Velvet ernstig geblesseerd (pas op,vieze foto's!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Velvet ernstig geblesseerd (pas op,vieze foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:10

Ik heb het even in de titel gezet, want er zijn een paar foto's die echt niet zo smakelijk zijn. Als je niet tegen open wonden kunt, kun je beter dit topic weer sluiten!!!

Vandaag kreeg ik een telefoontje van de opfokker waar Velvet staat. Ze had een wond aan de buitenkant van haar spronggewricht en er moest met spoed een DA bij komen Huilen . Ik ben na overleg met mijn vriend de auto ingesprongen en naar haar toe gereden ( zo'n 180 km. van me vandaan).

Eenmaal daar was de DA al geweest, maar om haar te kunnen behandelen moest ze apart staan (ze stond nu met de kudde buiten) in een stal. Wij dus wat paarden verhuist en Velvet naar de stal gehaald. Ze was niet kreupel in stap, maar draven ging niet echt soepel.

4 uur later kwam de DA terug en stak even zijn vinger in de wond (zo diep was hij dus Misselijk). Velvet verdoofd, praam op en vervolgens een zuigverband aangelegd. Het was te oud om te hechten, dus met dit zuigverband moet de wond schoon gezogen worden en moet het vocht ook uit het been gaan (hopelijk Scheve mond).

Verder kunnen we pas over een half jaar zien of er binnenin ook iets beschadigd is Verdrietig. Positief is dat ze er gewoon op staat, ermee loopt en het dus niet heel erg ontziet. Maar ja, het was zo diep dat er dus wel wat geraakt kan zijn. Maar dat is dus nog afwachten,...

De foto's:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/121097/incoming/Velvet_1(1).JPG[/img]
Afbeelding

Met het zuigverband:
Afbeelding

Daarna kreeg ze nog een antibiotica spuit en de DA komt morgen terug om te kijken hoe de wond eruit ziet en om het verband te verschonen.

Duimen jullie mee dat het allemaal meevalt en goedkomt???

Potverdrie, zo heb je Sjors net beter, is Velvet aan de beurt,... Wat zullen de DA's blij met mij zijn Scheve mond


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:13

Hè jasses zeg, dat ziet er naar uit! Ik kreeg met Wencke na die sprong over het hek ook zowat een hartverzakking van de wond. Gelukkig kan het allemaal meevallen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sultan
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:13

_________________
jeetje wat naar zeg maar wel goed dat de opfok het zag!

Whisper en Shadow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:14

Holy sh*t Anouk, dat is niet echt prettig. Maar als er werkelijk wat gebroken zou zijn, dan zou ze er echt niet op staan hoor. Maar dat heeft de veearts je vast wel verteld!

Het komt vast wel goed! Ze zal er een litteken aan over houden maar dat is gewoon pech.

Sterkte ermee.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:17

Jeetje Anouk, da's behoorlijk k*t Scheve mond

Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen achteraf en geneest het voorspoedig
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:18

Jeetje Anouk, wat rot voor je en Velvet! Hoop dat ze er niet ze er niet zoveel pijn aan heeft en dat ze er niets aan over houdt!
Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door jacobien op 08-08-04 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:22

ziet er niet zo lekker uit inderdaad, veel succes ermee.xxxx

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:23

Pfff dat is niet zo best Scheve mond

Beterschap met Velvet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:26

Jee Anouk wat een schrik zeg!
De wond ziet er niet zo heel eng uit, ik durfde wel te kijken. Ik hoop dat binnenin alles nog zit zoals zou moeten, *duim**duim*.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:31

He gatver, wat naar! Weet je hoe het is gekomen?

Sterkte! Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

juval

Berichten: 13171
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:41

jee, dat is balen zeg, ik hoop dat ze gauw geneest en weer lekker met haar vriendjes de wei in mag. (en voortaan wat voorzichtiger zal doen)
sterkte!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:43

Mayo schreef:
He gatver, wat naar! Weet je hoe het is gekomen?

Sterkte! Ach gut


Waarschijnlijk gewoon wat te hard gestoeid met een soortgenootje,...

Bedankt allemaal, ik hoop ook dat het goedkomt!

Een litteken zal het worden, ik hoop dat dat alles is.

Lov, ik vind het er echt ranzig uitzien (lang leve de kotssmiley Misselijk), toen de DA zijn vinger erin stak, was ik blij dat ik het niet zag. De opfokster hoorde ik heel hard "Gatverdamme" zeggen zonder dat ik wist waarom. Maar er pastte dus zo ongeveer een hele vinger in (lengte).

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:50

Jakkes das niet niks... maar idd als het gebroken zou zijn dan liep ze er niet op.

En ze is nog jong dus zal ze waarschijnlijk mooi en goed genezen...

...Dreaming with my eye's wide open...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:54

Bij Wencke is het ook gruwelijk mooi genezen, dus het zal best loslopen. Daar zie je niets meer aan als je het niet weet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:57

Nee ik denk ook niet dat het gebroken is (positief denken, toch?). Hij gaf aan dat er een litteken zou komen (ohw als het maar geen wit plekje wordt, een verband met dit weer Scheve mond).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:57

Ze staat rustig op stal en morgen komt DA het verder verzorgen. Omdat wij een keer per dag in de wei komen heb ik het helaas niet gezien toen het net gebeurt was, dus kon het niet meer gehecht worden.
Maar de DA was vrij positief dat er geen gewrichtjes geraakt waren.
Nu staat ze gezellig naast de merrie met veulen en uit de hitte.
Ze ziet er verder tevreden uit en eet weer lekker vers gemaaid gras.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:30

Jeetje dat ziet er niet zo mooi uit.
Hopelijk zal het goed genezen en heeft Velvet er verder geen last van Ach gut

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:39

He bah

Al enig idee hoe ze daar aan gekomen is?

Vaak ziet het er erger uit dan het is Lachen. Vooral bij zo'n jong dier genezen die zaken vrij snel Lachen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:44

Apple schreef:
He bah

Al enig idee hoe ze daar aan gekomen is?

Vaak ziet het er erger uit dan het is Lachen. Vooral bij zo'n jong dier genezen die zaken vrij snel Lachen.


Ik denk dat ze een keertje te brutaal tegen een van de drachtige merries geweest is, de driejarige had een wondje op de boeg, dus waarschijnlijk een schermutseling.

Het zijn gewoon dingen die kunnen gebeuren in een groep.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 01:16

Ziet er indd niet mooi uit, maar ik denk dat het wel meevalt.
Jonge dieren genezen indd heel snel, gelukkig.
Beterschap voor d'r!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 01:22

Ik vind het wel meevallen, heb wel ergere wonden gezien.Maar dat maakt het niet minder erg natuurlijk.
Ik denk wel dat het goed komt, zoals Amethyst zegt, jonge dieren genezen snel. Vell sterkte en ik hoop dat het ook idd meevalt!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:52

Anouk, ik heb op het andere forum al gereageert. Ik vind het echt hartstikke erg voor je.

Hopelijk herstelt Velvet zich goed.

[o]

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:56

Sterkte hoor.......... gaat vast helemaal goedkomen.. .maar voorlopig zit je er wel mee

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:57

Anoukie, 1 van onze paarden heeft dit ook gehad.

Laat regelmatig het verband verwisselen, zodat het niet afknijpt.

Dan moet het wel goed komen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 09:00

ik ga met apple mee,
een jong dier geneest veel sneller en beter , hopelijk trekt de wond nog wat dicht, en ach op de sprong valt een litteken niet zo op!

mijn schimmelmerrie heeft als veulenzijnde in de draad gehangen, heel de borst open, en de achterbenen, het is zo mooi genezen, dat het vrijwel niet opvalt!
ze heeft een litteken aan haarr achterbeen, en tussen haar voorbenen, wat strepen zonder haren erop, maar voor de rest dus keurig genezen
dus ik heb alle hoop voor je beestje !

heel veel sterkte en ik zal duimen dat het goed geneest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Myrthe_bz, SemrushBot, Sterrenpony, StonedRomy en 73 bezoekers