WIE KENT MIJN PAARD SPOED!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniem

WIE KENT MIJN PAARD SPOED!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:11

hallo,

Ik Ben Serieus Op Zoek Naar Het Verleden Van Ons Paardje.
We Hebben Haar Ongeveer Een Jaar Geleden Gekocht Op De Paardenmarkt Te Utrecht En Weten Dus Eigenlijk Helemaal Niks Van Haar.
Opmerkelijk Aan Haar Is Dat Ze Een Bijzonder Goed Karakter Heeft Naar Mensen Toe Maar Naar Andere Paarden Nog Al Eens Vernijnig Kan Zijn (alfa id)
Volgens De Veearts Zal Zij Nu Zo Een Jaar Of 8,9 Zijn En Is ong. 1.60Hoog
We Hebben Heel Wat Problemen Met Haar Gehad Tijdens Het Rijden Voornamelijk Door Haar Toen Gevoelige Rug.Haar Bekken Kwamen Omhoog Als Ze Aan De Teugel Moest Lopen En Dat deed Natuurlijk Zeer Wat Haar Eigenlijk Onbereidbaar Maakte Maar Na Een Hele Winter Rust Is Dat Goedgekomen..
Ze Heeft Erg Mooie Gangen En Wil Graag Voor je Werken..
Wie Kent Dit Paard En Kan Mij Meer Over haar Vertellen?(misschien ook dat van dat rugprobleem)
Het Zou Zoveel duidelijkheid Kunnen Geven Voor Mij En Haar..
Ze Heeft Geen Papieren En Ze Heet Nu Sam Deze Naam Hebben We Haar Zelf Gegeven En Is Dus Niet Haar Orginele Naam!!!

Wie O Wie Weet Haar Kent Haar ??

B.V.D groeten Sharon En Sam

Afbeelding


pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:15

Heb je een foto waar ze helemaal op staat? Heeft wat weg van een Poolse arabier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:19

helaas niet op me computer ik zal morgen eens kijken of ik een nieuwe foto kan maken..wij denken zelf ook dat er iig arabier inzit maar ze heeft weer de achterhand van een qourter horse.. zucht dit is zo belankrijk voor me ik hoop echt dat er hier iemand is die haar herkent..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:20

Holsteiner... met wat voor bloed? Weet ik nog niet.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:23

Share schreef:
helaas niet op me computer ik zal morgen eens kijken of ik een nieuwe foto kan maken..wij denken zelf ook dat er iig arabier inzit maar ze heeft weer de achterhand van een qourter horse.. zucht dit is zo belankrijk voor me ik hoop echt dat er hier iemand is die haar herkent..



Als je een foto kunt maken waar ze helemaal op staat.......dan is er misschien al duidelijker wat te zien. Als het om een volbloed gaat kan ik wel eens voor je rond gaan vragen.

Torfi

Berichten: 298
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:24

Veel paarden op de markt in Utrecht komen uit Duitsland of Belgie. Misschien kan je daar eens navraag doen (op een site in Belgie of Duitsland) Het gebeurt nl dat paarden daar afgekeurd worden door de verzekering en hier weer verhandeld worden, aangezien je zei dat ze last had van haar rug (kan zijn dat ze voor de sport destijds was afgekeurd en dus in de handel terecht kwam). Ze had geen chip of iets?? of een brandmerk?
Heb nl net zelf een paard van de markt gekocht, in Utrecht, die bleek een belgische chip te hebben.. Dus voor mij een iets makkelijkere zoektocht.
Veel succes!

You don`t know what you`ve got till it`s gone.
Een dag geen paard gezien, is een dag niet geleefd!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:25

adriana schreef:
Holsteiner... met wat voor bloed? Weet ik nog niet.


Dit is toch geen Holsteiner type naar mijn mening.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:26

Schimmel, bruin en dan de rest...

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:26

??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:29

ik heb nog een foto gevonden waar ze helemaal opstaat..alleen staat ze dr een btje "suf"op ik ga hem ff online zetten zo trug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:29

holsteiner?? neej joh dat denk ik ook niet hoor..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:30

Hmm ok. Bekijk ik het paard morgen wel.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:33

Afbeelding

zoals ik al zei ze staat er een btje suf op haha en zo toont ze ook niet wat ik net omschreef over dr achterhand....

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:35

Nee zal geen Arabisch Volbloed zijn......ofschoon de ranke hals de eerdere opnames van haar hoofd daar wel aan deden denken.

Sorry ik vrees dat ik je dan niet verder kan helpen. Weet je de naam van de handelaar? Misschien dat hij je meer kan vertellen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:41

zoals ik al zei helemaal niks..het gaat me er eigenlijk ook niet om wat voor ras het is het gaat me er meer om wat er met haar in het verleden gebeurd is en wat ze voornamelijk gedaan heeft recreratief gereden?dressuur?,gesprongen?endurance?,renbaan? en ofdat mensen afweten van haar gebreken (even voor de duidelijkheid het is niet mijn eigen paard ik rijd haar alleen) maar omdat ze zo vaak kreupel is en de eigenaar haar niet rontgen wilt laten keuren weet ik dus niet waar de problemen vandaan komen...het gaat langzaam wel vooruit maar dan ineens stuit ik weer op een andere complicatie heel lastig dus ...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:42

Het paard straalt vertrouwen uit, of de foto straalt vertrouwen uit...

Dat is belangrijker!!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:47

het is een heel vertrouwelijk paard maar kan je wat duidelijker zijn?? ik bedoel wat heeft vertrouwen te maken met wat het paard vroeger gedaan heeft en haar gebreken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:48

pegassa? ik ben niet zo op de hoogte van arabieren maar zou het misschien iets van een angelo arabier kunnen zijn??

kimmie1

Berichten: 2340
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:48

Kan het geen kruizing van uniform zijn?

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:53

Omdat het een schimmel is of wat?

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:53

Share schreef:
pegassa? ik ben niet zo op de hoogte van arabieren maar zou het misschien iets van een angelo arabier kunnen zijn??


Het probleem is dat in 80% van de hedendaagse rassen Arabisch bloed zit. Afhankelijk van het percentage behouden ze in meer of mindere mate de kenmerken van het Arabische ras. Het zou best een Anglo kunnen zjn maar ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen. Ik vind er duidelijk Arabische trekken in zetten. De rest zal gokken zijn.......

Het is zo jammer dat bij paarden hun papieren verdwijnen. Nu zie je hoe moeilijk het is iets over zo'n paard te kunnen achterhalen.

Misschien moet de eigenaar maar eens aan zn oren trekken dat hij de merrie eens grondig op de Röntgenfoto zet.

Succes met je zoektocht!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:57

ok hartstikke bedankt en zal het er nog eens inwrijven bij hem maar dat zal waarschijnlijk geen resultaat boeken ik ga gewoon verder met zoeken!!!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:59

Graag gedaan!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:33


The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jaydee_WP en 4 bezoekers