pony wíl niet op weide :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

pony wíl niet op weide :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 17:33

ja je leest het goed!. Pharaon wíl niet eens op weide.
Als ik hem loslaat op weide, gaatie even snuffelen, rollen, en terug aan zijn staldeur staan, en daar blijftie staan tot ik hem weer binnen zet Verward

zijn er nog paarden die niet op weide wíllen...
als ik zijn stal uitmest en ik laat hem dan buiten, gaatie ook rollen en weer in zijn stal staan, die dan meestal nog niet volledig is uitgemest Verward

waarom zou ie dit doen?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:36

Misschien vind hij het te warm, heeft hij last van de vliegen of houdt hij er niet van om alleen te staan ? Meer kan ik ook niet verzinnen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:37

Bij ons op stal zijn er nu 2 die het doen.
Die willen al binnen als er 1 daas zit.

Verder hebben er een paar gestaan, die voorheen hele dagen op stal stonden, die dus gewend waren om dan naar binnen te komen.
Maar na een maand kon je ze ergens achter uit de wei plukken, want binnenkomen betekende vast daarna niet meer buiten komen Lachen

Misschien dat het ook zoiets is bij jou pony

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 17:39

Dandy: hij staat alleen op zijn weitje, maar vlak er langs staat er nog een pony, ze kunnen met de neuzen aan elkaar, alleen kunnen ze elkaar niet schoppen enzo... Dus eigenlijk staat ie niet echt alleen Lachen

zou wel kunnen dattie het te warm heeft ja...In stal is het wat koeler dan buiten, buiten is het echt drukkend warm, en dat is het in stal niet...

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:41

Mijn eene hafburger heeft het ook...staat 24/7 op de wei, maar blijft vaker bij de stal staan dan in de wei. Nou ja soms in de schaduw in de wei dan, maar de andere hafburger is de baas en die wil haar soms uit de schaduw hebben.

Is er schaduw in de wei?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 17:52

ja er is schaduw in de weide...En als ik dan vind dat ie maar eens op weide moet gaat ie daar ook instaan ook... Maar na 5 minuten gaatie weer op de 'berg' vlak langs stal staan Verward

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:53

Tjah waarschijnlijk dan toch de stal koeler
Mag je lekker uitmesten Tong uitsteken
(Zit de stal aan de weide gegrenst? Kun je die dan open laten zodat die beide kan?)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 18:01

tja dat kan. Maar er ligt ook hooi en stro in die stal Nagelbijten / Gniffelen waar ie zo aan kan.
dus das misschien niet zon goed ide Knipoog

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:03

Haal je hooi en stro eruit kijken of hij het dan nog zo leuk vind

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 18:13

alles Bloos! Wow!

dat word een boel werk Haha!
maar hij gaat ook niet echt naar het hooi ofzo als ik buiten sta te kijken, loopt gewoon zijn stal in en gaat daar wachten tot ik de deur toe doe Verward

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:23

Met dit warme weer en vliegen en dazen staat die van mij ook aan het hek om naar binnen te mogen hoor!
Ik zet ze s'morgens buiten, mest de stallen, laat ze nog een poosje buiten en als het dan warm begint te worden, zet ik ze op stal.
Als hij niet aan het hek staat, staat ie onder de boom in de shaduw en als ik dan roep of hij ziet me komt ie in een drafje of galopje al hinnikend naar het hek, zo graag is ie met dit weer binnen!
Mijn ponietje daarentegen maakt et allemaal niet zo heel veel uit. Staat 'gewoon' in et zonnetje en als ie mee naar binnen gaat, vind ie et ook prima!
Laatst bijgewerkt door Jnien op 09-08-04 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:24

Mijn paard heeft dat nu met deze hiite overdag ook. Ze gaat wel staan grazen, maar zodra ze denkt dat je haar komt halen staat ze al vanuit volle galop bij de poort. Ik laat haar nu gewoon 's avonds buiten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 18:28

Pharaon mag smorgens vroeg (van 6 tot 10 ofzo) en savonds van 8 tot 12 buiten...
maar alsnog gaatie vaak aan de deur staan dan Verward
snachts lijkt ie het leuker op weide te vinden dan smorgens Verward

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:02

Dan zal het toch wel echt gewoon door de hitte komen. Overdag zijn ze vaak beter af binnen dan buiten. Tenzij je natuurlijk een weiland in de schaduw hebt...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:07

Ik begrijp uit je verhaal dat ie zelf de stal in kan lopen? Laat hem dan maar gewoon zelf kiezen wat ie wil. Daarbij denk ik dat het momenteel 's nachts lekkerder is om buiten te zijn dan overdag.

Staat er nog genoeg gras op de wei?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:01

Het is echt per paard verschillend waar ze met dit warme weer willen verblijven.
Helion en z'n vriend gaan 's nachts naar de grote wei in het bos, overdag is het geen doen vanwege de dazen.
Voor overdag hebben ze beide hun stal met een uitloop + klein weitje.
Helion doet niets liever dan eten scoren op het weitje, zelfs in de volle zon Cool
Zijn vriend Karst doet niets liever dan overdag in de stal staan.
Smaken verschillen dus Knipoog

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:40

en ik heb een paard die een stal heeft met uitloop waar zij in en uit kan wandelen

en ze zit geen 5 min in haar stalletje, altijd op de uitloop of wei (bijna 8 uur)

ik schrok me haast een ongeluk! een paard die niet in de weide wil

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 23:20

nee hij kan niet in en uitlopen wanneer ie wil, hij gaat aan de deur staan, daar staat wat voor omdat ie zich anders dood vreet aan het hooi Knipoog