Ervaring met Dominick dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Ervaring met Dominick dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 18:37

Omdat op mijn paard zo ongeveer alle dekens scheef trekken werd me geadviseerd eens de Dominick dekens te proberen.
Ik heb een zomerdeken van iemand gepast en die leek er heel mooi op te liggen.

Nou gaat het mij om een tussendeken en misschien een winterdeken, en het liefst waterdichte, omdat ze veel buiten staat.

Ik heb even op de site zitten kijken maar daar kon ik toch niet helemaal wijs uit wat nou de beste oplossing zal zijn in dit geval.
Daarbij vind ik de dekens best prijzig, dus het is een beetje een grote gok om zomaar iets te bestellen...

Dus daarom mijn vraag:
Wie heeft er ervaring met Dominick dekens, welk soort heb je en hoe bevalt die?

Alvast bedankt!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:06

Mijn vriendin zweert erbij en ik heb sinds een paar maanden ook een Dominick. Die van mij heeft mijn paard nog maar 1x opgehad, dus daar kan ik niet veel van zeggen, maar de paarden van mijn vriendin kunnen gekke capriolen uithalen en nog blijven ze netjes recht hangen.
Voordeel ervan is ook, dat je niet zoveel sluitingen dicht hoeft te maken. Het nadeel van de dekens: de prijs....

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:27

ik zweer bij dominick, ik heb de combi,s, ze zijn alleen niet echt waterdicht, ik leg er als het regent een regendeken over..

maar ze liggen als een huis

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:53

Bedankt voor jullie reakties!

Zijn die combi's erg dik, of is het een 'combi' van 2 dekens zodat je ze apart van elkaar in de herfst kun gebruiken?

En zijn ze gelijk al niet waterdicht of komt dat door het wassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:58

En ik heb er 1 en wil er nooit geen meer
mijn paard was bijna dood door die $%&^#$%^#^deken.

Ik had er dus een, bla, bla over het perfect liggen ervan.
En recht blijven liggen deed hij echt niet na een rolpartij.
En die deken heeft maar 1 borstgesp, die blijkbaar voor zoveel piek niet eens sterk gemaakt kan worden, want die is in de wei geknapt.
De deken is naar achter gaan schuiven, paard in paniek door de draad en later door 5 prikkeldraden boven elkaar.
1 zat er om een boom heen getrokken, bijna een cm in de boom..
Hij had ook veel wonden en 1 had niks dieper moeten zijn want dan was kawa er niet meer geweest...

Voor mij nooit meer een dominick deken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-04 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:02

Op t werk hebben ze ze, en ik vind het ook maar niks. Ze blijven niet geweldig liggen. Zeker als je paard in de wei staat of op stal gaat rollen.
Ik zou er zelf nooit een kopen, zeker voor die prijs.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 11:43

Pff, moeilijk, nu ben ik toch wel weer aan het twijfelen gebracht...

En zomaar eentje aanschaffen als 'ie niet bevalt, daar zijn ze een beetje duur voor...
En dat heb ik al vaker met dekens gehad. Jammer dat je het niet een poosje uit kunt proberen!

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:49

voor mij ook geen dominick deken, ze zeiden idd dat het super dekens zijn maar vind het dus ook vies tegenvallen en ze schuiven bij mijn paard ook!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:54

een vriendin van mij heeft er ook een, ze zweert er bij. Maar ik vind het helemaal niets! Ze liggen gewoon NIET. ook heeft ze veel problemen gehad en werden de dekens steeds vermaakt, maar het hielp geen bal. En duur dat die dingen zijn... Bloos! Ik heb voor mijn paard een BR en die ligt super!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 15:39

ShirleyA schreef:
een vriendin van mij heeft er ook een, ze zweert er bij. Maar ik vind het helemaal niets! Ze liggen gewoon NIET. ook heeft ze veel problemen gehad en werden de dekens steeds vermaakt, maar het hielp geen bal. En duur dat die dingen zijn... Bloos! Ik heb voor mijn paard een BR en die ligt super!


Ik heb nu ook een BR en die ligt op mijn paard dus juist weer helemaal niet fijn...