Iemand wel eens auditie oid gedaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Iemand wel eens auditie oid gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:13

Ik wil eigenlijk al heel lang het televisievak in, bijvoorbeeld in Gtst of een nederlandse film.
Ik weet alleen niet wat er allemaal bij komt kijken, moet je speciale workschops doen? Waar kan je je het beste inschrijven? Moet je evaring hebben en op en toneelschool hebben gezeten? Kan je zelf naar een autditie of moet dat via een castingbureau?
Wie kan mij dit soort dingen vertellen? Lachen

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:43

A long, long time ago.......heb ik wel eens auditie gedaan voor de musical Anny (n.a.v. de film natuurlijk Knipoog ) in het dorp waar we teon woonden (New Plymouth) we moesten onze dans en zangkunsten laten zien Clown . Ik was eigenlijk geselecteerd voor de rol van een van de zwerfstertjes, maar we waren toen nog maar 4mnd in nieuw Zeeland, dus het engels was nog niet goed genoeg ! niet zozeer voor de teksten op toneel, maar voor de sturing achter de schermen, de aanwijzingen die je kreeg. Ik was toen 10 jaar maar ik herinner het me nog heel goed Haha! wat een drukte, paar honderd kinderen door elkaar + ouders natuurlijk die hoopten op een kindsterretje Knipoog
Eerst moest je in groepen danspasjes instuderen, daarna in groepsverband zingen, er liepen mensen in de zaal die bij iedereen van dichtbij gingen luisteren, ik werd er uit gepikt, en moest ook een solo act geven met piano

Later heb ik nog wel in (rock)bandjes gezongen, maar meer voor de lol als iets anders Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:51

Ik heb auditie gedaan voor het conservatorium 2 jaar geleden en aangenomen. Uiteindelijk toch niet gedaan.

Voor soaps en dergelijke kun je je het beste inschrijven bij Harry Klooster casting.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:54

Als je soap ambities hebt is het slim je in te schrijven bij Harry Klooster:
Harry Klooster Casting Hygieastraat 8 1076 RM Amsterdam Tel: 020 675 44 46
Maar wat ze wel vragen voor commercials en acteerwerk is aantoonbare acteer cursussen en opleidingen etc. Je moet dus acteerlessen nemen. Voor autities stelt het casting bureau je voor als je binnen het profiel past wat de klant zoekt, jij gaat dan naar de 'klant' om auditie te doen. Succes!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 20:18

Ik zag het inderdaad op de website, maar die acteerlessen e.d, word dat ook ok gevonden als je die volgt op een toneelschool en niet bij hen? Ik weet nl. zeker dat Bas Muijs en Aukje van Ginneken ook alleen deze hebben gevolgt, maar op de site lijkt het alsof het alleen goed is als je het bij hen hebt gevolgd Scheve mond

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:28

Tuurlijk! Acteerlessen op een toneelschool zijn prima! Aukje heeft meegedaan aan een soaptalent wedstrijd op rtl4 en won een rol in een soap! Hoe Bas Muijs erin is gerold weet ik niet. Maar weet wel zeker dat toneelschool acteerlessen voldoen aan de eisen!