2x duif is scheepsrecht...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

2x duif is scheepsrecht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:20

Paar weken geleden zit ik braaf te werken (okeee en msnen enz...) zie ik in mijn oog hoek wat binnen lopen alsof het een persoon is. EEN DUIF?. Hij loopt door naar de showroom en wandelt daar wat rond. Dan komt hij naar mij toe lopen en kijkt me aan. Erna loopt hij weer braaf door naar de andere ruimte.

Na een tijdje hebben we toch zoiets van naar buiten jij. Dus duif naar buiten en vliegt weg. Paar minuten later komt hij op dezelfde manier weeer binnen lopen Haha! . Weer kijkt hij rond en loopt zelfs de kamervan een collega binnen. Daar vangt mijn collega hem omdat we toch zoiets hebben van wat is dit??. De duif was van 2002 en had diverse ringen om.

Via internet kwamen we op postduif.nl waar een nummer staat die je kan bellen en het ringnummer in kan geven. Dan krijg je de gegevens van de eigenaar OK dan! . Deze duif was dus op weg naar Drachten. Erna gelijk de eigenaar gebelt en blij gemaakt. Hij kwam uit Frankrijk waar ze met noodweer zijn losgelaten Boos! . De andere duif was onderweg overleden. We zouden hem de volgende dag weer loslaten nadat hij even kon bijkomen. Zo gedaan alleen helaas de dag erna kwam hij WEER binnenlopen op dezelfde manier *geweldig die kop van hem*. Dus maar weer in de doos gestopt. Het was een mooie sjieke duif die er goed uitzag alleen erg mager.
Via de vereniging is hij dus opgehaald en 3 dagen later bij zijn baas gebracht die keurig belde en bedankte voor de hulp. Voelt goed zo'n aktie.

Nu de 2de duif. Mijn andere collega komt net binnen van pauze houden en ja hoor een duif in zijn handen. Deze zag er niet best uit voornamelijk moe hij kon hem zo pakken hij zat bij ons op de stoep. Net als de andere prima te pakken. Gelijk het nummer opgezocht en de betreffende eigenaar gebelt. De duif was losgelaten bij Engelen en moet naar Hardewijk maar ja gestrand in Utrecht. De man was blij dat we hem hadden en komt hem morgen ophalen hij was er al wat verloren met deze trip. En dit was een jonge van 2004. Deze is lang niet zo mooi als de andere en ook wat steviger.

Wel lekker als je zo mensen blij kan maken. Van de 1ste duif heb ik foto's morgen even opzoeken. Van deze ook even maken als het lukt. Hij zit nu in een doosje lekker met drinken we hebben ook nog wat voer dus hij kotm niets tekort.

Denk dat we er een handel bij hebben: Tussenstation Duivenopvang Utrecht.

Dat het je 1x overkomt prima maar 2x???

Bullitt

Berichten: 122
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: at the Drag Strip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:22

Het is toch wat met die Duiven bij jou Prissie Knipoog

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:24

Leuk verhaal Lachen

Wat helder van jullie om te kijken naar een ringetje. Hier zie je vnl van die stadsduiven dus dat zal bij mij niet zo snel opkomen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:24

Leuk verhaal. Ik kan me voorstellen dat je als Duivenmelker je duif graag weer terughebt. Ik zou het zelf niet over mijn hart verkrijgen om aan wedstrijden mee te doen, juist door het risico ze kwijt te raken.

Ik heb het ook een keertje gezien, was op de veerboot van Le Havre (Frankrijk) naar Rosslare (Ierland) kwam er ook een duif aanvliegen en ging rusten op de boot. Het was mistig geweest de dag tevoren, dus deze was duidelijk de weg kwijt. Nog blij toe dat wij langs kwamen. Iemand de duif gevangen, gekeken op de ring, bleek hij uit Frankrijk te komen. Duif onder de jas, meegesmokkeld aan de wal (hoezo hondsdolheid?). Hoe het verder afgelopen is weet ik niet. Maar die duif heeft zeker geluk gehad...

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:27

Ik weet niet zeker of het een broodje aap verhaal is, maar uit redelijk betrouwbare bron heb ik wel eens vernomen dat zo'n baas de duif onmiddelijk de nek omdraait zodra hij hem heeft opgehaald. Je hebt n.l. niks aan een duif die niet zelf naar huis vliegt.

Dus je bedoeling was goed, maar of de duif daar gelukkig van is geworden ?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:27

Het is maar een kleine moeite en je maakt de eigenaar zo blij.

Geloof dat mijn collega nog een bos bloemen kreeg voor de hulp de vorige keer.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:29

Craignethan schreef:
Ik weet niet zeker of het een broodje aap verhaal is, maar uit redelijk betrouwbare bron heb ik wel eens vernomen dat zo'n baas de duif onmiddelijk de nek omdraait zodra hij hem heeft opgehaald. Je hebt n.l. niks aan een duif die niet zelf naar huis vliegt.

Dus je bedoeling was goed, maar of de duif daar gelukkig van is geworden ?


Mhhh Dan willen ze ze denk ik niet terug en doen ze ook niet alle moeite ervoor. De man komt vanuit hardewijk morgen de duif ophalen. En trouwens dan zal de websites van de postduiven ook niet zoveel moeite doen om ze terug te krijgen.

Het zou best kunnen Craig maar wij hebben ons best gedaan. Trouwens bij de 1ste duif wilde die man hem wel houden maar de eigenaar wil hem terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:31

Dat is wat mij ook verteld is Craignethan, na het braaf bellen naar de eigenaar van een duif.
En wat had ik spijt daarna...

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:32

Duiven, ja daar heb ik ook wat mee...nou eigenlijk heeft onze rooie POES Teigetje (ook wel TEI TEI) er wat mee. Binnen 14 dagen heeft ze er 2 mee (1 dood en 1 half dood) Mee naar huis genomen en door het kattenluik gesleurd.

De half dado duif hebben wij uit z'n lijdden moeten verlossen Boos!

Hopelijk geen 3de Keer.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:32

Leuk is dat he!
Wij hebben er op zee al vaak eentje op de boot gehad om uit te rusten, volledig uitgeput zijn ze dan. Mijn vader is een duivengek, die beesten komen ook altijd bij hem. Ze ploffen ook wel eens vlak achter de boot in het water, dan halen ze die laatste paar meter net niet meer... Scheve mond Hebben er wel eens eentje opgevist, maar dan redden ze het meestal toch niet, te ver heen.

Er zijn duivenmelkers die echt oprecht blij zijn dat ze hun dier weer terug hebben, die nemen echt niet helemaal de moeite om 'm op te komen halen en 'm dan vervolgens de nek om te draaien, die mensen hebben ook heus liefde voor hun dieren, ondanks hun wat "aparte" hobby. Wij hebben nog een keer van zo'n meneer 2 sierduiven gekregen als dank, dat was echt leuk!
Mijn vader heeft er echter ook wel eens eentje aan de telefoon gehad die inderdaad zei dat hij 'm niet kwam halen en dat we 'm wat hem betreft gerust de nek om konden draaien. Niet gedaan natuurlijk.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:33

tja, die duiven komen overal Ik werk in een restaurant en daar is 's nachts een duif naar binnengevlogen. Alles ondergescheten en een puinhoop van gemaakt Haha! Ook de eigenaar opgezocht maar die wou de duif niet terug hebben Scheve mond

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:35

Craignethan schreef:
Ik weet niet zeker of het een broodje aap verhaal is, maar uit redelijk betrouwbare bron heb ik wel eens vernomen dat zo'n baas de duif onmiddelijk de nek omdraait zodra hij hem heeft opgehaald. Je hebt n.l. niks aan een duif die niet zelf naar huis vliegt.

Dus je bedoeling was goed, maar of de duif daar gelukkig van is geworden ?


Dit heb ik inderdaad ook vernomen uit betrouwbare bron. Overigens vertelde de zelfde persoon, werkt bij staatsbosbeheer, dat als je een roofvogel nest zoekt je de boom moet zoeken met de duivenringetjes op de grond Knipoog

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:36

Het blijven toch postduiven hè? Knipoog Die hebben gewoon aan elkaar doorgebriefd Lachen dat het bij jullie goed toeven is

=^.,.^=

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:06

Ik heb idd ook gehoord dat duivenmelkers dan een vogel de nek op draaien. Maar als het een eigen fokproduct is uit goed bewezen lijnen kun je er later altijd nog mee fokken. En heel veel duiven die de weg naar huis niet kunnen vinden, zijn daar niet altijd zelf schuld aan. Je hoeft maar harde wind tegen te hebben, of mist en het is gebeurd....