dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:49

Je kunt ze gewoon allebei houden, het enige is dat je zusje beter leert rijden en omgaan met paarden, misschien kan ze les nemen.

Beautje
Berichten: 13
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:52

Zulke beslissingen zijn altijd heel moeilijk om te nemen...ik heb je verhaal gelezen, maar denk dat alleen jij gevoelsmatig en verstandelijk een goede, juiste beslissing kan nemen. Jij kent ze.
Veel succes en sterkte ermee, en misschien helpt het als je alle mogelijkheden op papier zet met alle plus- en minpunten erbij. Dat doe ik tenminste als ik een moeilijke beslissing moet nemen. Groetjes.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:04

Denk dat het hard klinkt,maar dan is het haffie gewoon niks voor je zusje,zoek desnoods eenleuke bokker die een goed tehuis kan bieden.Zodat je nog steeds kan komen kijken.Soms vallen keuzes zwaar ik had ook een pony waarmee het niet klikte Midas,voor meer info zie profiel Knipoog en heb uiteindelijk besloten heb weg te doen....soms is het niet anders....

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:15

Vraag of je zusje een poosje op de D-pony van je vriendin mag rijden, gaat dat goed, dan misschien die E-pony van jou ruilen ermee, weet je ook gelijk waar jou paardje terecht komt en kan je haar waarschijnlijk geregeld zien.
Als je de haf weg wilt doen, zul je die waarschijnlijk eerst weer een beetje op moeten voeden(?), dan word je band weer wat sterker met hem, en als hij dan daarna weg gaat zal dat moeilijker voor je zijn.
Plus dat hij misschien naar een onbekend ver iemand gaat.

Je schrijf dat je gekker bent met je haf, dan is dit misschien een ideetje ?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:18

Het minst erg klinkt nog de ruil, omdat je dan tenminste al je paardjes nog kan zien. Als je paardje verkocht wordt aan een onbekende is dat natuurlijk nog maar de vraag.....

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:53

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar heeft je zusje hier niet iets in te zeggen? Het is toch haar pony waar ze op rijdt lijkt me. Dat jij het niet leuk vindt als ze de haf weg wil doen omdat ze daar gewoon (nog) niet op kan rijden, is misschien wel vervelend, maar het lijkt me dat je het toch ook leuk voor je zusje moet kunnen vinden als ze lekker kan rijden.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:13

maar waarom rijd jij niet door op de haflinger, je zusje op de e-pony en je moeder op de kwpner???

of jij gaat weer op de haf rijden, en ruilt de e pony tegen de d pony....

zo hoef je niet de haflinger weg te doen....
is er dus geen mogelijkheid als je 3 paarden hebt om te kijken of je zusje meer klikt met een ander paard???
en wat zou je zusje graag willen????

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:53

Horen we nog wat je gedaan hebt...?

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:00

Mooi.

Wel hopen dan dat je die haflinger weer goed krijgt, maar dat zal wel.

En gaat je zusje er daarna weer op...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:04

Persoonlijk zou ik die haflinger weg doen. Ik denk namelijk niet dat het 100% aan de rijtechniek ligt, maar dat het gewoon niet klikt tussen haar en het paard. Haflingers zijn nou eenmaal bereslim en als ze zich kunnen misdragen, dan zullen ze dat zeker niet laten. Jij kunt die Haf dus wel weer repareren, maar zodra je zusje erop gaat wordt het waarschijnlijk weer het oude verhaal. Als zij nu op die D kan rijden, dan houdt ze er misschien ook nog plezier in.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:37

als je ze niet weg wilt doen...kun je dan niet met die vriendin een regeling treffen dat zij jouw e-pony rijd en jouw zusje haar d-pony en jij je haffie ofzo dan hoef je hem in ieder geval niet weg te doen en als je vriendin een keer niet zoveel tijd heeft ofzo dan zul jij vast wel op die E-pony mogen rijden...iedereen blij, toch?