absurd, die vraagprijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

absurd, die vraagprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 13:26

Ik zoek voor iemand een leuke D pony, van zo'n 148!
Moet braaf zijn, 100% verkeersmak en betrouwbaar!
Met een leeftijd tussen de 4-20 jaar!

Ik zit te kijken op marktplaats, maar voor F3500/1580 euro... lijkt wel of je daar geen leuke pony voor hebt!
Verward

Mensen vragen al snel F5000 (euro's nog niet gewend) voor een pony, zonder papieren, die vrijwel niks kan!

Iemand tips, hoe je toch voor een normale prijs, een leuke pony hebt?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 13:40

Tja, tot 1500 Euro kun je niet echt een topper kopen. Je moet gewoon veel kijken en ga eens naar grotere handelsstallen. Daar staan veel pony's en paarden, en dus rijdt je niet voor 1 paard een heel eind. Ook zijn de prijzen daar vaak reeƫler. Particulieren vragen soms echt absurde prijzen.
Neem iemand mee die er verstand van heeft (je instructeur ofzo) en laat hem keuren door de DA. Vooral als een leuke, goede pony vrij goedkoop is, dan kan er een gebrek achterzitten.
Maar er zijn vast wel leuke paardjes voor dat geld te vinden hoor, maar verwacht niet dat je een 7 jarige Z2 dressuur / Z springen pony met superpapieren kan kopen voor dat geld.

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 13:59

OOhnee, dat dacht ik ook echt niet hoor
Maar ik handel meestal in paardjes, en die pony-prijzen: daar heb ik minder verstand van Haha!

En hoeft geen papieren, geen z (wel leuk: wat wedstrijdervaring, maar B is al goed zat!) maar wel dresuurmatig kunnen rijden!
Meisje rijdt leuk, kan makkelijk een B/L proef rijden, als ze daar de pony voor vind!
ponytje mag ook al wat ouder zijn, 20 jaar is wel het maximale, naar haar idee, aangezien e nog wel wat jaartje actief wil rijden!
Maar is het dan zo onmogelijk, een leuke D pony te kopen?
Verward

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:09

Ik heb laatst voor nathalie een hele leuke pony kunnen kopen bij een handelaar in de buurt. Ze zag er verschrikkelijk uit(had rainrot ) maar ik keek door de vacht heen en zag een geweldige pony. Met hele goede papieren.

Ze was onbeleerd dus heeft nathalie haar nog een maand bij mij gelaten en heb ik aar ingereden.Ze heeft er nu een fantastische pony aan.
Je moet dus gewoon goed zoeken en niet meteen een pony afwijzen maar ff goed kijken . Hieronder een foto van camilla van nathalie van voor en na!

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:20

Ik denk dat mensen er vanuit gaan dat iemand altijd wil afdingen van een prijs. En dan vragen ze altijd zoveel dat ze nog gerust kunnen zakken. Je kunt dus toch altijd gaan kijken en vervolgens een redelijk bod doen waar ze toch op in kunnen gaan.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:30

het valt mij dan ook op dat sinds de euro is gekomen,de prijzen erg zijn gestegen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:40

diana schreef:
het valt mij dan ook op dat sinds de euro is gekomen,de prijzen erg zijn gestegen.


Ja ze zeggen allemaal van niet, maar het is absurd als je ziet hoe hoog de prijzen zijn geworden.