Autorijlessen, wat is verstandig??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Autorijlessen, wat is verstandig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:45

om een 10 daagse cursus te nemen of een normale??
ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk halen maar wil natuurlijk
wel goed kunnen rijden.. alhoewel je pas echt leert rijden als je je rijbewijs hebt.. via een vriend van mij die zo'n 10 daagse cursus heeft genomen hoorde ik dat ze alles maar snel doen.. dus ik neem aan dat je daar helemaal niet goed van kan rijden.. wat zou verstandig zijn? hebben jullie er ervaring mee?


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:55

Als je genoeg tijd hebt zou ik gewoon normale rijlessen nemen. Leer je een hoop meer. Bijvoorbeeld, neem je nu die 10 daagse cursus leer je dus alleen rijden bij warm weer en schijnende zon, weinig werk-verkeer, meer vakantieverkeer. Leer je via de normale 'cursus', is het goed mogelijk dat je zon, regen, wind etc allemaal meeneemt en na verloop van tijd allerlei soorten situaties tegen komt! Ik heb vrij lang gedaan over het halen van mn rijbewijs, maar rijd nu ook met een goed gevoel *en volgens mn omgeving keurig*

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:56

ik zal je aanbevelen om hem te halen met 1 of 2 dagen in de week te gaan lessen.
dan zit je met meer vertrouwen achter het stuur als je je rijbewijs net hebt.

10 daagse curcus vind ik maar niets...

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:56

Ik ben er ook benieuwd naar, me neefje heeft de 10 dagen gedaan en is in 1x geslaagd het kan dus ook anders!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:00

je kan ook best wel slagen in 1x, maar je zit dan heel anders achter het stuur.

ik vond eht geweldig om 1x in de week te lessen. ik had er altijd een paar dagen van te voren zin in.
bij een 10 daagse curcus is dat wel anders. je rijd in die 10 dagen zoooo vaak!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:10

Ik zou idd ook inschatten hoe onzeker je zelf ook bent over dingen. En hoe snel je gewoonlijk dingen leert.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:12

Ik had 18 lessen nodig in 6 weken. Het is maar net wat je zelf wilt.

Ik geloof wel dat die van 1 week fors duurder zijn dan anderen. Beetje zonde van het geld. Dan zou ik hem liever een paar weken later willen. Lachen

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 14:02

denk ook wel dat ik ee normale cursus neem.. het lijkt me best moeilijk.. maarjah je moet maar net geluk hebben.. pak je het snel op of niet.. doe je het binnen 6 weken of 6 maanden enz..

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:50

Het slagingspercentage is bij een 10 daagse cursus VEEEL lager dan bij een "normale" rijschool.
Oftewel, je hebt meer kans om in 1x te slagen als je gewoon rustig aan doet.

Trouwens, het is leuk om te hebben, maar die paar weken maken op de rest van je leven ook niet zo veel meer uit, toch?

wayoflove

Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:55

Ik heb het in 10 dagen gedaan, eind juli. Ik ben in een keer geslaagd (dacht dat het slagingspercentage juist hoger lag bij die 10 daagse).
Ik vond het op zich wel fijn om het zo snel te hebben. Het is wel vermoeiend, want je zit best veel in de <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=auto&v=56">auto. Maar aan de andere kant, als je elke week een uurtje hebt, vergeet je dingen dan weer niet sneller? Ik zou het met dit weer liever niet doen, maar bij de ANWB zijn meestal vrij lange wachttijden, dus daar zou ik me, als ik jou was, niet druk om maken.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:01

ik ken mensen die een 10 daagse hebben gedaan, diploma gehaald en toch zijn blijven lessen omdat ze echt nog niet auto konden rijden!

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:34

als ik jou was zal ik gewoon een normale cursus doen.
je kan zelf zegen hoe vaak je wilt rijden.
ik les 2 keer in de week.
en dat gaat ook best wel snel.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:57

Heb je stiekum al een beetje ervaring? Of een beetje feeling met de auto?

Ik had dat, omdat ik van mijn moeder al mocht schakelen als ik ernaast zat. Heb toen een 10 daagse cursus gedaan met 2 privélessen.

Was behoorlijk pittig, met name omdat het meteen in hartje Rdam was, maar was wel op 14 augustus geslaagd, terwijl ik 12 dagen daarvoor net 18 was geworden Tong uitsteken

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 17:14

ik heb totaal nog geen ervaring
maar ik wilde eigenlijk voordat ik me eerste les zou gaan nemen samen met me vader een stukje gaan rijden om alvast een beetje te wennen maar het schijnt dan weer dat je je eigen dingen aan gaat leren en die zijn dan weer moeilijk af te leren


Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:16

hehehe ik lees gelijk mee ... kke heb ook geen ervaring ... Haha!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:22

Ik doe het in 3 weken....
Heb een pakket van 42 uur en die verdeel ik dan over die 4 weken dus dat houd in elke dag 2 of 3 uurtjes rijden... Bevalt me heel goed..
Kom net terug van me TTT en t ging nog niet eens zo heel slecht alleen het fileparkeren leek nergens op maar heb toch vrijstelling gekregen voor me bijzondere verichtingen OK dan!
Volgende week donderdag moet ik afrijden en hoef ik dus alleen nog maar een 'rondje' te rijden... en heb een adviesformulier gekregen wat ik nog moet oefenen!! Echt super!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:47

gucci_girl schreef:
ik heb totaal nog geen ervaring
maar ik wilde eigenlijk voordat ik me eerste les zou gaan nemen samen met me vader een stukje gaan rijden om alvast een beetje te wennen maar het schijnt dan weer dat je je eigen dingen aan gaat leren en die zijn dan weer moeilijk af te leren


Volgens mij heb je daar echt niks aan... Je kan beter bij een rij-intructeur wennen, kost je misschien 1 a 2 lessen meer, maar is wel een stuk veiliger en je weet bijna zeker dat het op de goede manier gebeurt.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:51

Margo schreef:
Ik doe het in 3 weken....
Heb een pakket van 42 uur en die verdeel ik dan over die 4 weken dus dat houd in elke dag 2 of 3 uurtjes rijden... Bevalt me heel goed..
Kom net terug van me TTT en t ging nog niet eens zo heel slecht alleen het fileparkeren leek nergens op maar heb toch vrijstelling gekregen voor me bijzondere verichtingen OK dan!
Volgende week donderdag moet ik afrijden en hoef ik dus alleen nog maar een 'rondje' te rijden... en heb een adviesformulier gekregen wat ik nog moet oefenen!! Echt super!!


bij wie les je dan? dat pakket lijkt me wel goed

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:16

Uhm... ik zou voor normaal gaan. Ik heb dat ook gedaan, en dan heb je iets meer tijd voor jezelf om alles een beetje te verwerken enzo... Ik denk dat dat beter is.

:D M2 + 8 :D

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:29

Ik heb er 3 weken over gedaan, en ik moet zeggen dat dat voor mij beter werkte als 1 x in de week!
Toen ik 18 werd ben ik ook aan lessen begonnen (1 x per week dus) en dan moest ik echt weer helemaal inkomen zeg maar. Omdat het niet opschoot, vond ik er niets meer aan en ben ik dus gestopt met lessen.

Voor zo'n 'snelcursus' moest ik wel eerst een soort test doen, dus een uur rijden met een instructeur erbij, die na afloop laat weten of het voor jou wel geschikt is, zo'n snelcursus.
Mijn broertje en een aantal vrienden hebben ook een snelcursus gedaan en zijn allemaal in 1 x geslaagd (ik dus ook). Allemaal hadden we het idee dat dat vooral kwam doordat je er zo veel mee bezig was. En inderdaad leer je, nadat je je rijbewijs hebt gehaald, pas écht autorijden, maar daarvoor maakt het niet uit of je 1 x per week hebt gelest, of een paar weken achter elkaar heel vaak. Succes in ieder geval!

You're immortal until proven otherwise

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:04

Ik heb in een maand tijd veel gelesd, en ben gezakt. En achteraf denk ik, had het niet zo moeten opfokken. Ik zat elke les van:"er mag niks fout gaan, anders zegt hij dadelijk dat ik volgende week niet opkan"
Ik kan pas over 2 maanden weer op, maar ga gewoon veel oefenen ( Schijnheilig foei foei) en paar lesjes nemen. Maar als je meer tijd tussen laat kan je het beter relativeren, vind ik dan. Het is net wat je fijn vind.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:13

Ik zou lekker rustig aan doen...heb in 1 keer het gehaald...zonder fouten te maken...En heb het vrij snel gedaan in 23 lesjes..Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _N_, Aliedaa, Amazonbot, Astrid_Brann, blondies, ComscoreBot, dinek123, Dolce_pony, Domi_94, Eline_S_S, Flip, Ghazella, IASCrawler, lgw, lissssan, Love_Mirra, MarliesSam, Martje80, Nele80, nicole_floor, roosjenat, Saartjuh_b, Schapenvacht, Tazzey, Xhiske, xPabloBokt, YandexBot en 242 bezoekers