wouw, grassie kan wél springen !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

wouw, grassie kan wél springen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 23:29

en dat over mijn eigen paard.. wat een kapsones he Haha! maar ik ben dan ook heeel trots op hem!

omdat ik voor de zoveelste keer zonder beschikbaar zadel zit, (voor de insiders: jaaa, die super de luxe dure KN die bijna van mij was blijkt toch niet goed te zijn, wel voor grass maar de zweetbladen zijn te kort.. en nu komt Fugers woensdag met een zelfde model maar dan met langere zweetbladen Lachen ) en ik dus niet echt kan rijden, besloot ik grass vandaag eens te gaan laten vrijspringen.

ik had hem het vorige week voor het eerst sinds ik hem heb voor de grap eens laten doen, en dat vond hij super Haha! .
graziano is dan ook een echt springpaard (M), maar je moet altijd nog maar zien hoe ze vrijspringen oppakken.


dus vandaag wilde ik hem na het longeren nog ff iets leuks laten doen, dus ik zette weer een hindernisje op.

stond denk ik op 60 cm. ik dreef grassie erop af (nou ja, hij ging eigelijk al uit zichzelf *LOL* ) en hij jumpte er met een gezicht van 'eitje' overheen.
hij had wel lol, staart de lucht in, koppie erop..

maar goed, ik verhoog het hindernis een paar keer, en hij ging er soepeltjes overheen. beetje té soepeltjes.. hij sprong ze meestal gewoon uit draf.. Verward mij lijkt galop fijner.. maar goed, hij haalde het met gemak.

uiteindelijk stond het hindernis toch wel behoorlijk aan de maat.. ik denk je ene kant rond de 1.20/1.30, de andere 1.10/1,20.

ik dacht, is kijken wat hij ermee doet..
grassie stond onderhand alweer stil aan de andere kant van de bak, dus ik liep naar hem toe met de zweep. grassie ziet me aankomen en denkt 'joeeeeepie!', en crosst al bokkend naar de kant van de bak waar het hindernis staat. omdat ik hem natuurlijk niet bijhield ( Schijnheilig ) en dus niet in de buurt van het hindernis stond om hem in galop te houden ging hij 5 meter voor het hindernis over in zijn favo gang; draf.

ik dacht 'ships, dit gaat fout'.. 1.20 uit draf leek me nl geen fijn plan.
maar goed, ik kon er al niks meer aan doen, dus graziano komt in draf op de sprong aan, en je zag hem denken.. 'hmm, deze is íets hoger'..
hij stond onderhand al bijna stil, dus ik dacht 'die neemt hem niet meer'.

maar daar dacht grassie anders over, je bent immers springpaard of je bent het niet }> dus hij ging recht de lucht in (naar mijn idee Knipoog ) ,
en haalt het ook nog ruim!!

stond ik echt van te kijken.
daarna nog een paar keer uit een fatsoenlijk tempo gesprongen, en toen was hij braaf.
ik heb altijd de neiging om als het goed gaat de hindernis steeds nog 'ietsjes' hoger te doen, ik moet mezelf (en graziano!) echt afremmen. Haha!

maar het was dus wel erg leuk, misschien moeten we toch nog maar eens gaan overwegen om springen te gaan starten Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 23:47

Haha, grassie 'superman', volgende keer moet je me even waarschuwen dan kom ik foto's maken!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 23:49

hoi wat leuk joh... ik had het v obelix ook niet verwacht die haalde laatst de 1 m!! ik was ook zo trots op hem.. ik weet hoe je je voelt...
gaaf joh... Cool enne idd misschien een idee om te gaan springen? gr sandra!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:03

Goh ik moet ff onthouden dat in 2004 de Olympische Spelen zijn...
Kan ik meteen een aantal Bokkers bekijken toch?
Grassie go for it! Cool

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 22:29

tuurlijk dorine, zullen grassie en ik vast kaartjes voor je reserveren? Haha!

en orri; ja, lijkt me heel leuk als je keer foto's komt maken !:)

zoals ik al zei gaan we waarschijnlijk wel springen starten, maar dan wil ik wel eerst een springzadel hebben, en aangezien ik nu ookal een nieuw dressuurzadel moet, zal dat nog wel even duren..
maar wie weet *LOL*
Laatst bijgewerkt door grassie op 12-03-02 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:42

Hahah, zooo coool! Vrijspringen is echt leuk! Goed van grazz zeg dat die dat zo uit een sukkeldrafje haalde, bravoo! Wil het wel een keer met mijn eigen ogen zien hoor *LOL* Schijnheilig

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:27

oke maaike en nu moet je er nog op!!! Haha! Haha!
Grassie het superpaard ik denk niet dat Jive dat zou doen??,misschien heel laag, want je weet jive is niet zo een held als zijn vriend;grassie Lovers