Moe op de wei

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Moe op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 16:13

Ik heb zo gelachen van de week Haha!

Ik heb een stalgenoot en die zet af en toe ook haar pony in de wei. Ik vroeg eens aan haar waarom ze haar pony af en toe een nacht op stal zette en dan de volgende dag weer in de wei deed. (terwijl ze niet ging rijden ofzo, de wei is een heel stuk lopen van stal dus dan kan ik me er iets bij voorstellen)

Zegt ze heel serieus: "Dan kan ze uitusten, ze word zo moe van op de wei staan" Clown

Ik wist niet wat ik hoorde haha *LOL* *LOL* *LOL*

Haar pony staat altijd lekker gezellig te kroelen en te grazen met mijn pony's en af en toe trekt ze eens een sprint. Net als elk ander paard.

Ik houd hem erin Haha! Tong uitsteken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:25

Allé nu. Ik dacht dat de wei juist een soort van uitrusten voor de paarden was.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:27

whaha ja hoor!! Volgens mij word die van mij eerder moe van op stal staan Haha!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:51

Gras kauwen is ook heeeeeel vermoeiend;)

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:53

Ik zou Gamble ook niet 24 uur in de wei willen. Als ik zie hoe moe hij aan t eind van de dag is als ie in de wei heeft gestaan ben ik blij dat ie 's nachts op stal kan. Op stal neemt ie zn rust, ligt ie lekker te slapen en op de wei blijft ie altijd maar door vreten en opletten. Heb wel meer mensen gehoord die hun paard om die reden 's nachts op stal hebben hoor..

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 16:57

Ik niet hihi, als mijn pony's moe zijn gaan ze gewoon languit liggen slapen
Doet de pony van mijn stalgenoot trouwens ook. Er zit geen 'jager' bij het groepje dus ze lopen ook niet de hele dag te rennen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:59

Misschien een verschil bij ons, ze staan alleen met ruinen en lopen de hele dag door te klieren met zn allen..

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:00

Ik hou Miro met deze temperatuur overdag op stal...en ze worden wel degelijk moe van in het hete zonnetje staan en grazen, vreet energie hoor de warmte Scheve mond

**Look where all this talking got us baby!!**

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:02

Haha grappig dat mensen er zo over denken, ik zou juist denken dat je je paard in de wei zet om uit te rusten....Tong uitsteken Kan die even lekker bijkomen, zo'n stalletje is ook maar zo saai Knipoog

You can easily gamble your life away, minute after minuter, second after second.
You play the game or walk away, it's a new turn on a blue day...

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:05

Morrie staat gewoon 24/7 op de wei en hij ligt 's nachts languit te maffen, dat i's 's morgens duidelijk te zien aan de groene vlekken die hij overal heeft.

Mijn stalgenoten zetten hun paarden en pony's 's nachts op de plaat (zonder hooi en geen gras) om af te slanken, ook zoiets grappigs

Maar goed dat het paard van jouw stalgenootje niet in de natuur leeft zeg..... zou ie ff erg oververmoeid raken Gaaaap

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 17:13

AnjaKos schreef:
Ik hou Miro met deze temperatuur overdag op stal...en ze worden wel degelijk moe van in het hete zonnetje staan en grazen, vreet energie hoor de warmte Scheve mond

Op stal is het anders ook nog steeds bloedje heet, zoniet nog heter dan op de wei. Binnen kan er namelijk geen wind komen die ietwat verkoeling brengt...

Gras eten zo vermoeiend... Verward Eten moeten wij toch ook? Als je het zo vermoeiend vind geef je ze wat bix bij voor extra energie

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:18

Een paard is erop gebouwd om 24 uur door te eten, wij verstoren dat systeem door 3 à 4 keer per dag te voeren.
Een paard opstallen is al helemaal onnatuurlijk, paarden lopen in de natuur zo'n 60 km per dag op zoek naar eten.

Juist in de wintermaanden als het koud is, zou een paard meer eten moeten hebben dan in de zomer en dan staan de meeste paarden niet op de wei, de mijne staat overdag wel buiten, maar op de plaat en hij snapt er duidelijk niets van.....
ik ook niet, maar ik kan geen boer vinden die in de winter paarden op de wei wil hebben....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57846
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:31

als ik die reacties zo lees dan gaan jullie helemaal met mij lachen Verward
Pharaon wíl nl niet eens op weide!
ik laat hem altijd buiten en blijf dan half uurtje bij m eer ik wat anders ga doen, of ik mest zijn stal uit ofzo. en de laatste week doettie dit:
stapt naar buiten, snuffelt, rolt, stapt naar binnen en gaat in zijn al dan niet volledig uitgemeste maar niet gestrooide stal staan wachtend tot ie hooi of een knuffel krijgt Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:46

Met die vliegen is op de wei staan eigenlijk ook een soort van total body work out! Daar zou ik ook moe van worden! Met spieren trillen, staart zwaaien, hoofd zwaaien, maan schudden, voeten optillen, achter oren krabben etc etc etc.....

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:52

whahahah!!!
Ach, ze denkt tenminste goed aan het paard he Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:38

Als Amber 24 uur per dag op de wei staat is ze ook moe als ze op stal komt(uur of 2).Ze staat dan volop met haar ogen dicht en er zit geen beweging in.
Ik kan me best voorstellen dat de paarden er moe van worden,aangezien zoals al eerder gezegt wij het eetgedrag verbreken tot 3/4 keer per dag en dan ineens 24 uur per dag lijkt mij erg vermoeiend voor zo'n paard.
Het kost aardig wat energie in verhouding met die 3/4 keer eten per dag.
Dus zo raar is dat dus niet.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:41

tjonge wat ben ik toch een dierenbeul.... van mei tot november Morrie 24/7 op de wei laten staan en nog niet bijvoeren ook.......alleen wat biotine en vitamine/mineralen....arme Morrie Ach gut

Ineke2

Berichten: 33055
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 19:41

Mijn pony's staan vanaf half april al 24 uur per dag buiten, dus die zijn het dan zeker al gewend. Ik vind het nog steeds lachwekkend. Haha!
En met de vliegen...in de stal hebben ze daar ook last van. Goede vliegenspray helpt ook wel En s'nachts zijn er geloof ik weinig tot geen vliegen.

Ze krijgen idd niks bij...zijn zo al dik genoeg! Alleen als ze gewerkt hebben krijgen ze bietenslobber met vitamientjes en knoflook.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:43

smurf schreef:
tjonge wat ben ik toch een dierenbeul.... van mei tot november Morrie 24/7 op de wei laten staan en nog niet bijvoeren ook.......alleen wat biotine en vitamine/mineralen....arme Morrie Ach gut



Tsssssk, wat ben jij gemeen zeg! lekker L*llig voor morrie! wordt eens tijd voor de speciale morrie spych denk ik Clown

bud heeft het ook zwaar, ook 24/7 op het land, en dan moet ie nog hard werken ook, wat zal dat arme beest van me moe zijn Ach gut
damm en dan krijgt ie nog biks en meuslie en knoflook bij Bloos! arm arm arm paard Scheve mond

Dennis

Berichten: 31458
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:41

Dennis staat 24/7 op het land, dekt en word nog gereden ook. Zielig he Tong uitsteken. Hij krijgt er ook nog haast niets bij, enkel wat oud brood en wat appeltjes oid.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:59

ach wat zal het beestje honger hebben Clown

Dag lieve mama...

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:30

Hij zal er vast uitgehongerd en oververmoeid bij staan...Tong uitsteken

You can easily gamble your life away, minute after minuter, second after second.
You play the game or walk away, it's a new turn on a blue day...

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:31

OMG, dan moeten de cobs hier wel een slecht leven hebben.
24/7 buiten, het hele jaar door Ach gut
De hele dag verplicht gras eten en in de winter als straf ook nog eens een berg voordroogkuil wat helemaal op moet Ach gut

Ik denk dat ik ze maar eens 2 weken op stal ga houden. Kunnen ze lekker uitrusten

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:35

Aramat schreef:
Ik zou <span id="GAMBLE" class=xxxxkeyword onmouseover="onmo(this);" onmouseout="inMenu=false;hide(this);">Gamble</span> ook niet 24 uur in de wei willen. Als ik zie hoe moe hij aan t eind van de dag is als ie in de wei heeft gestaan ben ik blij dat ie 's nachts op stal kan. Op stal neemt ie zn rust, ligt ie lekker te slapen en op de wei blijft ie altijd maar door vreten en opletten. Heb wel meer mensen gehoord die hun paard om die reden 's nachts op stal hebben hoor..



ik heb die reden ook inderdaad alleens vaker gehoord!
mickey zelf is met dit weer aan het einde van de dag echt doodmoe,hoefde ik vaker nog niet eens meer te gaan rijden,en ze gaat dan al vroeg liggen in de stal,en staat alleen te suffen,alleen van een hele dag op de wei.

veel mensen bij ons op stal zetten de paarden of s'morgens/s'avonds buiten of s'nachts.
want er zijn super veel van die steekbeesten en die felle zon,is niet echt prettig voor ze.

die paarden die de hele nachts buiten hebben gestaan,staan overdag bijna de hele dag te slapen en je ziet gewoon hoe moe ze zijn.

dus ik vind het niet echt om te lachen,en snap die mensen best Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:37

MarijeR schreef:
Ik denk dat ik ze maar eens 2 weken op stal ga houden. Kunnen ze lekker uitrusten


dit vind ik ook een beetje kinderachtig hoor....

ze bedoelen gewoon met dit warme weer,dat ze sneller moe zijn enzo.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDDara, Ninouschka en 14 bezoekers