Hoefsmid geweest --> Kas kreupel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88007
Geregistreerd: 01-06-01

Hoefsmid geweest --> Kas kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 14:13

Kasmeria had last van droge hoeven. Hierdoor zijn ze gaan scheuren en brokkelen. Ze had voorijzers met 3 lipjes en ze heeft het voor elkaar kunnen krijgen eentje eraf te krijgen.
Dus de hoefsmid gebeld en die kon de week erna langs komen.
Ijzers eraf. De hoeven waren zo beschadigd dat hij haar vrij kort moest kappen en er geen ijzers onder kunnen.
Met als resultaat een stokkreupel paard. Scheve mond
Ze heeft echt pijn in haar voeten. Smid weer gebeld en dit kon wel een week duren. Arm paard Ach gut
Ik hoop dat ze snel opknapt!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:16

Ik hoop ook voor je dat ze snel opknapt en je gewoon je wedstrijd kan starten Knipoog

Sterkte ermee!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:16

Je kunt haar in overleg met de veearts misschien een pijnstiller geven, zoals bijvoorbeeld quadrisol. Dan beweegt ze ook wat minder geforceerd, waardoor de spieren niet zo'n opdonder krijgen, en waardoor de doorbloeding in de hoef verbetert, waardoor de hoef dus ook beter weer aangroeit.
Bel maar een met je veearts, waarschijnlijk kun je even wat op komen halen.


c_alsemgeest

Berichten: 20590
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:17

aah arm paardje Afbeelding
zijn de scheuren etc nu wel weg/minder?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Daihyo

Berichten: 88007
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 14:17

Dat is wel een goed idee! En voor haar wel fijner.
Maar dan gaat ze misschien wel weer teveel bewegen en krijgt het geen rust.

De scheuren zijn nu helemaal weg.
Dus veel nat houden en vetten, zodat het weer soepel wordt en neit meer kan brokkelen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:23

Gossie ik hoop maar dat ze er snel weer boven op is.Nielsson werd kreupel net voor ik op vakantie ging,maar vandaag is ook de hoefsmid geweest,en het been lijkt met het uur te slinken.Beterschap met je paard.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:24

idd heel veel beterschap!

Vriendjes zijn?

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:28

Het middel lijkt me in dit geval erger dan de kwaal. Heeft je paard alleen ijzers vanwege de brokkelhoeven? Als ik jou was zou ik het zonder proberen want een ijzer zal nooit brokkelhoeven genezen.

There is no reality, only perception.

Daihyo

Berichten: 88007
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 15:33

Ze staat nu zonder. Ze heeft ijzers omdat ze haar hoeven plat afslijt en ze dus op de straal loopt. Ze heeft nog nooit brokkelhoeven gehad. De smid heeft gekapt en kan nu idd ook niet op ijzers voorlopig.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:32

Amanda schreef:
Ze staat nu zonder. Ze heeft ijzers omdat ze haar hoeven plat afslijt en ze dus op de straal loopt.
ik dacht dat het juist goed was dat een paard op z'n straal loopt??? dat het gewicht dan beter over de hoeven verdeeld wordt Verward

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Daihyo

Berichten: 88007
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 21:41

Ze slijt haar straal teveel en dat gaat zeer doen.
Daarom heeft ze ijzers, zodat ze wat hoger staat en dit niet heeft.
Vandaar Lachen
Zo zegt de smid het tenminste en ik neem aan dat hij het het beste weet.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:42

DAt is heel rot. Mijn paard heeft ook zon hoeven. Ik geef je 1 tip. Ga haar biotine plus voeren. Dat moet 1 x daags 4 schepjes. Je kunt het bestellen via www.depaardendrogist.nl. Dat help echt en 2 maal daags invetten met NAF hoefvocht. Kun je daar ook bestellen. groetjes judith

zondag krinfinale rijden

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:43

droebel schreef:
ik dacht dat het juist goed was dat een paard op z'n straal loopt??? dat het gewicht dan beter over de hoeven verdeeld wordt Verward


als een paard op zijn straal loopt gaat ie kreupel lopen. Dat was bij mijn vorig paard ook. Dus let maar op Knipoog

zondag krinfinale rijden

Daihyo

Berichten: 88007
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 21:45

Witvenhester schreef:
DAt is heel rot. Mijn paard heeft ook zon hoeven. Ik geef je 1 tip. Ga haar biotine plus voeren. Dat moet 1 x daags 4 schepjes. Je kunt het bestellen via www.depaardendrogist.nl. Dat help echt en 2 maal daags invetten met NAF hoefvocht. Kun je daar ook bestellen. groetjes judith


Bedankt voor de tip!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:03

Sundance had hier een tijdje geleden ook een beetje last van, nu spuit ik elke dag de hoeven goed af en vet ze 3 x per week in, een wereld van verschil.
Wel balen zeg, arm paardje, en net voor je wedstrijd.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:08

Marliesje schreef:
Sundance had hier een tijdje geleden ook een beetje last van, nu spuit ik elke dag de hoeven goed af en vet ze 3 x per week in, een wereld van verschil.
Wel balen zeg, arm paardje, en net voor je wedstrijd.


Invetten is als je paard droge, brokkelige hoeven heeft slecht. Want hoefvet trekt er niet in maar sluit af. Hoefvocht wel en een moddelbadje wil ook wel helpen. ;D

zondag krinfinale rijden

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:54

Witvenhester schreef:
DAt is heel rot. Mijn paard heeft ook zon hoeven. Ik geef je 1 tip. Ga haar biotine plus voeren. Dat moet 1 x daags 4 schepjes. Je kunt het bestellen via www.depaardendrogist.nl. Dat help echt en 2 maal daags invetten met NAF hoefvocht. Kun je daar ook bestellen. groetjes judith

Ik behandel Wladi zijn hoeven op precies dezelfde manier, ben nu net 1,5 maand bezig en zie nu al resultaat. Biotine moet je wel zeker een jaar doorgeven voor er echt goed resultaat te zien is zei mijn hoefsmid, maar door het hoefvocht brokkelen zijn hoeven al een stuk minder.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:27

Als je een pijnstiller krijgt van de DA is dat juist goed, ze zal het niet forceren, het lopen is juist goed om de doorbloeding van de hoef te activeren, daardoor zal haar hoef sneller groeien en is ze dus sneller van haar pijn af.
succes.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:35

Witvenhester schreef:
als een paard op zijn straal loopt gaat ie kreupel lopen. Dat was bij mijn vorig paard ook. Dus let maar op Knipoog


Een paard zou eigenlijk juist op zijn zool moeten lopen en met zijn straal de grond raken. Die laatste zorgt nl. o.a. voor een pompmechanisme dat de doorbloeding regelt. Verder is de straal een soort van hoefgroei-sensor. Hij "voelt" nl. ,als hij teveel de grond raakt, of een hoef nog wat moet groeien of dat de groei wel een beetje minder kan ,als hij de grond niet genoeg raakt. Zo heb ik het geleerd en dus is het volgens mij onzin dat een paard kreupel loopt als zijn straal de grond raakt.


yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:06

Misschien doet je paard het goed op "schoenen". De mijne slijt haar hoeven ook te snel en heeft te weinig voet voor ijzers.
In april heb ik schoenen voor haar gekocht die je op de hoef vastklikt met een soort skibinding. Ik doe ze alleen aan (3 seconden per schoen) als we op de verharde weg moeten of in de molen. Ze slijten amper en ik vind het echt ideaal. De aanschaf was ff slikken 45 euro per stuk dus reken maar uit!
Maar eerlijk gezegd houd ik het vanaf nu bij schoenen. Bye bye ijzers!

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:09

Ow ja, als je ze gaat kopen is het handig om van te voren de omtrek van de voet op papier te tekenen en uit te knippen. Dan weet je zeker dat je de goede maat meeneemt!

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:00

He Aman, dat is wel minder... Gelukkig komt het wel weer goed! Ach gut

Wij hebben weer problemen met die handelaar... Gaaaap Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Dnies90, Edisons, Myrthe_bz en 17 bezoekers