voedings supplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 08:38

Pril,

ik heb ooit van een Australische vriendin een tip gekregen om een mager paard dikker te krijgen: gekookte rijst voeren. Zij had een ex renpaard en die deed het daar erg goed op. Misschien helpt het voor die van jou. En 1 klein vraagje: ik ken de Engelse term thrush als een (schimmel?) aandoening aan de hoeven, maar wat is de nederlandse vertaling daarvoor?

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 18:59

Hoi Lielle,
volgens mij betekent "Trush" hetzelfde als rotstraal. Ja inderdaad, even opgezocht in "Veterinair Woordenboek en-ne/ne-en", een erg handig boekje met veel vertalingen.
Groetjes van Jet.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 12:28

Jet, heb je het ISBN nummer voor me? Dat is een boek dat ik graag zou hebben. Ik heb veel engelse termen geleerd waarvan niemand me de nl vertaling kon geven en daar baal ik van.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 16:10

Hoi Lielle,
Het ISBN nummer is: 90 6348 240 X.
Het is een vij klein formaat, erg handzaam. Niet alles staat erin en het is ook wel op andere dieren gericht, maar ik heb er vrij veel in kunnen vinden. Ik lees het Engelse blad Your Horse en wist ook sommige medische termen niet, maar kon er m.b.v. dit boekje wel uitkomen.
Groetjes van Jet.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 18:40

volgens mij geeft iedereen wel eens iets bij.
mijn paarden krijgen eigenlijk naast kracht voer alleen lijnzijnolie voor de verharing en mooie vacht.
Ik heb de haf een tijdje Thrive gegeven vanwege zijn darmstelsel. maar dat gaat nu goed dus ben ik daar mee gestopt.