Eigen paard, dure, tijdrovende hobby??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Eigen paard, dure, tijdrovende hobby??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 22:38

Wat vinden jullie, is een eigen paard hebben een dure hobby? Ik heb geen stal aan huis en moet dus stallingskosten betalen, daarbovenop komen natuurlijk nog DA en HS. Nou voel ik mij een beetje schuldig t.o.v. mijn vriend, die pingpongt, golft (incidenteel) en tennist (incidenteel). Een fitness abonnement bijvoorbeeld is volgens mij ook niet echt goedkoop.

Zijn er dingen die jullie er voor moeten laten? (Ik heb verder geen hobbies die geld kosten, muziek maken en sessie spelen waarbij je gratis drinken krijgt, dus alleen reiskosten enzo.)

Het stallingsgeld dat je per maand betaalt, is natuurlijk een leuk spaarcentje als je geen knollie had gehad, maar ja wat heb je aan spaargeld. Spaargeld kan je niet op rijden, knuffelen etc. (En nog erger, wat moet je met je vrije tijd, zonder paard Haha! , ik zou me geen raad weten...)

En je moet natuurlijk elke dag heen, uitmesten, rijden, poetsen. Ik vind het heerlijk om te doen, liever dan sporten ofzo. Mijn arme vriendje maar thuis zitten... dat vind ik soms wel sneu. Je bent zo 2 uur weg en dan moet je nog flink doorwerken. Hoe passen jullie het paardengebeuren in, tussen je werk, eten en slapen en ook nog je vriend én je sociale leven Haha! .


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:45

Een sociale leven heb ik niet echt. Veel vrienden rijden bij mij paard. Vrienden die niet in de paarden zitten hebben zelf ook een tijdrovende hobby, dus vaak zie / spreek je elkaar nooit.

Ik ga nog naar school en moet alle kosten zelf bekostigen. Dat is erg zwaar om te doen, omdat je én schoolwerk hebt, naar je paard toe moet en moet werkern.
Omdat ik altijd geld achter de hand moet houden voor eventuele DA kan ik niet teveel geld uitgeven aan mooie kleren, uitgaan, of weet ik veel waar aan, en die 55 euro studiebeurs schiet ook niet echt op.

Maar ik heb het er graag voor over Lachen

:){

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:46

Het is duur, tijdrovend een klagende partner maar ik kan niet zonder Tong uitsteken

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:47

ja het kost bakken met geld, en kost ook veel tijd, maar ik heb het er graag voor over...
en ik heb genoeg niet paarden vrienden en krijg het prima gecombineerd Knipoog

Ik ga ook naar school en betaal alles zelf, dus das niet bepaald een vetpot, maar ach ik heb niets te klagen.. ik geef gewoon geen 100 euro uit aan een broek ofzo Knipoog

Dag lieve mama...

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:49

jeanie schreef:
Het is duur, tijdrovend een klagende partner maar ik kan niet zonder Tong uitsteken


Haha same here!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:57

dat is het idd Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:08

jeanie schreef:
Het is duur, tijdrovend een klagende partner maar ik kan niet zonder Tong uitsteken

Dat vat het idd wel aardig goed samen Haha!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:16

ja paardrijden vind ik een erg dure sport, gelukkig betalen nu mijn ouders alles nog, maar later zal ik er toch echt wel zelf voor moeten gaan werken, maar dat wil ik ook, ik wil niet afhankelijk blijven van hun, een finaciëlle steun is altijd handig, dat als het niet goed gaat, ik altijd hun nog heb, maar paardrijden is erg duur, als je al ziet wat de stalling per maand kosten, en dan nog de lessen door de week, en dan de wei, dat is dat is bij ons dan al zo'n 650 euro in de maand, en dan zit er dus nog geen hoefsmid, en dierenarts kosten bij, en als je dan ook nog eens de spullen erbij gaat rekenen, die je er voor nodig hebt, kom je toch op een heel bedrag uit.. Scheve mond

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:45

helemaal gelijk, duur en tijdrovend, maar wel erg leuk en ik geef er het geld graag aan uit (voor het geval mijn staleigenaar op bokt is, minder mag hoor!) Als ik het niet aan haar zou uitgeven, maakte ik het vast wel ergens anders aan op.

Vrienden heb ik gewoon en ik zie ze vaak genoeg, dus dat ik geen punt. Mijn vriend gaat vaak mee naar Prisca dus dat ik ook opgelost...


teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:49

Mijn huidige paardje heb ik zes jaar terug met mijn beste vriendin gekocht, ik denk dat ik zonder paard juist geen sociaal leven zou hebben want al mijn vrienden rijden paard. Op stal is het juist altijd heel erg gezellig. Als ik geen paard zou hebben dan gaf ik het geld waarschijnlijk aan andere dingen uit. Omdat wij hem samen hebben hoeven we er dus ook niet 7 dagen p.w. heen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:21

rockey schreef:
ja paardrijden vind ik een erg dure sport, gelukkig betalen nu mijn ouders alles nog, maar later zal ik er toch echt wel zelf voor moeten gaan werken, maar dat wil ik ook, ik wil niet afhankelijk blijven van hun, een finaciëlle steun is altijd handig, dat als het niet goed gaat, ik altijd hun nog heb, maar paardrijden is erg duur, als je al ziet wat de stalling per maand kosten, en dan nog de lessen door de week, en dan de wei, dat is dat is bij ons dan al zo'n 650 euro in de maand, en dan zit er dus nog geen hoefsmid, en dierenarts kosten bij, en als je dan ook nog eens de spullen erbij gaat rekenen, die je er voor nodig hebt, kom je toch op een heel bedrag uit.. Scheve mond


Op 5 minuten na ben ik buurvrouw van Rockey.
En ik betaal ook niet zo rond de 650 euro. Bij hele lange na nog niet.
Het verschil tussen haar en mij is:
Zij heeft 1 paard (?) en ik 2.
Zij staat op een goede stal, ik heb land.
Zij betaald voor de goede stal en de service die erbij hoort, en ik heb dat allemaal niet, dus betaal ik er ook niet voor (of ik moet mezelf gaan betalen Tong uitsteken )
Wat we wel samen hebben, is de bossen om de hoek Haha!
(we zijn elkaar echt nog nooit tegengekomen Verward )

Wat betreft de partner? Die gaat elke dag gezellig met me mee, en vind het erg leuk dat we paarden hebben.

Dus niet duur, en ook geen probleem met de partner.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 02:59

Zonder paarden had ik een heel leuk koophuis kunnen hebben... Haha!

Behalve stalgeld, da, hoefsmid en tandarts
koop je je ook nog suf aan de (onnodige) spulletjes en middeltjes,
steeds beter passende zadels (de vorige blijken dan niks meer waard)
of peperdure voedingsmiddelen voor je Lovers paardjuh(s).

Als de setjesgekte toeslaat of je gaat of langzamerhand toch wel
een eigen trailer met bijbehorende geschikte auto willen...
..... en alles blijkt dan toch ook nog een keer kapot te kunnen...
of gestolen...

Ik wil je nergens vanaf praten, hoor! Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 06:29

Tja, om mijn paarden moet ik veel laten, maar ik kan simpelweg niet zonder ze. Zij zijn mijn leven... Ik zou gek worden zonder ze. Heb gewoon alles dubbel en dwars voor ze over.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 06:39

Duur is het zeker .. en tijdrovend ook .. Ik doe er dan ook zoveel mogelijk aan om evenlang bij mijn partner als bij mijn paard te kunnen zijn.. Al bok ik ook nog Schijnheilig Maar dat doe ik in de woonkamer Tong uitsteken
We hebben ook nog een hondenhobby waarvan er 1 bijna net zo duur in de kosten is als mijn paard Scheve mond Maar ja die is van manlief.. En ik kan hem moeilijk verbieden wat ik wel doe, en dat is geld uitgeven aan je hobby Bloos!
Vrienden zitten in de paardenwereld en werkkring/hondenvereniging..
We zijn vaak blij als we een dag samen hebben en dat is meestal zaterdag en die dag in de week is dan ook wel heilig bij ons. Quality time...
Verder ondanks alle na's.. Zij er zoveel voors in de paardensport..
Als San weer om me loopt te roepen dan smelt ik Lovers En dan kan al dat geld me gestolen worden.. Althans... *LOL*

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 06:47

Een van de nadelen van een paard hebben is dat je geen tijd hebt voor vrienden. Ik kan bv. niet naar feestjes want ik moet vroeg uit mijn bed om 's morgens de paarden eten te gaan geven. Maar ik ben toch geen fuifbeest. Haha! En je hebt heel erg veel kosten, je kunt niet denken voor wat allemaal.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 06:50

Oké dan zo kom ik natuurlijk nooit van mijn schuldcomplexen af Haha! . Ze zeggen dus niet voor niets "mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar als zij komen te sterven valt er niets meer te erven..."

Zullen we allemaal dan maar gaan tafeltennissen? Lekker goedkoop en dan rijden we volgend jaar allemaal in een cabrio rond *LOL* .

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 06:54

Ja, het is een dure hobby!

Jantine2 schreef:
Ik heb geen stal aan huis en moet dus stallingskosten betalen

Stallen aan huis zijn ook niet bepaald goedkoop. Een huis met stallen en land is duur, je woont dus duurder en vergeet de kosten voor hooi/stro/voer etc, etc niet.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 07:30

+ een trekker met allerlei apparatuur om je land op orde te houden
en je loopt constant heiningen (ook al niet goedkoop Haha! ) te repareren.

Schijnheilig

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 07:42

Wat kost een paard dan per maand als je m achter je huis hebt staan, alles bijelkaar?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:38

één antwoord:JA! (maar het is 't allemaal waard!)

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:52

Jantine2 schreef:
Wat kost een paard dan per maand als je m achter je huis hebt staan, alles bijelkaar?


Geen idee, dat wil ik niet eens weten...
Vandaag is er net voor 750 Euro stro gebracht. Het hooi is allang binnen, persen en wikkelen is ook niet goedkoop.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:55

Verschrikkelijk duur, ik denk dat mijn ouders nog altijd spijt hebben dat ze hebben toegestemd (na 7 jaar Haha!) om een paard te kopen.
In de manegetijd was het 10 euro in de week en that's it.
Nu heb ik 2 keer in de week les voor 20 euro, + stalgeld + hoefsmid + DA.

We zouden mn paard ook in de tuin kunnen zetten, maar we hebben voor een stalling gekozen omdat je een bak hebt, als je een keertje ziek bent, hoef je je niet druk te maken over je paard want de stallen worden gedaan, hij krijgt eten, ze halen hem binnen of steken hem op de weide.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:01

Ach... het is idd duur en het kost veel tijd, maar dat moet je er zelf voor over hebben en wat betreft geld heb je het ook gedeeltelijk zelf wel in de hand. Niemand zegt dat je mee moet doen aan de setjes gekte. Niemand zegt dat je eens in de week priveles a 50 euro moet volgen. Niemand zegt dat je om de week een wedstrijd moet rijden. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:32

Het is inderdaad duur en tijdrovend, maar daar geef ik lekker niks om want het is verdomde leuk! Haha!

:D M2 + 8 :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:34

Nee, paarden is voor mij geen hobby. Paarden zijn mijn leven, en zonder kan ik niet. Kost een paar centen, kost wat tijd, maar ik heb lang genoeg zonder gezeten om te weten dat ik niet meer zonder wil.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 38 bezoekers