wei opengemaakt >>> wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

wei opengemaakt >>> wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 18:10

Okey, zal even de titel duidelijk maken:
Je hebt je paardje achter in de wei, hek zit dicht met een draad, gewoon met een lus om een paaltje, makkelijk open te maken,...
Kindjes skeeleren door de straat, zien dat leuke paardje en maken "per ongeluk" het hek open... paardje ontglimpt en wordt GELUKKIG door een stel gemeente werkers opgevangen, buren waarschuwen je, en je kunt je paardje heel huids mee terug nemen!


Kun je wat maken tegen die kinderen?
Mij is door wat buren verteld dat het z is gegaan en ze hebben namen genoemd!

Wat moet ik doen? Is toch niet normaal? Dat kindjes van 7 voort paardjes loslaten!
Verward
Moet ik die ouders bellen?
me paard voort achter slot en grendel zetten?
Een hele stellage videocamera's monteren of 24 uur bij me paardje blijven?

Iemand tips?

*hij is echt los gelaten, want het hek was weer dicht, en erover heen springen lijkt me sterk (aangezien het hek hoog zit, en er geen hoefsporen zijn gevonden van een springend paard, en die laat hij wel achter in de wei, die nog redelijk nat is!)*



Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:14

Stroom erop zetten!
Dan leren ze het wel af }>

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:17

Ja, is stroom geen goed idee ?
Hang er een bordje bij.
Maar een dubbele draad, dus nu een meter nog een hele draad door de wei, snappie. hang er dan een bordje bij, dat je paard bijt ofzo.
dan moet je wel 2 draden spanne, want anders komt je paard alsnog naar de kinderen om te knuffelen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:17

Een slot op het hek....houdt de wat grotere en professionelere paardendieven ook tegen....
En inderdaad de ouders inlichten dat er een aanklacht komt als hun kinderen het nog eens doen. Er hadden wel weet-ik voor ongelukken kunnen gebeuren. Met de kinderen en de pony!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 18:26

idd dat dacht ik ook Cassidy!
Kijk, nou is Tos zo... die loopt op iedereen af... en rustig aan naar stal! maar het zelfde geld was hij voor een auto gelopen, of had grote ongelukken veroorzaakt!

Maar het probleem is, ik heb zelf niks gezien (erger nog, ik was niet thuis, me moeder wel, maar die zat ook niet voor het raam alles in de gaten te houden!) en heb alleen wat namen van de buren! *nouja van die buurkindjes, die zijn 6 en 9...* kan ik daar wel iets mee maken!??
Verward

En tja, als je bedenkt wat voor kindjes het zijn, en die ouders! Die kindjes zijn net zo erg als die ouders,.. (lijkt me logisch, mijn pappie en mammie hebben geleerd van ander mans spullen (en paarden!) af te blijven! En ook dat ik geen weitjes open mag maken!)
En die kinderen ALS het die zijn,... ze zijn 6 en 7!

Ik mag helaas niks aan dat hekwerk doen, ik leen die wei, om te rijden en af en toe me paardje neer te zetten, dus helemaal verbouwen mag niet! En binnenkort mag ik er weer geen gebruik van gaan maken, omdat het gras moet gaan groeien!
Maar voortaan hang ik er wel een bordje neer:

PAS OP: HOOGSPANNING (+bliksem schicht!) , PAARD BIJT en SLAAT. vooral kinderen die het hek open maken! EN U WORDT ONGEMERKT GEFILMD! WEG WEZEN!

Maarja... dan staat daar zo'n lieve tos... dus of ze me geloven!
Voorlopig haal ik hem wel; niet naar huis! KAN blijkbaar niet!
De jeugd van tegenwoordig!
Boos! Boos! Boos! Frusty Frusty Frusty Misselijk Misselijk Misselijk

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:29

hey

geween een ijzer slot eropdoen !
een ijzere ketteing met een slot
is makkelijK!
KAn ie niet open zonder sleutel Haha!:D

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:52

Ethelate schreef:


PAS OP: HOOGSPANNING (+bliksem schicht!) , PAARD BIJT en SLAAT. vooral kinderen die het hek open maken! EN U WORDT ONGEMERKT GEFILMD! WEG WEZEN!


Boos! Boos! Boos! Frusty Frusty Frusty Misselijk Misselijk Misselijk


Of bordje:
Om u én onze eigendommen te beschermen hebben wij een aantal camera's geplaatst ...

Logootje eronder, lekker officieel en gaan met dat bord! Succes

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:46

Gewoon een stevig hangslot. Dan zit je paard veilig, breekt ie niet gemakkelijk uit, en dan kan hij ook niet 'losgelaten' worden.
Wij laten onze paarden niet meer 'onvergrendeld' lopen, in deze harde tijden Knipoog . 't Is schrijnend om het te moeten doen, maar de laatste tijd worden er zo vaak paarden gestolen en naar het slachthuis gebracht, dat er weinig anders op zit. Verder staat ons tuig in de stal in de wei, en dat mag natuurlijk ook niet gestolen worden.

Tip: neem een cijferslot. Ik stond een tijd geleden eens voor een gesloten poort, met mijn paard... aan de verkeerde kant (straat). Ik had per ongeluk het slot dichtgeklikt en de sleutel lag nog ergens anders Schijnheilig .

Nu hebben we een master cijferslot zoals op een kluis Lachen .
zo één waaraan je moet draaien en verschillende cijfers na elkaar moet vormen om het open te krijgen, super professioneel.

Deze:

Afbeelding

Afbeelding

(foto's gezocht via google.com Haha! )

Deze kleur ook Knipoog
coooooool hé Haha! Cool

Bordjes met 'mijn paard bijt' en 'glimlach, u wordt gefilmd', kunnen soms juist het omgekeerde effect hebben. Zeker bij mensen die je paard voor de 'kick' laten lopen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 21:35

maybe wel ja, maar voorlopig mag me pony niet in die wei lopen (blijkbaar ingezaaid, kwam die boer vandaag vertellen Verward )

Maar goed... voortaan blijf ik er wel bij staan! INC me zweep, me hond... ennuh... me maisschieter ofzo Haha!

Kijkk, bij stal (wbij de boerderij) daar letten die mensen wel op, en zowieso, iedere auto (10 per dag ofzo) die daar de straat inrijden, wordt geïndentificeerd! (moeilijk woord)
Dus als ze hem daar jatten weet ik het ook niet meer...
Scheve mond Frusty

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 23:01

ik zou er idd gewoon een slot ophangen. Kunnen ze hem niet meer open maken. Maar die kinderen zijn 6 en 7.. Is niet echt oud.. Ik weet niet of ze op zo;n leeftijd kunnen denken van ow: dit kan helemaal niet. Ik neem aan van wel, maar ik denk dat wanneer je naar de ouders gaat, dat dat zeker wordt gezegd.
En wat bedoelde je met die kinderen zijn net zo erg als de ouders? Dat dei ouders ok niet helemaal lekker zijn? dan denk ik zeker niet dat het nut heeft om het te melden.. Waarschijnlijk komt daar alleen maar ruzie van.. Ik weet het niet... Het slot zou ik zeker doen, maar of je ook naar die ouders moet gaan?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 23:04

nou die ouders staan bekent ald "het tuig"van de buurt... beetje asociale mensen die overal lak aan hebben, n die kindjes flikken van alles, mensen bellen die ouders en krijgen een grote bek terug waar ze zich mee bemoeien...
dus of dat zin heeft...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 23:14

ooow wat klinkt dat bekend!!! Tja.. dan is eigelijk de enige manier om te zorgen datz e van je eigendommen afblijven heeeeel veel stroom op het hek zetten en prikkeldraad en zoeklichten Extreme duivel

haha nee ik geloof dat je hier nix tegen kunt doen. Die leeftijd heeft er dus nix mee te maken die kinderen worden dus gewoon niet fatsoenlijk opgevoed... Voo rhun is dit normaal en tja.. wat kunnen ze ook anders: hun ouders leren het ze zo.. Die mensen. tja... daar kan je nix mee.. Slot erop gooien zou ik zeggen...

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:29

Een paar jaar geleden hadden kinderen in de buurt van de manege ook het hek van een wei opengemaakt, ze waren leuk op de pony gaan zitten (tweejarige hengst) en daarna weer vertrokken.
De volgende ochtend vond ik een hengst in mijn wei, dat geen van de paarden gewond geraakt is, is een groot geluk geweest. Hij was gaan vechten met mijn jonge hengst en had geprobeerd de arme shetlander te dekken. Mijn merries stonden gelukkig op een ander stukje wei.

De eigenaar was wat moeilijk te achterhalen, ik wist niet waar het paard vandaan kwam, maar bleek al op het politiebureau te zitten om aangifte van diefstal te doen.

De volgende dag reed ik langs een wei en herkende de jonge hengst. Er stonden kinderen bij dus ik vroeg of zij toevallig......... En ja hoor, dat waren zij geweest. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen hoe gevaarlijk het was en slecht voor het paard om er op te gaan zitten en wat er allemaal niet had kunnen gebeuren toen het paard los over de weg liep. Ik bleef nog vriendelijk ook.
Het hielp helaas niet want toen ik de volgende dag langsreed waren ze er weer, weer was het hek los en ze zaten er vrolijk bovenop. De eigenaar heeft toen maar besloten zijn paard daar weg te halen.

Sommige kinderen Lips are sealed Lips are sealed