Brook op nu TV??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Brook op nu TV??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 19:07

Op nederland 2 is er nu iets over paarden op tv. Zijn artsen net zoals Brook, of het Brook is weet ik niet zeker. Is met die Martin Gaus.


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:12

Yep, is brook hospital Lachen

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:21

Idd Brook, prachtig werk dat ze verrichten.

Het is vreselijk hoe het er daar met de dieren aan toe gaat. Maar je kunt het de mensen amper kwalijk nemen, ze zijn arm en moeten ook overleven, en hebben gewoon de kennis niet over de dieren. Daarom verricht Brook echt kei goed werk!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 19:23

ja ze zijn echt super.
Maar dan zie je ook een man met een paard dat oververhit is, ze geven hem advies, maar hij heeft gewoon geen tijd om te rusten en gallopeerd zo weer weg. Dat grijpt je toch echt wel aan.
Gelukkig dat Brooke daar toch al zoveel verbeteringen aan heeft kunnen brengen.

black_kelpie

Berichten: 7776
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:25

heb het ook gekeken met tranen in mn ogen.
wat ontzettend goed werk doen die mensen daar, fantastisch!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:25

dit is nu écht heel vaak herhaald, heb het verschillende keren al gezien!
Maar wél goed natuurlijk dat ze dit onder de aandacht brengen!

:){

veies
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: kilder

Brooke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:26

Ja daar kijk ik ook nu naar. Fantasties dat ze zo hulp verichten om daar de paarden/ezels beter te lijken. *LOL* OK dan! . Eingelijk moet we zo'n stichting sponseren.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 19:27

is dit geen nieuwe uitzending? Deze kende ik namelijk niet. Heb wel een ander gezien van Martin Gaus.

Ben net gelijk donateur geworden. Was ik al een tijdje van plan, maar heb het nu gelijk maar gedaan.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:27

Dat is inderdaad een aangrijpende aflevering!

Het is een herhaling. Toen ik het de eerste keer zag heb ik echt vol afschuw gekeken naar de manier hoe sommigen met de paarden omgingen en met bewondering voor de mensen die dier en mens helpen

Het is zo dat de mensen daar vaak niet beter weten totdat brook in actie komt.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:29

Heb het ook gekeken. voor de tweede keer....en echt waar, ook ik had weer de tranen in mijn ogen staan...damns, die ezeltje in die steenoven konden nog amper lopen. en die paarden.....
ik ben er al eens lid van geweest. maar dat ben ik een kee rvergeten te betalen ofzo, maar ik heb me alweer opgegeven voor donateur.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:29

Ik vraag me af hoe oud zulke paarden daar gemiddeld worden in die landen... en hoe oud ze zijn als ze zulk zwaar werk moeten verrichten. Scheve mond

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:31

Niet oud, zeker niet oud, maar je ziet het beter gaan, je kunt verandering zien. Toppie gewoon.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:32

Is dat die aflevering waar ze op het einde die schimmel laten inslapen?
Want die is al zeker 3x herhaald....
Ik kan daar nooit zo goed tegen van die documentaires... Scheve mond Zit dan meteen te janken, helemaal als ik mn dag niet heb.

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:35

Nee volgens mij was dit een andere, heb namelijk geen schimmel in geslapen zien worden.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:45

Ja mn vader riep me al dat het er op was..
maar ik wou achter de computer blijven Haha!
Ik ben trouwens lid van brooke hospital

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:54



Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:59

Ja en er is nog een topic op VVD dat zijn er al 3. Haha!

Wel balen dat ik het heb gemist. Ik vind het wel aangrijpend maar had het toch wel graag gezien... Scheve mond

Je zou toch zo na je vakantie in egypte zon paardje/ezeltje mee naar huis willen nemen. Scheve mond

Vind het wel goed wat brooke doet, alleen jammer dat het nog niet echt beter word...Maar ja er staat ook op die site: ''Om de cirkel te doorbreken'' dus de paardjes hebben even rust, en dan moeten ze weer ploeteren...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:27

Ik ben net terug uit Egypte, en heb met eigen ogen gezien hoe ze dieren daar behandelen. En het is echt niet alleen onwetendheid hoor, het is vooral disrespect. Totaal geen respect voor dieren hebben ze. Er zijn gelukkig ook uitzonderingen, maar dit zijn mijn ervaringen.

In Luxor ben ik naar het Brooke Hospital geweest. Zeker goed werk wat ze daar doen. Toen ik er was stonden er gelukkig geen hele vreselijke gevallen. Wel een heel oud ezeltje dat ingeslapen zou worden, na eerst 2 dagen rust, aandacht, eten en drinken. Ik heb er foto's gemaakt, zal ze zsm op Bokt zetten.

Het is daar trouwens ook normaal om je trouwe ezeltje/ paard in de Nijl te dumpen, of aan de kant van de weg als het is doodgegaan. Ik heb er tientallen gezien.

:D

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:06


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers