Manen en straart vreten... tot hoe oud?? :-(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Manen en straart vreten... tot hoe oud?? :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 10:52

Mijn veueln Dipsy is nu ondertussen alweer 4 maanden oud. Ze heeft een onhoudbare drang om op van alles te gaan kauwen. Staat ze aan de balk, staat ze steenvast met het halstertouw in haar mond. Ik heb de manen van de merrie in een vlecht en haar staart in een staartzak, anders was er zeker weten nu al niets meer van overgebleven.

Hebben meer van jullie zulke knabbelveulens??? En tot welke leeftijd kan dit zo doorgaan? Ik wil haar straks gaan spenen en samen met een ander paardje zetten, maarja als ze die helemaal kaalvreet... Boos! Ik zal in ieder geval de veearts vanmiddag eens vragen of het misschien van haar tanden kan komen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:54

Hertshoornolie kopen en erin spuiten. www.paardendrogist.nl Anders kunnen ze blijven doorgaan! Ze moeten weten dat het niet lekker is om aan staarten/ manen te gaan knabbelen!

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:25

LuvdaTossa schreef:
Hertshoornolie kopen en erin spuiten. www.paardendrogist.nl Anders kunnen ze blijven doorgaan! Ze moeten weten dat het niet lekker is om aan staarten/ manen te gaan knabbelen!

Heb ik inderdaad op de merrie gespoten.. maar als het ook maar iets minder stinkt gaat ze alweer aan het haar kauwen.
Maar wat nou als ze straks met een andere staat, moeten we die dan ook steeds inspuiten? Hoop het toch niet.. Huilen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:33

Je hebt idd van die grappige paarden die het jarenlang volhouden.
Vaak zie je in een groep 1/2/3 jarigen ook 1 paard met een lange staart en de rest met wat plukjes... Boos!

Gelukkig heb ik er hier bij de cobs geen last van...
*klopt het af*

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:50

LuvdaTossa schreef:
Hertshoornolie kopen en erin spuiten. www.paardendrogist.nl Anders kunnen ze blijven doorgaan! Ze moeten weten dat het niet lekker is om aan staarten/ manen te gaan knabbelen!


Idd, doe ik ook bij me pony... stink heeeeeeeeeeeeeeel erg Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:52

Als je het tegenvalt raakt je paard er nooit meer vanaf. Is even werk, dat inspuiten, maar als het alternatief een afgevreten staart is, dan zou ik dat er wel voor overhebben.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:27

De anti-bite van Neovet, ruikt niet zozeer vies, smaakt wel verschrikkelijk!
Mijn jaarling hengst knabbelde aan de staart van m'n drachtige merrie, als ik dat spul niet had gehad was die staart nou foetsie geweest.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:37

of insmeren met wat sambal? of dat spul wat je bij jezelf kunt gebruiken tegen spierpijn, wat zo heel erg heet wordt.
Wij gebruiken zelf ook die hertshoornolie, en dat helpt goed. Heb gister voor het eerst de staart weer eens goed gewassen en anti-klit erin gedaan, zonder de hertshoornolie (veulen is eraf dus hoeft niet meer) wat een heerlijk werkje!

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 11:52

lieke2 schreef:
of insmeren met wat sambal? of dat spul wat je bij jezelf kunt gebruiken tegen spierpijn, wat zo heel erg heet wordt.
Wij gebruiken zelf ook die hertshoornolie, en dat helpt goed. Heb gister voor het eerst de staart weer eens goed gewassen en anti-klit erin gedaan, zonder de hertshoornolie (veulen is eraf dus hoeft niet meer) wat een heerlijk werkje!

Nou ik ben blij als ik dat straks kan doen.. Ik wou Dipsy er eigenlijk langer bij laten lopen, maar nu gaat ze er na de keuring toch echt vanaf. Ze is dan 5 maanden, dus op zich een mooie leeftijd daarvoor.