het probleem niet in het paard zat maar in haar. Ze was niet streng genoeg en had eigenlijk niet de ervaring om zo´n paard te verzorgen en rijden (haar eigen woorden). Op de vraag waarom ze zo´n groot en sterk paard had gekocht had ze eigenlijk geen antwoord nou ja omdat het haar wel leuk leek Lips are sealed .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:48

Haha, Emiel was eens (in een ver grijs verleden) leider bij een zeilkamp in Broek en Waterland waar ik ben geweest, hij was wel aardig. Kennelijk ziet ie meer verdiensten in "paardenfluisteren" Ik heb hem een paar keer bezig gezien...en ach hij doet gewoon wat ie leuk vindt, prima toch? Voor mij had het iig geen toevoegende waarde....hij liet niks zien waar ik niet al van wist.

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:54

Ik ben geen voor of tegenstander van Emiel.
Het enige wat hij doet is als jezelf ff met verzond verstand nadenkt ook heel logisch. En loop je al een tijdje in de paarden wereld mee doe je sommige dingen ook al op een soort manier van natural horseman gedoetje. Het hele eier-eten met paarden is laten weten dat jij de leider bent. En dat berijk je door consequent maar vooral ook eerlijk tegen over je paard te zijn.

Verder ben ik het voor 300% met Prisca eens.
Mensen denken na 1 jaartje manege lesjes gereden te hebben geweldige ruiters te zijn want ze reden daar op alle "wilde" paarden en kopen dan ff een jong paard met karakter.
En idd na een tijdje zie je zo'n paard steeds vervelender worden en de ruiter steeds banger en word het paard uiteindelijk bestempeld al K*t knol.
En bijna niemand is dan zo eerlijk om te zeggen ik kan hem niet aan.
Of ze dan zon'n plaat voor de kop hebben dat ze echt niet zien dat het aan hun eigen ligt. Verward

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:04

Gail schreef:
Ik ken Voest niet en gheb geen ervaring met hem. Maar ik ben wel van mening dat je elk paard in zo'n colinc moet kunnen behandelen, en het antwoord: koop maar een ander paard is geen oplossing voor dat meisje.


Helaas heeft niet ieder paard genoeg aan een kwartiertje. De ene heeft daar genoeg aan, de echte probleemgevallen zijn vaak niet eens in een dag te behandelen, die hebben gewoon langer nodig.

Dat antwoord was idd niet "netjes" maar bevat wel een kern van waarheid. Je moet een paard kopen wat bij je past, en niet boven je macht gaan werken. En je moet wel verdomde dominant zijn om een hengst die koppen groter is dan jijzelf de baas te kunnen blijven (tenzij het een watje van een hengst is).

En het is idd ook vaak zo dat als er problemen ontstaan bij de omgang of het rijden van een paard, dat er altijd wordt geroepen dat het aan het paard ligt. Gek dat de fouten nooit bij de ruiter/verzorger liggen.

Maarja das een ander verhaal.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:14

Tja nee, mee eens, als ze ondoordacht zo'n paard koopt....

En ja zeker er zijn veel mensen die denken van alles te kunnen en dat valt dan in de praktijk vies tegen: hengsten, Jazz-nazaten etc.

Maar voor een beetje normaal ervaren ruiter zijn dat geen probleempaarden: ook een hengst niet, mits hij nog niet heeft gedekt. Wij hebben twee hengsten op stal en ik ben niet zo'n dominante, maar heb daar geen problemen mee.

Ik vind zijn antwoord nog te kort door de bocht, want nu loop je het risico dat ze zelf weer gaat lopen aankloten, omdat ze hem heus niet de volgende dag al weg zal doen. Door haar iets serieuzer te nemen had hij de combinatie wellicht toch beter van dienst kunnen zijn!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Re: TSK!!! emiel voest goed????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 18:35

Buitenzorg"]
[quote="macario schreef:
toen hij nog jong was heeft de eigenaresse hem naar emiel voest gedaan.........hij kwam terug met een zand koliek en de eigenaresse had gewoon betaald voor een goede stal maar dat beest heeft al die tijd in de wei gestaan!! door weer en wind, dus geen zonnetje maar echt sneeuw en regen enzo. nou en zijn eten werd gewoon op de grond gekwakt en da beest heeft dus tussen zijn eten allemaal zand meegenomen.. daardoor ook die zandkoliek. er is gewoon geen ene flikker met hem gedaan!!


Hoe lang heeft de eigenaresse haar paardje daar dan gestald?
Ik kan niet uit je verhaal halen dat de eigenaresse tussendoor is wezen kijken bij haar paardje.....is ook wel een beetje vreemd denk ik.
[/quote]


die vrouw is wel gaan kijken. ze weet echt wat ze zegt anders zou ze dat NOOIT zeggen.. echt niet!!
daarna heeft ze hem naar een westren stal in de buurt gedaan, daar deden ze er VEEL en VEEL meer mee en daar heeft hij een hele hoop goede dingen geleerd.. (godzijdank)

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:30

Emiel Voest, laat me niet lachen zeg, wat een prutsmuts is dat. Een tijdje terug heb ik hem bezig gezien met een paard dat zo verwend was en zo slecht begeleid dat EV erbij moest komen, hij en die dame die met hem mee was zijn er een uur mee bezig geweest ofzo, zonder resultaat. Al die prietpraat hielp niet, niet voor het paard en niet voor diens eigenaar. Het kost een hoop geld en je hebt er niks aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EllisL, joyce83, Kalea, lanouska, Liesje89, Poldermenner, rien10, Sasqiua, sorbetje, Wopkebrok en 8 bezoekers