* dik achterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 10:12

Onze draverruin van vier jaar oud heeft al langer last van zijn achterbeen. Het begon een jaar geleden toen hij ineens in het weiland stond met een dik been en er niet meer op kon staan, een dag later was het ontzettend dik en nog steeds pijnlijk, maar hij kon er wel op staan, het werd toen minder (ondertussen had hij koorts). De dierenarts zei alleen dat er vocht in zn been zat. Hij heeft atibiotica gekregen en plaspoeders. Een maand later herhaalde dit zich, en een maand daarna nog eens. Hij is in tussentijd in training geweest en daar kreeg hij er ook weer last van. Hij staat nu op rust thuis, maar het been wordt af en toe weer dik, vooral 's ochtends is dat zo, voordat hij naar buiten gaat. Het zit net tussen zn pees en zn spronggewricht. Wat is dit????

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:27

Wat het is, weet ik niet. Ik weet wel dat het been dikker wordt door het stilstaan. Als hij niet aan het werk kan, zou ik er toch voor zorgen dat hij wel flinke einden stapt. Daarna het been goed afspuiten. Als hij wel gewerkt heeft, ook zijn been goed afspuiten.

Misschien nog eens een second opinion van een dierenarts? Misschien heeft hij een scheurtje in zijn spier of bot ofzo en dan kan het erg schadelijk zijn als je hem aan het werk zet.

Groetjes Kitty

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 16:58

Mijn paard (bruine, ruin, 7 jaar) heeft ongeveer 1 keer in het jaar last van een dik -achter- been. Hij heeft er dan geen pijn aan want hij loopt gewoon. Als ik het been dan regelmatig afspuit met koud water gaat het meestal binnen 1 / 1,5 week weer over. Scheve mond\

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 22:45

Ook ik kan zonder er naar te kijken niet zo weten wat het is. Sowieso staat er voor iedere blessure( dus als een paard ergens gevoelig op is) 3 weken stappen. Hierna zou ik kijken of het beter gaat. Ik zou hem een uur per dag op de harde weg stappen. Omdat ik blessure altijd erg serieus neem, zou ik zeker nog een andere dierenarts om een mening vragen. Succes!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 15:54

Mijn paard heeft ook een dik been gehad, dat
kwam omdat hij last van mok had.
Groetjes Favo