In bak reageert ze niet op mn binnenbeen (l en r)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

In bak reageert ze niet op mn binnenbeen (l en r)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 10:54

Als ik met Serval buiten rij is ze vrij goed te rijden en te sturen enkel op zit en benen. Doe ik dit zelfde in de bak dan verdomd ze het gewoon. Ze valt dwars door mn binnenbeen heen naar binnen. Wijkt totaal niet voor de druk die ik geef, echter doe ik die zelfde oefening buiten dan doet ze dit wel (wijken voor druk). Hoe krijg ik haar in de bak netjes rond op een volte zonder dat ze zo naar binnen denderd met dat lijfie.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:14

Zet is wat oriontatie punten in de bak. Dus een pion enz. Ga dan daar omheen rijden of van pion van pion rijden.
Je paard reageerd niet omdat hij geen doel heeft om naar toe te gaan. Hij is daardoor uit evenwicht en loopt koste wat het kost rechtuit om maar in evenwicht te blijven. Doro oriontatie punten uit de zetten help je het paard om oefeningen uit te voeren in de bak met een bepaald doel.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 11:32

Dank je Josien maar ook dit heeft bij haar geen baat. Ze legt haar lijf nog net niet plat als ze door de bocht walst om om de pionen heen te lopen.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:07

Het heeft even tijd nodig van consequent van pion naar pion rijden. Ze moet die pionnen gaan zien als oriontatie punt.
Probeer zo min mogelijk te doen. Dus enkel sturen en terug nemen. Voor de rest laat je het hem zelf uitzoeken.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:38

Ik zigzag nog steeds om alle bomen heen die ik kan nemen op onze ritten, bankjes enz. Buiten wend ze prima in maar in de bak orientatie punten of niet verdomd ze het gewoon. Er zijn bovendien nog meer problemen waar mevr. mij mee confronteert zoals je eraf bokken als je teveel vraagt. Steigeren en opspringen als het haar niet past. Dus ik moet een manier vinden om haar werkwillig te krijgen zonder al te veel dwang.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:56

Nu begin ik hem beter te snappen. Veel paarden vinden het moeilijk om in de bak te werken, maar zoals ik hoor heeft zij er een gloeiende hekel aan.

Ga is grondwerk doen in de bak. Kijk maar op mijn site dan vind je verschillende oefeningen. Maak het vooral leuk en kort.

Ik weet niet of je haar mag los laten in de bak, maar kijk is hoe ze dan beweegt zowel in stap als draf en galop.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 13:02

Al dat wat jij zegt hebben ik en een aantal instructeurs reeds gedaan. De laatste waar ik les van had is Kim (gijsenkim hier op bokt) door haar ging het beter maar uiteindelijk ging alles van kwaad tot erger naar gevaarlijk. Kim was de enige van de 3 anderen die niet zei dat ik haar naar de slager moest doen dus das al een troost. Serval is echt super lastig met rijden in een bak maar als je in de bak wilt rijden zal ze moeten werken en dat werken heeft ze nodig voor dr spieren daar ze nog zo jong is.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:21

Een paard is niet van zich zelf gevaarlijk. Zo is een paard in wezen helemaal niet, maar dit is een behoorlijk complec probleem. Kan er nu ook dan weinig meer van zeggen. kan enkel zeggen kom hier en dan kan ik zien wat er nu gebeurt. Meestal is dat al genoeg voor mij. Druten is te ver voor mij daar ik daar nog geen les klanten heb.

Ik zou haar zeker niet weg doen. Ze is echt leuk. Ik zal de foto's van har is goed bekijken. Misschien dat ik daar nog wat uit kan halen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:24

Hmm, de foto's zijn te onduidelijk om er iets van te zeggen. Misschien heb je nog een goede foto van haar hoofd? Stuur anders maar PB.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

ancy_is_cool
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:32

ik rij op een manege en daar is ook een pony die absoluut niet reageert op je binnenbeen.. vooral linksom.. Ik geef dar dan wel egt een harde schop zeg maar in dr buik als ze niej reageer.. en desnoods tik ik bij achter mijn kuit. maar als ze dan egt gaat bokken enzoo.... zou ik geen harde schop of tik geven.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:02

Milka had/heeft dit ook. Het helpt heel goed als ik dan een tikje met de zweep geef.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 13:33

Tuurlijk reageert ze wel op een zweep. Dat doet nagenoeg elk paard echter mevrouw is daar totaal niet van onder de indruk. Verward We hebben intussen al van alles geprobeert en niets lijkt tot nu toe echt te helpen. In iedergeval bedankt voor jullie adviezen ! OK dan!

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:41

Als je nou iemand in het midden vraagt te staan met een zweep, als een soort gewapend oriƫntatiepunt (waar Josien het al over had). Neem zelf ook een zweep. Rijdt voltes om die persoon heen, een volte tussen de 10 en 15 meter in. Laat die persoon de zweep op jouw been gericht houden en geef haar met jouw zweep tikjes net achter je kuit, niet reageren = hardere tik. Actie = reactie!! Want ze snapt duidelijk wel hoe het werkt, aangezien ze het buiten ook doet. Probeer haar er zo doorheen te rijden.
En buiten trainen is ook niet verkeerd, een stukje land opzoeken en daar een volte maken, of achtjes gaan rijden, of slangevoltes. Of misschien is ze in een andere bak wel zo onder de indruk dat ze beter reageert, en jullie goed kunnen trainen.
Kun je er iemand anders die heel veel ervaring heeft op laten rijden? misschien is er bij jouw rijden wel een foutje in geslopen.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 12:52

Locanda schreef:
Als je nou iemand in het midden vraagt te staan met een zweep, als een soort gewapend oriƫntatiepunt (waar Josien het al over had). Neem zelf ook een zweep. Rijdt voltes om die persoon heen, een volte tussen de 10 en 15 meter in. Laat die persoon de zweep op jouw been gericht houden en geef haar met jouw zweep tikjes net achter je kuit, niet reageren = hardere tik. Actie = reactie!! Want ze snapt duidelijk wel hoe het werkt, aangezien ze het buiten ook doet. Probeer haar er zo doorheen te rijden.
En buiten trainen is ook niet verkeerd, een stukje land opzoeken en daar een volte maken, of achtjes gaan rijden, of slangevoltes. Of misschien is ze in een andere bak wel zo onder de indruk dat ze beter reageert, en jullie goed kunnen trainen.
Kun je er iemand anders die heel veel ervaring heeft op laten rijden? misschien is er bij jouw rijden wel een foutje in geslopen.


Ik heb les gehad van Kim (gijsenkim hier op bokt) zij heeft dit wat jij beschrijft dus ook gedaan. Ik een zweep, zij een zweep. Vragen, niet doen pets met de zweep. Resultaat Serval probeerde haar geregeld aan te vallen en ondertussen mij eraf te krijgen. Krijg je leuke momentopname's van Cheese! . Ik ben nu sinds 01 augustus verhuisd naar Gelderland en hier haalt ze precies hetzelfde uit als toen ik nog in Vlaardingen woonde, dus das ook al niets. Er hebben al een aantal verschillende mensen op Serval gereden met veel tot super veel ervaring zowel met jonge als met oudere doorgereden paarden en "probleempaarden" daar was het resultaat tot nu toe van dat die er in NO TIME ook vanaf lagen. Mevr. Serval laat zich niet dwingen ! Medisch gezien is er niets mis dat heb ik nu al 2 x toe in zijn geheel na laten kijken. Het lijkt net of ik in de verdediging schiet en dat is ook wel zo maar dat komt enkel omdat we al zoveel geprobeerd hebben. En ik blijf lekker stug doorproberen . In iedergeval hartstikke bedankt voor jullie tips.... TOP !!!! OK dan! OK dan! OK dan!

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:09

Wat een paard..
En veel longeren?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 11:27

Locanda schreef:
Wat een paard..
En veel longeren?


Ja zeg dat wel !.......... Haha! Haha! Haha! .......Ik ben ook stapeldol op haar maar op zn tijd..... Boos! Boos! Boos!

Dat doet ze heel netjes daar ik met haar veel grondwerk gedaan heb toen ik nog niet op haar kon rijden. Echter zet je iemand aan de andere kant van de lijn gaat het mis als je haar "taal" niet begrijpt/verstaat. (aanvallen, staken, steigeren met maaiende benen) Dat moet je voor blijven met je lichaamshouding. Een kennis zei dat ze net een hengst is op zn tijd als ze je kan pakken doet ze dat. Je moet steeds laten zien met je lichaamshouding dat je ranghoog staat. Das best zwaar als je het niet gewend bent. Mij pakt ze nu enkel nog maar met het rijden in de bak. Buiten is ze over het algemeen erg braaf voor haar doen.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:00

Hahahaha wat een klein krengetje zeg Knipoog
Kim is idd niet zo snel met paarden naar de slacht verwijzen *heb zelf ook les van haar Tong uitsteken *

Par liep trouwens ook snel door mijn been heen, meer mijn schuld dan het hare maar waar ik wel verbetering bij merkte was toen ik met 2 lange lijnen ging oefenen.
Ik ernaast en lekker voltes en figuren lopen in de bak, dan liep ze wel een nette mooie volte zonder naar binnen te vallen.
Als ze naar binnen viel duwde ik mijn hand even tegen haar buik aan, op die manier kon ik haar ook laten wijken voor de druk van mijn hand.
Om pionnetjes heen lopen, eerst in stap en later in draf.

Voor ons was het gewoon leuk en afwisselend, ze heeft er ook heel veel plezier in.

Misschien dat jij er wat aan hebt?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:09

Tis idd een Tante ..... idd met hoofdletter Haha! Haha!:D

Mij had ze er ook in no time vanaf....... enkel en alleen omdat ik haar aandacht van een weglopend shetje naar mij wilde omschakelen door haar op een volte te zetten......... madam steigert (want ze wilde naar de pony kijken) krijgt daarvoor een terechte tik en gaat vervolgens om de tik helemaal uit haar panty......... En er moet echt wel iets gebeuren om me eraf te krijgen........ maar het is haar gelukt Haha! Haha! Haha! Haha!

Tis een paard met chinese gebruiksaanwijzing, maar ik geloof er wel in dat het goed kan komen, doorzetten, doorzetten en doorzetten.

Serval vind het gewoon helemaal niks in de bak, maar als haar pet goed staat kan ze echt super lopen, maar staat ie verkeerd dan is het een grote bok en steigerparty.

Ik heb wel bewondering voor je hoor, ik zelf had het al veel eerder opgegeven.

Fijn dat jullie het naar je zin hebben daar in verweggistan Haha! Haha! Haha! en nog veel succes..... zoek een leuke instructeur en dan komt het vast uiteindelijk wel helemaal goed.

Mariska1
Berichten: 7
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:41

Misschien heb ik het mis, maar ik lees hierboven nergens iets over het gebruik van een spoortje. Rij je haar met sporen ? Want als bij mij een paard door mijn binnenbeen heen komt, druk ik dat been nog wat meer aan, en als dat niet helpt geef ik been plus spoor. En als hij er dan nog steeds doorheen blijft komen, dan gaat de spoor er dus echt flink in. Dat helpt eigenlijk altijd, moet ik zeggen. Gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet !

Z2 met 18 wp & Z1 met 12 wp

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:48

serval schreef:
Mevr. Serval laat zich niet dwingen !


dan zijn oplossingen als een zweep/sporen dus geen oplossinge.

Ik zou zeggen, probeer het werk in de bak heel erg leuk te maken. ga lekker spelen in de bak en trainen op buitenrit. Ik vind het in elk geval heel sterk van je dat je doorzet. Ik heb er echt vertrouwen in dat het gaat lukken, alleen even de handleiding ontcijferen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:53

Mariska1 schreef:
Misschien heb ik het mis, maar ik lees hierboven nergens iets over het gebruik van een spoortje. Rij je haar met sporen ? Want als bij mij een paard door mijn binnenbeen heen komt, druk ik dat been nog wat meer aan, en als dat niet helpt geef ik been plus spoor. En als hij er dan nog steeds doorheen blijft komen, dan gaat de spoor er dus echt flink in. Dat helpt eigenlijk altijd, moet ik zeggen. Gewoon proberen, baat het niet dan schaadt het niet !



Heeft geen zin, ze sluit zich volledig af Scheve mond

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 11:06

Sily schreef:
Hahahaha wat een klein krengetje zeg Knipoog
Kim is idd niet zo snel met paarden naar de slacht verwijzen *heb zelf ook les van haar Tong uitsteken *

Par liep trouwens ook snel door mijn been heen, meer mijn schuld dan het hare maar waar ik wel verbetering bij merkte was toen ik met 2 lange lijnen ging oefenen.
Ik ernaast en lekker voltes en figuren lopen in de bak, dan liep ze wel een nette mooie volte zonder naar binnen te vallen.
Als ze naar binnen viel duwde ik mijn hand even tegen haar buik aan, op die manier kon ik haar ook laten wijken voor de druk van mijn hand.
Om pionnetjes heen lopen, eerst in stap en later in draf.
Misschien dat jij er wat aan hebt?


KLEIN KRENGETJE ?????????? Nou als je dr afvliegt kom je vaak van een hoogte van zo'n 2,5 meter hoor ......... Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Dit is iets dat ik zeker meer ga proberen ! Of moet ik zeggen verder ga proberen daar ik dit al gedaan had.......ze word volgend jaar aangespannen of moet ik zeggen ingespannen Knipoog ?.......dit is dus ook een goede oefening.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 11:12

gijsenkim schreef:
Tis idd een Tante ..... idd met hoofdletter Haha! Haha!:D

Mij had ze er ook in no time vanaf....... enkel en alleen omdat ik haar aandacht van een weglopend shetje naar mij wilde omschakelen door haar op een volte te zetten......... madam steigert (want ze wilde naar de pony kijken) krijgt daarvoor een terechte tik en gaat vervolgens om de tik helemaal uit haar panty......... En er moet echt wel iets gebeuren om me eraf te krijgen........ maar het is haar gelukt Haha! Haha! Haha! Haha!

Tis een paard met chinese gebruiksaanwijzing, maar ik geloof er wel in dat het goed kan komen, doorzetten, doorzetten en doorzetten.

Serval vind het gewoon helemaal niks in de bak, maar als haar pet goed staat kan ze echt super lopen, maar staat ie verkeerd dan is het een grote bok en steigerparty.

Ik heb wel bewondering voor je hoor, ik zelf had het al veel eerder opgegeven.

Fijn dat jullie het naar je zin hebben daar in verweggistan Haha! Haha! Haha! en nog veel succes..... zoek een leuke instructeur en dan komt het vast uiteindelijk wel helemaal goed.


Ha die Kim ! Nou instructeur is gevonden sinds gisteren en maandagavond gaat de "party" opnieuw van start. Ben nu voornamelijk bezig met aan de longeerlijn te werken en Serval opgezadeld ik duwen tegen dr pensje (je omdat ze nogal slank is geworden gewone singel is nu iets aan de grote kant *LOL* ). Wijkt ze er gelijk op en met je been hetzelfde doen. Je zou mn beenspieren nu eens moeten zien OK dan! ! Opstappen, afstappen, opstappen, afstappen. Kim je had gewoon met ons mee moeten verhuizen ! Grrrrrrrrrr......... Knipoog

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:33

Ik heb dat probleem ook gehad en ben eerst oefeningen gaan doen zodat ze beter op mijn binnenkuit reageert.Naar binnen stellen naar buiten stellen.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:17

Is het niet iets om haar in het bos op een rustig open plekje (gras) even op de volte te zetten en hiermee te oefenen?

Iig, succes met haar, ik vind het een hele knappe (stoute) pony! Lachen

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers