Snoopy heel ernstig ziek.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Snoopy heel ernstig ziek.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 16:03

Snoop is al sinds zaterdag ernstig ziek. Ik zeg het hier nu pas, omdat we nu pas weten wat het is.

Zaterdag was ze heel benauwd en kortademig. Ze kreeg een soort hyperventilatie-aanval. M'n DA dus meteen gebeld, maar die had geen dienst. De vervanger gebeld, maar: die wilde niet komen! Wij waren geen klant van hem (nee, maar wel van degene die hij verving!) en we woonden te ver weg. Tja, daar heb je wat aan.
We konden de pony op de trailer zetten volgens hem, en naar hem toekomen. Dat durfden we niet aan met zo'n ziek dier. Best belachelijk vond ik... Ik bedoel: hij is toch de vervanger? Ik moet toch gewoon altijd een DA klaar hebben staan?
Gelukkig is een kennis van me ook DA, dus die is gekomen. Zo is het DA-krijg-probleem toch opgelost, maar het hoort niet zo te gaan natuurlijk. Ik was er best pissig over. Maar goed, uiteindelijk heeft ze druppels gekregen en we moesten wachten of die gingen aanslaan. Het leek erop dat die druppels gingen werken, maar zondagavond was ze weer erg ziek en vanochtend ook nog.

Vanochtend m'n eigen DA gebeld, en die is meteen gekomen. Volgens haar was het een wonder dat die pony nog leefde! Snoop had wel wat verhoging en was nog steeds wat benauwd, maar ze at nog goed en was erg vrolijk (zelfs een sprintje door de wei kon er vanochtend nog vanaf). Maar medisch gezien had Snoop zich moeten gedragen als bijna dood. Nou lekker als je dat te horen krijgt....

Vanavond beginnen we met een zeer zware dubbele antibiotica kuur, en over 2 dagen moet ze zichtbaar iets verbeteren. Waarschijnlijk heeft ze een infectie ofzo opgelopen aan haar longen. Daarbij gebruiken we ook nog homeopatische druppels.
Als ze niet op de antibiotica gaat reageren, dan gaat de DA over op nog wat zwaarders, en moet ze 2 x per dag een prikje hebben. Dan is het waarschijnlijk een allergische reactie ergens voor. Als dat ook niet aanslaat, dan is het gebeurt met haar.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:23

oh wat erg, Huilen wat raar ook dat dit nu gebeurt net na die rottige vraag die werd gesteld over wat je zou doen als je pony dood zou gaan!! Ik zal echt ontzettend voor je duimen, en ik hoop dat je ons op de hoogte houd!!
Heel veel sterkte!!!! Huilen Huilen Huilen

groetjes esther

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:30

jeetje wat erg voor je! ik hoop echt voor je dat het weer helemaal goed komt, zal voor je duimen!!! een hele tijd geleden werd een pony van ons ook ernstig ziek en die moest later afgemaakt worden. ik weet dus wat je nu ongeveer mee maakt!
tip: maak (vooral nu) veel foto's van je pony want als het dan wel mis gaat (wat natuurlijk niemand je toewenst) heb je altijd nog iets om naar terug te kijken en het helpt heel goed bij het verwerken!!!
nogmaals: ik hoop echt dat het goed gaat en ik hoop dat je ons op de hoogte zult houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:53

Wat vervelend zeg, is je pony al zo ziek gat de DA ook nog lopen kl*ten.
Ik hoop voor jullie dat Snoopy gauw weer opknapt.
Laat je gauw weer weten hoe het gaat.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 16:53

Peppertje: ik heb al gigantisch veel foto's van haar, dus dat is niet meer nodig... Haha!
Ik heb Snoop nu 8 jaar, en ik ze is al een jaartje met pensioen nu. Het is mijn eerste pony geweest, op haar heb ik het échte rijden geleerd. Ik heb er al jaren niet meer op gereden, en ze is er alleen nog als gezelschapspony'tje. Maar toch, het is wel m'n lieveling hoor. Het is echt een schat van een dier.
Aan de andere kant zal ik er ook vrede mee hebben als ze nu zal sterven of als we haar moeten laten inslapen. Ze is oud, en heeft een leuk leven gehad.

Maar ik hou jullie op de hoogte! Snoop is een vechter, dus ik hoop dat ze dat nu ook is.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:58

Dus inderdaad een infectie en aan de antibiotica? Had het eigenlijk al verwacht, gek he, ken die pony niet eens, alleen van jouw verhalen. Hopen maar dat het aanslaat, als dat zo is dan kun je snel verbetering verwachten.
Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat ze het redt!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:43

Arme Snoopy!

Ik hoop voor je dat ze gauw opknapt en dat ze nog lang van de oude dag kan genieten Lovers

Ik vind het trouwens belachelijk dat die waarnemende DA niet wilde komen. Wat zei je DA daarvan?

Heel veel beterschap en we horen het wel he?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:04

Heel veel sterkte met Snoopy en ook ik hoop dat ie snel opknapt!

Is er niet iets van een medische tuchtraad voor DA's? Dit kan toch werkelijk niet wat die vervanger deed! Lips are sealed

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:01

heel veel sterkte. Wel "fijn" dat je nu weet wat het is. Dan zit je iig niet meer in onzekerheid wat er loos is.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:25

fijne DA heb je dan als ie niet wil komen!!! zit je dan met een zieke pony....


geef snoop een knuffel van me en fluister maar in dr oor dat ze moet blijven vechten

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:54

Ik begrijp heel goed dat je kwaad was dat die DA niet wou komen, zou ik ook zijn!!

Echt vreselijk voor je dat snoopy zo ziek is..
Ik hoop dat het snel beter gaat, sterke !!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 23:10

Tja, ik vind het erg vreemd dat die vervanger niet wou komen. Dat zei m'n eigen DA vandaag ook.
Ik heb nu dus de medicijnen. Vanavond had ik ze door haar brokken gedaan, maar dat at ze niet. Hoe kon ik dat nou denken? Pfff... stel je voor zeg....
Morgen ga ik dus lekker in de weer met boterhammetjes met appelstroop en poedertjes daarop.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Mo_Noah, NinaCharlie, sterregoud, Ubermetrics en 159 bezoekers