schildpad :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

schildpad :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 22:14

Van de zomer hebben wij 2 waterschildpadjes gekocht voor in de vijver.
We hebben ze 3 dagen gezien, en daarna waren ze foetsie!
Van de week zat pepper bij de vijver, een beetje visjes te kijken. Roept ie me ineens, kijk eens wat daar zit!!!
Daar zat dus een schildpadje! naast de vijver, en kon er nooit meer in komen!
Ik heb hem maar in de vijver gezet, en we zien wel of ie het overleefd. Hij is extreem traag, verplaatst zich elke dag zo'n 3 mm ofzo Haha!
Maarja, 1 is er dus terecht!


Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:21

ahh zielig Scheve mond hopen dattie het overleeft Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 07:47

Schildpadden overwinteren en doordat het nog vrij koel is bij jullie zal ie waarschijnlijk daarom zo traag zijn. Hier lopen ook schildpaden rond, maar in de winter zal je ze niet tegenkomen. Je hebt hier van die schildpadden die je aanvallen Verward . En rennen dat die krengen kunnen *LOL* !! Ik vind schildpadjes wel heel erg leuk. En het rare is dat iedereen mij altijd schildpadden geeft. Zowel in de vorm van een knuffelbeest als in de vorm van kaarsen of kristal. Vroeger bij mijn vriendin thuis werd ik ook altijd Stoffel genoemd Verward Misschien omdat ik altijd als laatste binnenkwam??

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 08:21

Ik dacht een keer aardig te zijn door een schildpad die op z`n rug op de weg lag terug te donderen bij een meertje. Gaat dat etter me toch een potje krabben Boos! Nooit geweten dat die beesten nagels hadden Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 09:18

Schildpadden doen een soort van winterslaap stef. Grote kans dus dat die andere ook nog wel te voorschijn komt Lachen

:evaw:

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:15

Ik vind schildpadden ook van die toffe beesten. Wij hadden er vroeger een stuk of 5, van die kleintjes, in een aquarium zitten. Ze zijn gek genoeg klem komen te zitten tussen de stenen die we er in hadden gezet, en verdronken... Scheve mond
Maar ik vind vooral landschildpadden erg tof, die kan je gewoon in de huiskamer laten lopen enzo Lachen En je hebt er geen omkijken naar, je zet ze achterin de huiskamer, en 3 dagen later komt hij eens opdagen *LOL* (ondertussen voorzie je hem wel van wat sla en drinken enzo natuurlijk Haha! )

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 21:54

Sjimmy schreef:
Schildpadden doen een soort van winterslaap stef. Grote kans dus dat die andere ook nog wel te voorschijn komt Lachen


Tja, maar een winterslaap beginnen ze vast niet halverwege juni (toen we ze dus kochten)
Snap er echt helemaal niks van Verward Haha!


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:31

Ohhh joh,die komt vast wel boven(onder Verward Haha! ) water Knipoog

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:36

haha,nou,die komt vast wel es boven (onder Verward Haha! ) water !!!;)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 12:49

wij hebben een schildpad op school. gna hi ha gna. Haha! Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 13:22

Schildpadjes eten toch vissen of alleen hun staart Verward Ik vind schildpadjes wel ontzettend grappig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 13:33

Schildpadden zijn allemaal tropische dieren. Ik denk daarom dat de schildpadden het niet overleven, en anders houden ze inderdaad een winterslaap en zul je ze met een beetje geluk weer van de zomer terugvinden. Maar eigenlijk horen schildpadden in verwarmd water te zitten, maar de meesten worden op de verkeerde manier gehouden.

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 14:53

Ik heb die van mij ook ooit een keer losgelaten in de vijver in de tuin, beest nooit weer gezien, na 2 jaar!! komt ie ineens vrolijk langszwemmen, was ongeveer 2x zo groot geworden. En inderdaad een beetje traag ja, maar volgens mij had ie zich prima vermaakt Haha!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 20:31

Ik heb een roodwangschildpad (hoezo een goed woord voor galgje..) en hij leeft in een vrij groot aquarium en via een trappetje kan ie op een eilandje klimmen en daarstaan een lamp en daar gaat ie dan onder zitten.
Soms dan zetten we hem in de huiskamer en dan gaaat ie rondjes lopen...

schildpadden hoeven niet altijd traag te zijn, die van ons kan soms echt heel hard lopen..!! lachuhh

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1810naomi, _chou, _kimm, Amazonbot, amy495, Bengell, BlackClaw, craiester, Eskimo, Facebook, fotolijstje, goldith, Googlebot, Jennifer_S, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, marygoround, nafkedemi, Sodeletuut, spookyskippy, Telpeva, Yom en 215 bezoekers