kopen op afbetaling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

kopen op afbetaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 21:56

hehe, alweer me 3e verichtje vanavond op VMR, maargoed dit is weer wat anders, wat zijn de voor en nadelen van kopen op afbetaling en zouden julie dat doen?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:12

Kopen op afbetaling is voor sukkels, noodgevallen en huizen.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:25

ikke schreef:
Kopen op afbetaling is voor sukkels, noodgevallen en huizen.


helemaal mee eens! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:32

hahaha dat vind ik een goede.
Ook helemaal mee eens.
Ooit gehoord van sparen voor wat je graag wilt.
Op die manier ben ik nog opgevoed.
Eerst werken en dan pas wat kopen.
Voor je het weet gaat er iets belangrijks kapot en dan? nog iets op afbetaling erbij?
OP afbetaling krijg je steeds meer schulden en kom daar dan maar eens uit.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 13:30

Alweer een rake opmerking van Ikke!

Ik ben het er helemaal mee eens....!

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:05

Wat Ikke zegt ben ik meeeens!
Ik zelf zou nooit een van me paardjes op afbetaling verkopen!
en ook geen paardje op afbetaling kopen!
Je moet altijd wat reserve hebben, hb je dat niet, koop dan liever geen paardje!

Kijk , het kan een bepaalde situatie zijn, maar ga niet zoeken naar een paardje, als je er geen geld voor hebt!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:42

Da's gek, de laatste keer dat ik het erover had, vond men het onder bepaalde omstandigheden (contract) een goed plan. Ik ben er nu achter dat ik het ook liever niet doe, de eigenaresse van het paardje waar in interesse in had vond het goed, het paard zou zo lang bij haar blijven staan, maar door wat andere problemen toch niet doorgegaan. Nu wachten we gewoon tot we een paardje in één keer kunnen kopen, is ook veel leuker voor ons. Ik neem aan dat we het hier over het afbetalen van paarden hebben Haha!

Het is namelijk, dat als je het paardje van je leven vindt, en je nog niet de gehele aankoopsprijs bij elkaar hebt, een uitkomst. Dat wil overigens niet zeggen over de mogelijkheid om het paardje te onderhouden. Dus ik vind de opmerking van Ikkie wel juist, maar niet in zijn geheel.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:54

Ik heb vorig jaar mijn bank verkocht voor 1250,- OP AFBETALING !!!!!!!!!!!!!!! aaaargggggg !!!!!!!!!!! Moet nu nog 800,- krijgen, de laatste aanbetaling is gedaan mei 2001.....
Ik baal als een stekker, Van fouten moet je leren zeggen ze altijd. Nou ik heb mijn lesje wel geleerd !

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:30

sorry hoor maar ik ben dan zekker een sukkel. Verward
ik heb twee paardjes op afbetaling gekocht niet in zo'n hele lange periode de eerste in 2 maanden en de tweede in ongeveer 3 maanden geen problemen mee gehad.ik ben ook opgevoed in het sparen maar als je graag een paard wil na 17 jaar(ik was toen bijna 18)en jegaat eindelijk werken en je verdient dan net fl 700,00 netto in de maand en het kan op die manier is het een goede manier(ik had al wel wat gespaard maar nog niet genoeg).

groetjes

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:31

Tja dat ligt er maar net aan.Ik zou geen paard bij iemand kopen en dan op afbetaling betalen.
Maar mijn broer heeft geld voor mijn paard voorgeschoten omdat ik eerder mijn droompaard vond dan ik dacht.Dus ik betaal hem elke maand braaf een bepaald bedrag.
Had ik dan maar moeten zeggen ..nee lieve broer..laat mijn droompaard maar staan..NO WAY!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:49

Vooral omdat ik weet dat het kennissen van je zijn zie ik geen problemen, zet de afspraken op papier en hou je daar ook aan! Je kent die mensen, je ouders kennen ze, ze weten wat ze aan je hebben en andersom! Het lijkt me een goede weg!

kuss

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:04

Inderdaad nooit doen brengt alleen maar ellende met zich mee!!!!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:18

Ok, dan ben ik dus een sukkel..Maar dan in ieder geval wel 1 die in staat is een iets genuanceerder oordeel te vellen over iets of iemand dan andere niet sukkels!

Over dit onderwerp is al eens eerder een topic geweest. Ik heb danook geen zin om me hier (weer) te gaan verdedigen maar het kan dus ook goed gaan hoor. Waarmee ik dus niet het kopen op afbetaling wil gaan promoten hoor...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 21:11

vanda's schreef:
Vooral omdat ik weet dat het kennissen van je zijn zie ik geen problemen, zet de afspraken op papier en hou je daar ook aan! Je kent die mensen, je ouders kennen ze, ze weten wat ze aan je hebben en andersom! Het lijkt me een goede weg!

kuss


ja wat frederike zegt klopt, ik heb dus waarschijnlijk de mogelijkheid om van een kennis van mij (Johan) om een fries veulentje van hem te kopen, dat kan eventueel op afbetaling. Hangt ook helemaal vanaf wat de merrie's dit jaar smijten, maar hmm... een sukkel???
daar ben ik het niet me eens maargoed, ik vroeg om de voor en nadelen en of jullie het zouden doen en enit of je dat een sukkel was of wat dan ook, nu dus graag ontopic blijven zodat ik er misschien ook nog wat aan heb Frusty

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 21:53

Ik zou het bij vreemden nooit doen.
Maar zoals jenna zei dat ze t dan zegmaar geleend had bij dr broer vind ik anders. Da's toch vertrouwd en je kent ze en je ziet ze vaak.

In jou geval is t ook niet zo heel gek. Als je die johan goed kent is t anders als dat je een stereo op afbetaling koopt in een winkel Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 22:07

haha dat si waar ja, ik ken Johan goed ja en die bedondert mij neit en ik hem ook niet Knipoog
Ik heb een friesche merrie van hem beleert, mijn vader ment elke week met een van zijn vaders paarden, ik ga binnenkort weer een paard van hem zadelmak en inrijden.... Ik schat dat ik hem nu zo'n 4 jaar ken en mijn vader kent hem al meer als 20 jaar (saampjes op school)

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:11

ik vindt je dan niet een sukkel hoor want als je goede afspraken maakt is er niks aan de hand!!!
enne......................... sommige mensen krijgen niet alles van paps en mams maar moeten er zelf voor sparen of werken en dan vliegt het geld je niet om de oren!! tis makkelijker als je dus rijke ouders heb maar niet iedereen heeft dat Clown

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:23

Ik zou niet op afbetaling kopen van een vreemde. Erg vervelend als je je paard half betald hebt en er gebeurt iets... Ik zou het geld dan liever lenen. bijv. van mijn vriend of ouders en hen het bedrag weer afbetalen. Dan is het paard tenminste in een keer betaald en helemaal van jezelf, en je familie kun je dan rustig terugbetalen. Ookal zou er dan wat gebeuren, dan is het in elk geval duidelijk hoe het zit met eigendom, en voor je gevoel is het dan ook alleen jouw verantwoordelijkheid.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 09:28

nee ik zou nooit op afbetaling doen bij vreemden, maar mystery kon ik ook niet zelf betalen dus toen hebben mijn ouders hem voorgeschoten en na de zomervakantie heb ik hem helemaal afbetaald. en dan is hij echt van mij!