Heb jij ervaring met paarden op internet kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Heb jij ervaring met paarden op internet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:46

De titel van dit onderwerp zegt al genoeg, maar ik zou toch nog een paar andere dingen erbij willen weten.

Waar heb je je paard gekocht:
Hoe ben je aan de advententie gekomen:
Hoe werd je op die stal behandeld:

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:20

ik heb al meer dan 1 paard via internet gekocht allemaal gekocht in duitsland.
de advertenties gevonden op verschillende duitse verkoopsites oa www.pferdezeitung.com
en de meeste van partikulieren, wel vaak ver weg. maar dan regel ik van te voren hotel (ibis hotels zijn in dld super) of als in het geval van mijn laatste aanwinst, henkie. die zat op 3 uur rijden afstand dan ga ik gewoon met auto heen (na afspraak natuurlijk) en bekijk paard. henk kwam van een semi handelsstal, erg aardige mensen gaven mij rustig de tijd om paard te bekijken, en te rijden. ook kon ik in alle rust vader en moeder bekijken. ze stonden er niet steeds met de neus bovenop. overigens had ze dat ook niet geholpen nederlands verstonden die toch niet Knipoog

weet je genoeg zo???

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:21

Ik heb mijn shetlander en welshje via het internet gekocht. Geen paard dusmaar wel een pony, bij mij is het lalemaal goed gegaan. Het was niet bij een stal maar bij een particulier.En de advertentie had ik van bokt Lachen

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:22

Tadano schreef:
Waar heb je je paard gekocht:
Hoe ben je aan de advententie gekomen:
Hoe werd je op die stal behandeld:


Mijn vriendin had interesse in een paard bij Jacky's Stables, zij had
het adres gevonden via het internet. Toen zijn we samen naar de stal gereden, vervolgens werd er niet geantwoord aan de deur Stoom uit je oren , bij de buren navraag gedaan, toen de mobiele nummers geprobeerd, naar diverse malen hebben we eindelijk een verzorgster aan de lijn gekregen. Zij is gekomen om de paarden laten zien, wist weinig info, ivm hoefsmid en ontwormen, evt. papieren. Achteraf bleek de man met een kater op bed te liggen... Ziek Voor het exacte verhaal moet je me maar pb-en. Daar heeft mijn vriendin dus geen paard gekocht!!!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:23

die van mij komt van ebay (toen nog ibazar)
ik zag een foto en was meteen verkocht.
We zijn gaan kijken en toen was pen van mij

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:25

ik heb Morrie via internet gekocht, in Oostenrijk, via de site van het Noriker-stamboek.

Een vriendin van me had Morrie de zomer voor ie te koop kwam al in het echt gezien toen ze in Oostenrijk was en zij wilde hem ook graag hebben, gelukkig was ik haar net voor Clown

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:28

Even denken ik heb 4 paarden via internet gekocht (nou ja paarden/pony's)

Eerste keer was een fjord x shet.
Makkelijk beestje voor weinig kon perfect voor de kar. Onder het zadel ook mak, wat ouder super leuk beestje.
Ook weer via internet verkocht (te klein)

Tweede keer een Haflingermerrie.
Was makkelijk super braaf paardje, hebben we ook voor wienig gekocht ook ouder. Is bij ons overleden (koliek) was niet te overzien.
Verder had ze wat problemen met haar tanden wisten we allemaal wel. Werden ook goed opgevangen bij die mensen daar en alle uitleg gekregen.

Derde keer een KWPNruin.
Super leuk paardje. Was precies zoals hij beschreven was. Toen was hij 11/12 heel makkelijk gewoon super...hele aardige mensen etc. Hij is verkocht omdat ik niet de zin had in de wedstrijdsport en hij dat toch wel graag wou. Hij is ook weer verkocht via internet naar mensen in Angeren. Waren eerste kijkers (en die zeiden wel van op internet wel eens gezocht en dan komen we daar en dan voldoet het paard niet aan de beschrijving, maar wij hadden dus echt de goeie beschrijving gegeven) en meteen kopers. We hebben hem weggebracht en hij kwam bij een drachtige KWPNmerrie te staan (hij was gek op veulens) en hij was gewoon in de 7e hemel.

Vierde keer een Haflingermerrie.
Via bokt superleuke haflingermerrie. We wisten dat ze lucht zoog verder geen problemen mee. Alleen iets met dekken, maar dat blijkt toch uiteindelijk niet de fout van de verkoper, maar gewoon puur omdat ze een bacterie in zich heeft. Ben superblij met haar..haar heb ik nog steeds. Mijn droompaardje

Verder nog wel eens wat shetjes verkocht via internet (verzorgshets)

En mijn andere haflingermerrie gekocht via de landleven en daar kwam een mooi veulen uit en die hebben we ook nog

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:30

Kiara heb ik via www.paardenaanbod.nl gekocht.
Heel aardige mensen, ben erg tevreden over de manier waarop alles ging.
Kiara heb ik later egens niet klikkende combi ook weer verkocht via internet, marktplaats om precies te zijn. Ze heeft nu een heerlijk plekje gekregen!
Novia heb ik via een advertentie volgens mij op 2ehands.pagina.nl ofzo.
Dat was via een particulier.
Ook heel tevreden daarover.



SatansJewel
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:30

Ik heb laatst mijn Fjordje via internet gekocht. Was al een poosje op zoek naar een veulen en zag de advertentie staan op marktplaats.
Ik heb ze toen gemailt en een afspraak met ze gemaakt om te komen kijken. Was allemaal heel goed.
Toen hebben we verdere afspraken gemaakt over wanneer ik hem op zou komen halen enz.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:51

Ik heb mijn dekhengst via internet gekocht.
Hij was op dat moment 7,5 maand oud en stond nog bij zijn fokker, in Wales.
Puur op bloedlijnen en voorouders gekocht, van Samson zelf had ik alleen wat foto's gezien.
Iemand anders uit Wales heeft voor mij alle export/import papieren geregeld en de veterinaire keuringen en na een paar weken werd hij netjes thuis afgeleverd.
En dan is het wel even spannend als er een grote vrachtwagen uit Engeland aankomt met een veulentje dat je nog nooit hebt gezien...
Gelukkig was hij nog leuker dan op de foto en inmiddels is hij 3 jaar, heeft hij zijn deklicentie, is zijn 1e jaargang veulens geboren en heeft hij al 1 kampioensveulen gebracht!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:02

Ik heb allebei mijn pony's gekocht via internet. Ben nog steeds tevreden met ze
1 heb ik er nu ruim 2,5 jaar en de ander nu een jaar.

Ik werd vriendelijk ontvangen overigens, ik had de advertenties via marktplaats, maar de laatste was toevallig van een bokker Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:08

ja, deze [VvdD] 1e premie voor Romantic el badjaraz ik had zoiets als "eerste recht van koop" zeg maar voordat het veulen zelfs geboren was. Omdat ik de moeder vooral heel erg interessant vond/vind, geen spijt van gehad Haha!

Anike

Berichten: 1921
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:31

Ik heb die van mij ook via internet gekocht. Via http://www.marktplaats.nl.
Daar op gereageerd, gewoon gebeld.. Haha! lekker bijdehand!
Het weekend dat er als eerst aan kwam meteen er heen gegaan. En het was meteen liefde op t eerste gezicht..
De mensen daar op stal waren allemaal erg onder de indruk zeg maar.. ze vonden het leuk.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:32

die van mij heb ik ook van Marktplaats! Het was echt een super kleine advertentie van 3 regels of zo en zonder foto maar toch sprak die advertentie mij aan... dus ik gebeld en die man deed echt heel kort af enzo.. Scheve mond nou lekker dan maar goed uiteindelijk toch wezen kijken en daarna ook nog 2 keer en nu staat dat paard van die advertentie sinds 3 weken bij mij thuis Haha!

Live,LOve,'ndLaugh

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 17:03

Margon schreef:
die van mij heb ik ook van Marktplaats! Het was echt een super kleine advertentie van 3 regels of zo en zonder foto maar toch sprak die advertentie mij aan... dus ik gebeld en die man deed echt heel kort af enzo.. Scheve mond nou lekker dan maar goed uiteindelijk toch wezen kijken en daarna ook nog 2 keer en nu staat dat paard van die advertentie sinds 3 weken bij mij thuis Haha!


Mag ikke xtje komen kijken ?

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:55

ik heb mijn paard van www.marktplaats.nl ik heb gemaild om wat meer informatie te krijgen en toen hebben we afgesproken om een keer te kijken ik was gelijk helemaal weg van haar van de stal zelf had ik niet veel last er kwamen wel vaker mensen voor een paard hoorde ik.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:57

Ja heb Midas via internet gekocht
En werd gewoon goed behandeld hoor!
Ging heel goed hoor,jammer genoeg is hij alleen weer terug gegaan omdat het niet klikte

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers