Spoed!! Bulten en korsten!!.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Spoed!! Bulten en korsten!!.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 23:50

Mijn paard kreeg dus van de week op zijn hoofd wat bulten.
Ik dacht gestoken en dan gaat wel weer over.
Een paar keer gereden zonder neuriem en gewassen met betadine shampoo en vleigenspray erop , want die vliegen maken het nog viezer!!

Nou kwam er een dag later een vieze plek bij midden op zijn voorhoofd met korsten en al waar overdag wel zo'n 20-30 vliegen op zitten nou heeft hij overdag zo ie zo een halster aan met vliegenfrontriem en s'nachts meestal niet. { hij loopt namelijk dag en nacht buiten...}

Nou weer gewassen met betadine en vliegenspul er rond om heen gedaan maar de vliegen gingen niet echt weg al leek het wel beter te worden hoor!!

Nou ben ik vanaf donderdag een weekend weg geweest en ben ik vanmiddag weer terug gekomen en heeft iemand anders voor mijn paard gezorgd die had ik wel een keertje gebeld en die zei dat het wel erger was geworden die had het ook met betadine gewassen en met hydrocortiderm ingemeerd enz....

Nou kwam ik vanmiddag dus in de wei en ik schrok me helemaal dood!!
HEEL zijn hoofd zit onder de korsten en bulten waar pus uit komt en echt open plekken wel zo''n 20 plekken ook een dik achterbeen met een dikke wond erbij en voor de rest op zijn lijf ook allemaal korsten.
Snel weer gewassen al lijkt het daar wel van op te knappen..

Hij was ook duidelijk niet lekker heel suf en even zijn temperatuur opgenomen die was 38.1 dus dat is op zich wel goed.
Nou heb ik hem nu gewoon binnenstaan i.v.m de vliegen die er zelfs in de stal nog opzaten en krijgt hij snel een masker om!!

Heb al wel besloten om morgen een dierenarts te bellen want ik vetrouw het niet helemaal ikzelf denk aan een allergische reactie???
Hij is wel precies naar een andere wei overgegaan met veel gras toen dat kwam dus maar dat kan toch bijna niet dat het dat is of wel???

Weet iemand misschien wat dit is of heeft iemand raad???

Urlando

Berichten: 142
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:15

Nee sorry, klink rot joh!!!
Succes!!!
Groetjes Sanne

ezzybezzy
Berichten: 180
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:54

Gebruik je knoflook door zijn voer, en zijn paarden die hier allergisch voor zijn, en dan ook onder de bulten zitten,


Succes

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:18

ik zou idd effe de da raadplegen.. want dit is niet normaal!! sterkte, en we horen wel hoe het afloopt!!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 17:28

Nou het is een bacterieele infectie en hij heeft een spuit gehad met anti biotica gehad en nog spuiten voor 4 dagen en ik moet bij alle plekjes afkrabben en wassen met betadine en het knapt gelukkig al op!!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:31

Ik wilde het net zeggen.. die van mij heeft precies hetzelfde gehad, het gaat snel over hoor! Ze hebben er niet veel last van!