nieuw paard hoe te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

nieuw paard hoe te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 22:04

Ik heb een heel eigenwijze en eigenzinnige haflingerruin gekocht en ik weet dat hij niet echt gemakkelijk is hoe moet ik hem nou rijden ik heb er nog niet opgezeten alleen toen de eigenaar erook was maar toen was er niets aan de hand toch ben ik bang dat al sik er nu op ga zitten er dingen gebeuren die ik niet wil. Heeft iemand misschien een tip hoe ik het beste te werk kan gaan. De pony is verder niet gemeen ofzo maar ik wil niet direct dat het fout gaat en het verpest voor ons beiden. Het is echt een lieve pony alleen verwend door de vorige eigenaar

Weten jullie iets misschien eerst even longeren

Normaal ga ik er zo opzitten maar ik wil niet de eerste x iets breken zodat ik de komende tijd niks meer kan doen met hem


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 23:07

Niet zeiken, RIJDEN! Knipoog
niet banketstaaf bedoelt alleen ik denk dat je et er et beste gewoon op kunt springen en hem even goed laat merken wie er nou opzit! Extreme duivel

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 07:56

ja dat leek mij ook wel het beste plan normaal ben ik niet zo en ga ik er direct op zitten moet ook wel eens voor school op jongere paarden rijden maar ik wou ook wel even weten hoe jullie dat deden als jullie een nieuw paard hebben!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 08:14

Gewoon erop stappen en rijden. Dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt. Je zult er toch mee verder moeten of je nou iets verpest of niet.
Je kunt hem evt vantevoren longeren.
Laat alleen niet merken dat je onzeker bent, want daar gaat hij handig gebruik van maken, dus stap er pas op als je zefverzekerd genoeg bent.
Ga anders eerst een eind met hem buiten wandelen ofzo.

En de vorige eigenaar de schuld geven vindt ik wel zoiets kinderachtigs Frusty , lekker natrappen. Dan had je dat paard nooit moeten kopen alssie echt zo verwend was. En verwend zijn is iets anders dan gek zijn op de eigenaar. Mijn pony hangt ook erg aan mij, gewoon omdat we maatjes zijn, niet omdat ze volgestopt wordt met snoep of altijd dr zin krijgt (juist niet), ik ben de baas en dat accepteerd/respecteerd ze.
Paarden die verwend worden met snoep of altijd de zin krijgen zijn "vals" en niet lief. Want door toe te geven geef je hun de leiding en zien ze jou als een mindere in rangorde.

Dus hoe de vorige eigenaar er ook mee omging, het paard is nu van jou, en nu moet jij je maar waar zien te maken als nieuwe "baas". Je zou toch ook niet willen dat er zo over jou gepraat werd als jij je paardje verkoopt?

Veel succes! En cappie op!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 13:07

Gewoon erop stappen.
Je hebt het paard nu eenmaal gekocht zonder te weten hoe hij met rijden was bij jou, dus ja het zal er toch eens van moeten komen. Misschien was het slimmer geweest om hem eens te rijden voordat je hem kocht?
Maar in ieder geval, cap op, zelfverzekerd smoelwerk op en rijden maar. Geen prutsmuts tolereren maar wel rustig blijven naar je paard toe. Dus duidelijk zijn maar wel vriendelijk blijven.
Succes!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 15:00

de eigenaar heeft toch gezegd dat hij wat verwend is Boos! En ik heb er ook op gereden voor dat ik hem kocht en dat ging goed maar nu staat hij in een andere omgeving en zal hij toch anders gaan reageren ik ben echt blij met jullie adviesen maar ik had het zelf ook nog wel kunnen bedenken sorry dat ik jullie nou aan val maar ik ben in een poedersuiker en dat moet ergens afgereageerd worden Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 15:58

SAKKIA schreef:
de eigenaar heeft toch gezegd dat hij wat verwend is Boos! En ik heb er ook op gereden voor dat ik hem kocht en dat ging goed maar nu staat hij in een andere omgeving en zal hij toch anders gaan reageren ik ben echt blij met jullie adviesen maar ik had het zelf ook nog wel kunnen bedenken sorry dat ik jullie nou aan val maar ik ben in een poedersuiker en dat moet ergens afgereageerd worden Haha!


En moet ik ruiken dat de eigenaar dat heeft gezegd Verward ? Dat staat namelijk niet in je bericht. En dat hij anders reageerd in een andere omgeving, tsja ook dat kun je op je sokken aanvoelen.
Dan kun je wel tot in den treure blijven wachten, want ook jij krijgt net als iedere andere nieuwe eigenaar van een paard een proefperiode waarin hij je gaat uitproberen.
En wil je niks breken dan heb ik maar 1 advies voor je: lekker blijven zitten in het zadel Haha! .

Nogmaals: gewoon erop stappen en cappie op!
Succes!
Viv

PS: en als je je poedersuiker voelt, reageer het dan niet af op mensen die je proberen te helpen. Anders sta je volgende keer voor een dichte deur Frusty . Haha!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 16:45

Ik zou vragen of een stalgenoot/vriendin ofzo die goed kan rijden, of je instructeur, erbij wil zijn. Je voelt je dan waarschijnlijk wat zekerder van jezelf, en dat straal je dan ook uit naar je pony. Bovendien kunnen ze je dan meteen wat helpen bij de startfoutjes met een nieuw paardje, doordat 'ie wat nerveus of eigenwijs is.

Ik vind het juist WEL goed dat je toegeeft dat je een beetje onzeker hierover bent. Je kunt je wel groot houden, maar dat paard is echt niet gek, die weet hoe je je echt voelt. Bovendien is het veel knapper om ook toe te kunnen geven als je iets niet alleen kunt of durft. (zorg alleen wel dat dat geen eeuwigheid duurt, stalgenoten worden er ook niet helemaal lekker van als je maanden blijft mutsen) Ga gewoon lekker positieve ervaringen opdoen, dan komt het echt wel goed met jullie.

Heel veel plezier gewenst met je eerste "echte" rijuurtje met je nieuwe paardje!


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 17:24

nouhet zit nou dus zo hij zit nog in zinn proefperiode en hij gaat deze week nog naar huis. Hijtrapt gericht naar mensen die achter hem langslopen en ook met het longeren probeert hij je te raken en bijt je echt hij hapt niet nee hij bijt en als paarden bij het in hoofd halen om op je af te komen en eens flink gaat uithalen om jou te raken mach de eigenaar hem lekker zelf houden. Iedereen die vamiddag bijmij was en hte heeft gezien zei direct dat is hem weer weg moest doen en gewoon rustig verder kijken want hij is gewoon een gevaarop stal en ook de stalhouder wil dat niet!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers