"Bang" met buitenrit grote(re) groepen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

"Bang" met buitenrit grote(re) groepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 20:17

Niet echt bang maar wel een stuk onzekerder ben ik als we met een groepje het bos in gaan. Met stap en draf is er niks aan de hand maar zodra ik het woord galop hoor zit ik te panieken.
Als we dan eenmaal in galop zitten is alles goed hoor maar ik vind het gewoon lastig.
Maar als ik nu alleen het bos in ga dan is er niks aan de hand.
Ik spring dan zo aan in de galop en het maakt me niks uit of het hard of zacht gaat.. Verward

Hebben meer mensen hier last van?
Ik vind het eigenlijk maar raar van mezelf, want als ik er in mijn eentje naast lig weet niemand waar ik ben, en met een groepje wel...

Waarschijnlijk komt het ook omdat ik nog niet alle paarden even goed ken, en als ik er dan voor het eerst op zit is het toch weer even anders, maar vaak als ik alleen ga zit ik ook op voor mij nieuwe paarden...

Ik hoop dat mensen tips voor me hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken.


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:23

ik heb dat probleem ook,ik oefen het met nog een paar meiden van stal ik ga dan voorop en hun achter me,maar we houden het dan wel bij een rustig galopje!
En dat gaat goed nu ga ik wel een pessoa bit kopen zodat ik gewoon een noodrem heb.

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:27

In een groep ga ik liever niet galopperen. Toen ik net op Hof reed ben ik heel vaak met hem op de kletter gegaan, en dat zit me nog steeds in mn achterhoofd. Als ik alleen ben is er niks aan de hand, hij komt terug op mn zit etc. Maar in een groep wil Hof gaan wedstrijdje doen, en dat vind ik dus eng, omdat ik dan geen controle meer over hem heb.

Ik zou verder niet weten wat je er aan kan doen... Lachen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:43

Ik voel me juist prettiger in een groepje dan alleen.
Als er dan iets gebeurt zijn er tenminste mensen in de buurt die je kunnen helpen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:46

Ik rij ook veel liever alleen. Niemand aan wie je moet denken. Mijn paard wil ook nog wel eens van zich af trappen, dus dat is sowieso oppassen. Meestal rij ik in een groep dan ook achteraan. Dus vandaar dat ik liever alleen rij.
Als we dan toch eens in een groep zijn dan wil ik best galopperen. Ik heb Des best in de hand, en de mogelijke anderen met wie ik dan rij moeten dt ook hebben, anders is galop natuurlijk uit den boze. Wel zoeken we dan hele mooie brede zandpaden uit, en spreken dan af dat als er iets mis dreigt te gaan we naar stap terug gaan.

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 20:50

Ja dat is bij ons ook wel zo, en als ik aangeef dat ik liever niet wil is het ook niet erg, maar ik weet dat er een paar bij zitten die graag aan de kletter willen.
Het is wel veel gezelliger in een groepje en op de pony's waar ik vaker op gereden heb vind ik het geen probleem meer, het is voor mij echt de "nieuwelingen".
Afgelopen zaterdag had ik keuze uit 2 paarden, heb dus ook de rustigste gekozen terwijl degene die aan de kletter wil gereden werd door iemand die ik nog nooit had zien rijden.
gelukkig kon ze hem goed houden en ik was blij dat ik hoog en velig zat en bleef zitten.

Ik baal er gewoon een beetje van dat ik zo onzeker word...

Ik ben ik en jij bent jij....maar samen zijn we WIJ!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:53

Hey

Het is helemaal niet zo raar dat je een angst hebt om in een groep te galopperen. Misschien vind je het eng dat als er 1 gaat, de jouwe mee gaat, dat is helemaal niet zo vreemd

Als je alleen gaat kun je zelf beslissen wat je doet en dan hou je hem ook makkelijker! Probeer gewoon te kijken waar het aan ligt en ik hoop dat het een beetje zakt *LOL*

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:58

tobilover schreef:
ik heb dat probleem ook,ik oefen het met nog een paar meiden van stal ik ga dan voorop en hun achter me,maar we houden het dan wel bij een rustig galopje!
En dat gaat goed nu ga ik wel een pessoa bit kopen zodat ik gewoon een noodrem heb.


sorry, offtopic:

wat is dat voor bit Blond ?, waarom heb je dan opeens een noodrem? is het een erg scherp bit ofzo?


Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:22

het heeft een soort hefboomwerking doordat er een rij ringen aan de bitringen zit, zegmaar een karrebit, zoown schaar.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:39

Ik hou er ook niet van om met een grote groep op rit te gaan... Paarden gaan tegen elkaar racen en Mirk weet van geen ophouden, levert alleen blessures op!

:){

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:51

Ik vind buitenritten met groepen echt heel tof Alleen vind ik het minder als er mensen zijn die beslist willen crossen
Het blijven dieren en zulke risico's neem ik liever niet. Een ander verhaal wordt het als we vaker samen buitenrijden, dan hebben de paarden veel minder de drang om tegen elkaar op te boksen en maar sneller en sneller te gaan.
Sikiley wil buiten sowieso altijd snel en is moeilijk om rustig en beheersd te houden, ik ga dan ook zeker niet met andere paarden meteen in galop. Ik ben toch benauwd dat ik haar niet terug krijg en de rest van de rit blijft ze dan drammen om maar snel te gaan...

Als je nou vaker met dezelfde groep gaat rijden en je bouwt het rustig op? Maak ook afspraken dat eerst even gevraagd wordt of iedereen het aandurft om in galop te gaan en dat er ook gewoon 'nee' gezegd kan worden!

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 bezoekers