vandaag begonnen met kyra inrijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

vandaag begonnen met kyra inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 12:19

had met marloes vandaag afgesproken om te beginnen met kyra inrijden.. (der shetje)
Nja k heb al heel lang niet meer normaal gereden op een beesie dus dat was wel spannend, ze had al gewaarschuwed voor ik erop ging dat kyra welleens vervelend kon gaan doen, k stapte erop (eerst gewoon zadel erop) en het ging goed, tot ik ging aandrijven.. toen ging ze bokken en vloog ik flink ver naar voren whahahz.. dus hebben we het pannekoek zadel gepakt, dat ging een stuk fijner zeg.. toen bokte ze ook niet meer, ja soms kleintjes maar ze luistedre een stuk beter..

iuk vond het echt heel leuk, waarschijnlijk volgende week weer een keer.. als we beide kunnen.. heb er weer zin in..


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:27

Waarschijnlijk vond ze het eerste zadel te zwaar op haar rug drukken, dan kunnen ze nog al eens wild reageren.. hebben jullie wel eerst gelongeerd met dat zadel een paar weken?

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 12:28

geen idee of ze dat gedaan heeft, er is alleens op kyr gereden met dat zadel.. marloes rijd er zelf soms ook op.. dus dat moet gewoon kunnen..

Reddy, mijn kleine meisje.. Ik hou van jou!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:39

Dus er is al eerder op gereden en jullie gaan haar nu echt inrijden. Veel succes lijkt mij niet eenvoudig.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 12:44

ja af en toe gaat ze met kyr stappen enz.. en dat gaat prima.. en idd nu beginnen met echt inrijden, denk ook niet dat het makkelijk gaat worden, maar we zullen zien.. Lachen ben erg benieuwd.. en k vertrouw kyr en ben niet bang dus dat is een voordeel voor mij Lachen

Reddy, mijn kleine meisje.. Ik hou van jou!!

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:45

Klinkt als een pittig beessie! Succes ermee

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:51

leuk he een shet inrijden?
ik rij nu ook een shet in. zonder zadel. ze bokt niet en is heel braaf!
zadel zijn we aan het zoeken maar zo gaat het prima!


Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:05

@vonne: tsja ze vind het prachtig om mensen uit te proberen, maar als ze doorheeft dat het weinig nut heeft doet ze wel netjes mee, we hadden haar even uitgeput aan de longeer lijn, flink draven zodat ze wat rustiger was.. maar ze stapte wel uiteindelijk goed door en liep enorm goed aan de teugel (verbaasde me want ik kan dat normaal gesproken niet)

@ devica: HEt is idd heel leuk.. Lachen vind het soms wel beetje eng, volgende week proberen te draven maar als k het te eng vind worden moet ik het zeggen en proberen we het de volgende keer weer..

Op kyr kan je wel gewoon rustig stappen zonder aan te drijven enz en dan een wandeling maken, maar je moet niet bang zijn dat ze kan bokken.. haha prachtig beessie.. Lachen ben blij dak haar gevonden heb (hier nogwel Haha! ) Over een jaartje hoop ik me eigen shetje te hebben en die ook te kunnen inrijden..

Reddy, mijn kleine meisje.. Ik hou van jou!!


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:40

aan de teugel >;)
Ga maar geen dingen doen die je niet durft he Knipoog Anders vind je het straks niet leuk meer om pony`s in te rijden!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:42

@ monster: misschien lijkt het dat ze aan de teugel rijd, mijn vz shet doet dat ook, maar ze heeft voor haar lange teugel Tong uitsteken *k begin lkkr makkelijk*


Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:45

@ monster: ik doe ook geen dingen die ik niet durf Tong uitsteken k probeer dingen die ik beetje eng vind van te voren.. moet het toch leren Tong uitsteken en achteraf vind k het geweldig wahaha

Reddy, mijn kleine meisje.. Ik hou van jou!!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:10

Tulandro schreef:
Waarschijnlijk vond ze het eerste zadel te zwaar op haar rug drukken, dan kunnen ze nog al eens wild reageren.. hebben jullie wel eerst gelongeerd met dat zadel een paar weken?

Ze is vaak genoeg met zadel gelongeerd. Maar er moet nog een oogje voor de staartriem aan gemaakt, dit zadel glijdt wat naar voren. Dat bokken is gewoon eigenwijs doen Lachen

@ Gouda: Ze is nog niet helemaal ingereden. Kyra is al een aantal keer gereden, maar het kan alleen nog aan de longeerlijn en alleen stap en draf. Nu was ze drie weken niet meer gereden (wel gelongeerd), maar nu wordt het inrijden 'afgemaakt'.

@ Monster: Aan de teugel ja. Heel apart, maar dat doet ze dus al wel. Begon ze uit zichzelf te doen na een paar keer rijden, dus zo'n moment moet je aangrijpen om het echt te leren. Dat kan ze dus, terwijl ze stelling bijvoorbeeld nog niet echt snapt.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 18:20

dat bokken is idd eigenwijs doen, en ze vind het echt geweldig om mensen uit te proberen Tong uitsteken dat vind k zo leuk aan kyr whaha..

Nu word het idd afgemaakt, ben benieuwd hoe lang het gaat duren.. Lachen

Ze deed het idd vanzelf aan de teugel je moet haar soms even helpen maar verder doet ze het zelf.. echt cool.. Lachen

Kyr is een topper.. en k ben me vriend kwijt aan Sammy :p me vriend was mee en die zat in het weiland en sammy stond bij hem tre slapen.. zo lief zag dat eruit Lachen

morgen ga ik weer *jeuh*

Reddy, mijn kleine meisje.. Ik hou van jou!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Sting en 32 bezoekers