Verslagje meedraaien voor een nieuwe baan ( lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Verslagje meedraaien voor een nieuwe baan ( lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 10:21

Naar aanleiding van dit topic [VvdD] misschien een nieuwe baan, en heel veel.... hier een verslagje van hoe het is verlopen.

Ik zou om negen uur aanwezig zijn, maar ik was zoals gewoonlijk weer een half uur te vroeg..
Ik heb een rondje door de stal gelopen en toen kwam ik mijn werkgever tegen (laten we hem even a noemen)
Hij vond het geloof ik wel leuk dat ik zo vroeg was, hij vertelde me dat er op dat moment weinig te doen was en vroeg of ik het leuk vond om even te paardrijden, dat vond ik natuurlijk wel leuk..
Hij wees me een paard aan en ik deed hem het halster om.
Paard netjes gepoetst en opgezadeld en daar gingen we..

Verschrikkelijk zeg, ik heb al heel lang niet meer op een manege paard gereden, ohh wat erg, het leek net alsof ik weer voor het eerst te paard zat, wat zijn die beesten stijf, en starrig..
Neus omhoog en verstand op nul.....
Heb echt veel moeite moeten doen om het betreffende paard vooruit te krijgen..
Na enige moeite had ik hem toch aan het lopen.. A kwam kijken en gaf me een compliment zozo zegt hij, zonder sporen en zweep Verward
Heb ongeveer 40 minuten gereden terwijl hij een prive les aan het geven was...
Daarna paard weer netjes afgezadelt enz...

Om 10 uur was de eerste les, ik zou bij het lesgeefmens staan en goed opletten en kijken..
Na twee lessen was het dan zover, ik moest het maar uitzoeken..
Ik moest een les geven aan ongeveer 12 kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar..

Jeetje wat is dat moeilijk zeg!!! ik heb vanaf nu 10 keer zoveel respect voor lesgeefmensen!!!

Ik begon de les met stappen, ik liet ze allerlei figuren maken en die kinderen keken me aan alsof ik van mars kwam..

Ik kreeg van het andere lesgeefmens de tip om gelijk te gaan draven, ze zegt daar beginnen we altijd gelijk mee Verward
Zo gezegd zo gedaan, ik heb eerst de paarden lekker nog even laten stappen en ze daarna aan laten draven...
Als ik dan les moet geven wel op mijn manier!

Verder ging het wel goed hoor (de kids noemen me nu Juf haha)
Ze hebben een leuke les gehad, en ze hadden wel wat geleerd...
Ze kwamen na afloop bij me staan, vragen hoe ik heet bla bla.. of ik wilde helpen enz..

Volgens mij ging het wel goed...
Nadat alle paarden op de wei stonden en alle spullen netjes opgeruimd waren ( dat koste ook enige moeite) ben ik naar A gelopen om te vragen hoe of wat..

Hij vertelde dat ik de les erg goed had gegeven, dat ik veel aanleg had en dat hij erg tevreden was, ik moest iets meer letten of ze op het goeie been reden maar verder ging het perfect.. OK dan!
Ik was goed duidelijk, legde alles goed uit enz.. heel leuk..

We hebben een tijdje staan praten omdat er gewoon niks meer te doen viel, hij vertelde me eerlijk dat hij nog meer sollicitanten had maar dat hij erg tevreden over me was, de andere sollicitanten waren maar parttime beschikbaar, en hij vond het toch wel fijn om iemand de hele week te hebben.
Hij vroeg of ik het erg zou vinden als ik het weekeind na volgend weekeind Haha! nog een keertje mee zou willen draaien, hij wilde me erg graag een les zien geven aan wat gevorderde mensen om te kijken hoe ik het daar van afbreng..
Daar kan ik best mee leven, als hij daarna maar een beslissing maakt, het is hard werken en ik ga dat niet voor niks staan doen.

Al met al leek het me wel geslaagd, ik hoop dat het volgende keer net zo goed gaat en dat ik aangenomen word..
Nu maar hopen dat de andere sollicitanten het er iets minder van afbrengen Bloos! Schijnheilig

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:33

whaha, ging goed dus! mooi toch!
veel succes de volgende keer

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:39

Wat goed! Toppie. Nu maar hopen dat de anderen het iets minder doen dan jij... Zowiezo heb je al een streepje voor omdat jij full-time beschikbaar bent en zij niet.
Succes alvast!

:D

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:51

Zoals MarrianneR al zegt je hebt al een streepje voor. Ik hoop voor je dat het goed gaat volgende x! Succes

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:14

Wat leuk dat het zo goed ging. Veel succes volgend weekend

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 11:36

Dank jullie wel Haha!
Ik hoop het ook want ik vond het echt heel erg leuk om te doen, en ik wil heel graag mijn papieren gaan halen

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:41

Hej wat leuk voor je! Komt vast goed dus. Zal iig duimen dat jij die baan krijgt succes!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

natassie

Berichten: 67
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:50

Wat gaaf zeg OK dan! die banen liggen zowiezo al niet voor het oprapen en dan breng je het er ook nog is zo goed vanaf en ben je de enige die full time beschikbaar is lekker/leuk hoor! ik hoop voor je dat je aangenomen word!! *LOL* Succes

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 08:37

ik hoop het ook..
bedankt

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:37

Let op hoor ik heb wel eens meegemaakt dat ik op een manege werd uitgenodigd om een proefles te geven met het idee om te kijken of ik geschikt was voor een functie als instructeur met een jaarcontract. Ik heb daar op zondagochtend lesgegeven en dat ging allemaal prima, toen wilde ze me een keer op zaterdag zien lesgeven omdat dit meer gevarieerde lessen waren. Toen ik ook de zaterdag met goed gevolg heb doorstaan wilde ze me s'avonds ook nog eens zien hoe ik volwassenen les kon geven. Ook dit heb ik goed doorstaan maar ik kreeg uiteindelijk de baan niet omdat ze de functie intern gingen invullen (natuurlijk heb ik wel een vergoeding gekregen). Later bleek dat de eigenaresse deze lessen normaal geeft en nu even een paar keertjes rust wilde, dit gebeurde wel vaker zodra zij even geen zin had zetten ze gewoon een advertentie op internet en lieten de sollicitanten haar uurtjes overnemen en dan bleken ze uiteindelijk geen van alle geschikt.

Doe eens maf met een haf!!!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:16

Ik wens je heel veel succes, het is wel een erg mooie stal daar, ik wist niet eens dat ze daar manegelessen gaven.

Extremely rare and Beyond Compare

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:13

Dank je.. het is bij mate en copains..
ze geven daar best veel manege lessen hoor..
ik hoop dat ik aangenomen word, het lijkt me super tof

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:44

Leuk hoor dat het zo goed ging. Zal voor je duimen dat het wat word.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:59

dank je
ik heb al blaren van het duimen Haha!

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:19

ha ha kan het mij voorstellen lijkt mij een droombaan.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:30

Wat fijn dat het zo goed ging.
Nu maar hopen dat je het wordt.
Ik zal voor je duimen OK dan!

Rona, Linanda en Oackly


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Getty_Maan, Mieke, mmajar, sasja0705, savieralover, Vagabondo, Vinny12511, Whizz en 178 bezoekers