waarom dribbelt een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

waarom dribbelt een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 11:52

is het alleen uit vreugde en te veel energie of kan het ook door pijn kome, bijvoorbeeld door een slech passend zadel?

gr kat Knipoog

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 12:14

De meeste paarden dribbelen toch wel uit vreugde, blijdschap of enthousiastme om iets leuks te doen of hebben gedaan (bijvoorbeeld een strandrit of een bosrit).

Maar dribbelen kan inderdaad ook komen door een slechtpassend zadel of door een slecht gebit (pijnlijk!). Maar dan is er wel verschil te zien. Als het paard pijn heeft zal het vaker een bok tussendoor geven. Ook staan dan de oren niet lekker naar voren. Een paard dat dribbelt uit vreugde heeft de oortjes lekker naar voren staan, en is overal naar toe aan het kijken. Een paard dat dribbelt uit pijn doet dat niet.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 14:39

Barbiano dribbelt als hij heet wordt dus dat kan ook.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 14:41

Lisette schreef:
Barbiano dribbelt als hij heet wordt dus dat kan ook.


Dat is toch hetzelfde? Als een paard heet wordt, dan is ie vaak enthousiast en blij.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 14:44

carola schreef:
Dat is toch hetzelfde? Als een paard heet wordt, dan is ie
vaak enthousiast en blij.


Als Barb heet wordt komt dit meestal omdat hij mijn zin moet doen en niet zijn zin mag doen. Een voordeel meneer gaat geweldig showen en het nadeel zijn stap wordt poedersuiker. Maar ik wordt er wel blij en enthousiast van. Haha!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 17:53

ik vroeg dit afomdat car altijd op de terug weg gaat dribbelen, maar alleen op 1 bepaald stuk. Op dat stuk heeft hij vroeger een aantal keren gek gedaan steigeren, wijken over de weg, bijna tegen auto's aan. Terwijl hij dat niet op andere stukken doet op de terug weg. Daarom neem ik die weg ook niet zo vaak, uit eigen veiligheid en ook omdat hij dan als laatst weer zenuwachtig word, terwijl het de hele weg goed ging en dat is zonde.
Misschien dribbelt hij wel, omdat het zadel niet goed lag(moet van de zadel maakster een andere halen, deze is te smal bij zijn schouders)
ik rijd nu niet tot het nieuwe zadel er is Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 19:08

Als er een vrachtwagen voorbijkomt en hij twijfelt tussen stilstaan en wegrennen, dan dribbelt mijn paardje. Meestal heel verheven en snelle pasjes.
Hij kan ook zo'n zweefdraf vertonen met zijn staart recht in de lucht. Dit is als we een ander paard tegenkomen of als hij weg moet van een paard dat eerst mee meereed.
Aansteller Gaaaap ... Lips are sealed

Haha! Tong uitsteken Lachen