Hele hoge DA rekening

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Hele hoge DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 21:53

Dien had op een zondag ernstige koliek, gelukkig is alles weer goed gekomen. Maar vandaag kreeg ik de rekening 360 Euro, wat een belachelijk hoog bedrag !
Ik weet wel dat Dien het zonder deze medische zorg niet had gered maar hier schrik ik toch even van. Alleen al het toedienen van een injectie kost al 17 euro, wat een hoge bedragen !

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:05

Erg he! Niet normaal. Maar bij een andere VA betaal je waarschijnlijk het zelfde dus het is niet ander. Dien is er gelukkig goed boven op gekomen.

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:28

dan mag je blij zijn je mag ook ruilen met de rekening die ik heb gehad toen mijn paardje koliek had die rekening was een paar duizend gulden.
Maar je hebt gelijk de rekeningen van de DA zijn gewoon errruugg hoog belachelijk eigenlijk maar goed je betaald het toch omdat je het beste wilt voor je paardje.
succes met dien

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Hele hoge DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:50

Max schreef:
Dien had op een zondag ernstige koliek, gelukkig is alles weer goed gekomen. Maar vandaag kreeg ik de rekening 360 Euro, wat een belachelijk hoog bedrag !
Ik weet wel dat Dien het zonder deze medische zorg niet had gered maar hier schrik ik toch even van. Alleen al het toedienen van een injectie kost al 17 euro, wat een hoge bedragen !


Welke DA heb je???????
Wat belachelijk hoog!!!!! Ik was geloof ik voor een zondagvisite 60 euro kwijt.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 23:04

Knoop. Maar hij is wel 3x geweest plus een paar injecties, een paar keer opvoelen(om het veulen te controleren) en laxeermiddel toedienen.
Maar inenten van Dennis(met voorrijkosten) waren ook bijna 50 euro. De voorrijkosten waren nog meer dan de inenting zelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik had geen vervoer dus het moest maar.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 23:36

De voorrijkosten zijn meestal hoger dan de behandeling zelf *LOL* Ik betaalde bijna 30 euro voorrijkosten en voor de controle 10 euro en dan nog iets voor medicijnen Haha!
maar ja, als ik zelf naar slootdorp moet kost het heel veel tijd voor mijn ouders...Heb de medicijnen trouwens wel opgehaald op de praktijk want miran was ze vergeten mee te nemen *LOL*

Gelukkig maar dat ze er zijn, anders was Dien er nu niet meer geweest Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:04

Dit valt nog mee. paddy moest eerst overnachten bij de dierenarts en ze hebben een punctie moeten doen, nabehandeling met o.a. anti biotica, nog een week blijven.... liep op tot f 1100,-!!!!! ik schrok me lam.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:23

He, dan heb ik geloof ik een aardige dierenarts!
Die van mij rekent geen voorrijkosten voor de jaarlijkse inenting. Maar ik bel hem ook op met de vraag of hij die week een keertje tijd heeft om hem een inenting te geven. Vorige week kwam hij geoon meteen en het koste me 19 euro.

Gelukkig zie ik hem voor Maestro maar 1x per jaar. Al moet ik dat heel hard gaan afkloppen als ik al die verhalen hier lees...

(en Maes heeft 1x in de 8 jaar dat ik hem nu heb koliek gehad, toen is hij langsgeweest, ik weet alleen niet meer wat ik toen kwijt was, ik was allang blij dat hij 's avonds laat meteen kwam!)

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:48

Volgens mij mag hij niet het aantal keren voorrijkosten rekenen voor 1 en hetzelfde geval. Verward Ik heb ook wel eens 2 keer een DA op 1 dag gehad en hij rekende 1 x voorrijkosten.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 21:45

Mijn dierenarts rekent alleen voor spoedgevallen de volledige voorrijkosten. Als hij op afspraak komt kost het maar de helft. (is ook maar een paar honderd meter van zijn huis)
Als er iets met de paarden is geweest komt hij vaak uit zichzelf de volgende dag even langs om te kijken hoe het gaat.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 22:01

je kan de dierenarts meestal beter contant afrekenen!
dan komt de belasting er niet bij Haha!
doen wij altijd.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:57

Al die medicamenten kosten ook veel in aankoop, en je moet ook rekenen hoeveel tijd de dierenarts erin heeft gestoken, het is ook geen hobby voor die man. Wij betaalden laatst 80 euro voor 15 min iemand van de verwarmingsketel over de vloer te krijgen, maar dat vindt iedereen normaal. Je weet ook wel wat je betaalt als je dringend iemand van de waterleiding of elektriciteit nodig hebt. Blijkbaar wordt het van die mensen beter aanvaard.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 18:17

Ik roep ook altijd heel hard :" Iedereen kan een paard kopen, maar kun je hem ook onderhouden ?" daarmee bedoel ik:" Een paard kopen is niet duur, een paard onderhouden deste duurder"

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 18:47

Ze is gewoon vanaf nu verzekerd dat is de makkelijkste oplossing.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:40

Max schreef:
Ze is gewoon vanaf nu verzekerd dat is de makkelijkste oplossing.

waar en voor wat?
ik bedoel voor dood of ook voor ziektes en bezoeken vd DA
ik zoek ook nog een verzekering voor maggie

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 19:45

Bij de Eerst Friese onderlinge dat is een speciale paarden verzekeraar. Dien is voor Ziektekosten verzekerd, Nimber was al verzekerd.