Verveling tegengaan in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Verveling tegengaan in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 19:03

We hebben vandaag gehoord van de DA dat de pony van mijn zusje dag en nacht in de wei moet, alleen maar kuil mag hebben (dus geen hooi) en zo. Dit inverband met (hoe kan het ook anders) een stofallergie. Mijn zusje is erg bang dat ze zich gaat vervelen in de wei. Zijn hier nog mensen die een oplossing weten?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:08

Een vriendje erbij! Het liefst natuurlijk een paard erbij, al is het maar een shetje ofzo. Als dat niet gaat, dan een geitje of wat schaapjes. Maar een paard erbij is toch wel het beste.
Verder kun je er een skippybal bijgooien (ééntje met een 2-stelige hengsel, niet zo'n echt handvat waar z'n voet in vast kan komen te zitten). Ook is het verstandig om het hooi in een hooinet op te hangen, zodat hij er langer over doet om het op te eten. Succes!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:08

ik denk dat een pony zich zowiezo niet zo snel zal vervelen in de wei, er is genoeg te zien en te ontdekken!!
maar misschien is een beestje voor erbij leuk voor de pony, een geitje ofzo. heeft ze toch nog wat gezelschap

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 19:18

De pony staat vlak aan de grote weg (DE angst van mijn zusje omdat ie ook 's nachts buiten moet staan)... Dus een shet of zo lijkt me niet zo'n goed idee, want dan moeten die mensen (waar ze haar pony heeft staan) de hele omheining veranderen. Skippybal hebben we ook al aangedacht, maar het lijkt me nix als dat ding tegen het draad aan komt, want er staat stroom op }> ARM BEESTJE!!! Er staat geen sprietje gras meer in de wei, want dat is helemaal kapot gelopen door 2 andere paarden Frusty Wat een drama als je het zo allemaal leest! Anders moet ze hem maar extra poetsen en knuffelen en zo! (vinden ze allebei niet zo erg!!!)

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:21

Mikey schreef:
De pony staat vlak aan de grote weg (DE angst van mijn zusje omdat ie ook 's nachts buiten moet staan)... Dus een shet of zo lijkt me niet zo'n goed idee, want dan moeten die mensen (waar ze haar pony heeft staan) de hele omheining veranderen.



Het lijkt me sowieso heel erg verstandig om ervoor te zorgen dat het hek 100% in orde is. Hélemaal als het langs een grote weg is én als de pony zich ('s nachts) zou kunnen gaan vervelen.
En waarom zouden die mensen dat moeten doen? Ik heb ook m'n paardjes in een weiland staan dat niet van mezelf is, maar IK ben verantwoordelijk voor mijn paardjes en dus maak IK het hek op de manier zoals IK denk dat het goed is.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:23

Genoeg te knabbelen maakt een heleboel goed! (kuil of nathooi bijvoeren als er niet genoeg gras staat. Pas op met kuil en vers jong gras!)
Daarnaast regelmatig in de bak spelen met andere paarden als die niet in de wei mogen en regelmatig aandacht geven en je paardje vermaakt zich wel...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:25

Een paard verveelt zich veel meer op stal dan in een wei hoor!
Als ik de mogelijkheden van "meest vervelende" naar "minst vervelende" moet rangschikken, zou ik het zo doen:

alleen op stal

op stal, maar met andere paarden om naar te kijken

alleen in de wei

met soortgenoten in een grote loopstal (op voorwaarde dat er echt ruimte is en veel licht)

met soortgenoten op een wei

Met ander woorden:
Soortgenoten is voor een paard prettiger
Op de wei is voor een paard prettiger *LOL*

Dit is in elk geval mijn mening.
Je vergeet er wel bij te zeggen hoe de pony nu staat.[/b]