gijzeling rembrandttoren Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

gijzeling rembrandttoren Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 11:36

Daar werk ik dus naast. We mogen het gebouw niet in of uit. Er wordt in ieder geval iemand onder schot gehouden maar de informatie die we krijgen is heel sumier. We hebben net al de nooduitgang gechecked...

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 11:38

scary...... Huilen Ik hoop maar niet dat ze jouw gebouw binnenkomen....nouja, dan stuur je een berichtje naar bokt en dan komen alle bokkers je wel redden Haha!

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 11:44

Uhm... pardon??? een gijzeling?? Sjeeeetje ben je lekker mee zeg.. Heb je enig idee wat er aan de hand is? Ik heb nog niks op het nieuws gehoord over een gijzeling.

Ik hoop maar voor je dat het snel over is!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 11:47


Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 11:56

Radio Noord Holland kan ik niet ontvangen, maar ik heb het inderdaad even opgezocht op teletekst. Is inderdaad nog niet echt veel bekend qua motieven.

Vraagje: Zit jij dan in de Breitnertoren??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 11:57

wouw spannend Hou ons op de hoogte *smul sensatie* als het maar wel goed afloopt dan Vingers aflikken .

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 12:11

Op RTL 5 was net een politiewoorvoerder. zij kon geen verdere mededelingen doen. Het onwaarschijnlijke gerucht gaat dat het zou gaan om een breedbeeldtelevisie (???) Het amstelstation is ondertussen ontruimd en het hele gebid afgezet.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:13

Hebben we iig weer wat te doen... Ik hoop alleen wel dat iedereen er gewoon heelhuids van afkomt, jakkes zeg!
Maar begrijp ik nou goed dat die gijzelnemer iemand gijzelt om een BREEDBEELDTV??!! Dan mogen ze hem straks gelijk opnemen in een of ander gesticht, dan spóór je toch niet?

Duiveltje

Berichten: 21
Geregistreerd: 06-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:15

jakkes lijkt me vet eng daar...
had igg ook nog niks gehoord...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 12:17

Dat van die breedbeeld tv is natuurlijk niet bevestigd. Het lijkt mij dat er wel wat meer aan de hand is. Helemaal omdat er bijna gene informatie wordt gegeven. Maar goed mijn fantasie slaat altijd op hol bij dit soort dingen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:18

Bah,
Succes hoor!
Aan werken kom je nu niet toe zeker?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 12:20

Van: http://www.omroep.nl/nos/nieuws/index.html
Gijzeling in Rembrandttoren 11-03-2002
Een man die is gewapend met een machinegeweer houdt in de Rembrandttoren aan het Amstelplein in Amsterdam meerdere mensen onder schot. De politie heeft het gebouw omsingeld en de omgeving afgezet. In een verklaring aan het NOS-Journaal laat de man weten zich te verzetten tegen "de manipulatie door de verkopers van breedbeeldtelevisies". Volgens de man maken die zich schuldig aan het verkopen van "creatieve onzin".

Mogelijk is zijn actie gericht tegen Philips, dat tot voor kort kantoor hield in de Rembrandttoren, maar nu verhuisd is naar de naburige Breitnertoren, die inmiddels door de politie gesloten is. De politie kan nog niet bevestigen dat het de man eigenlijk om Philips te doen is. De politie probeert met de man in contact te komen.

Volgens Leon Stam, werkzaam bij het beveiligingsbedrijf Marcus Evens op de zestiende etage, moeten op last van de gijzelnemer op iedere etage affiches voor het raam worden gehangen met de tekst "Wij misleiden''. De man is volgens hem niet alleen bewapend met een machinegeweer, maar zou ook explosieven bij zich hebben. "Je kunt je ongeveer voorstellen hoe we ons hier voelen.''

"We hebben al onze maatregelen getroffen'', aldus woordvoerder A. Manning van de Breitnertoren. "We hebben geen idee waarom het zou kunnen gaan.'' In de Breitnertoren werken 470 mensen. In de Rembrandttoren zijn 56 bedrijven gevestigd. Volgens de Kamer van Koophandel gaat het onder meer om beleggingsadviseurs Merrill Lynch en Lehman Brothers, advocatenkantoor Hoegen/Dijkhof en het headhuntersbureau Heidrick & Struggles. Trein- en metroverkeer in de omgeving is op last van de politie inmiddels volledig stilgelegd.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:33

Ik heb het ook al een paar keer gehoord op het nieuws...vage gast zeg! Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:52

Nou, die man is echt helemaal van de pot gerukt. Nog erger dan wanneer hij ruzie zou hebben gehad om een Breedbeeldtv (wat ik eerst dacht).
Zou hij al doorhebben dat hij in de verkeerde toren zit?

Het idee dat sommige mensen zó gek zijn dat ze om zo'n reden zoiets doen... Ik kan me ook wel weer voorstellen als je zo'n idioot voor je neus hebt staan je in je broek piest. Juist omdat dit soort mensen extra gevaarlijk zijn. Ik hoop maar dat alles goed komt, en dat er geen doden vallen. Jakkie, hoop maar dat die gast snel ophoudt, en dat jullie in de toren ernaast idd veilig zijn!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 13:47

Er mag nog steeds niemand in of uit. Ik heb zo een afspraak, ga die zo maar afbellen wegens gijzeling...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 13:49

ik hoorde het ookal op de radio brrr moet er toch niet aan denken dat je niets vermoeden aan het werk bent en ineens is er zo'n freak binnen...

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:00

jemig ik heb de tv ook maar even aangezet . Niet normaal dat er zulke mafkezen bestaan.

Succes maar daar in die toren! bah! eng hoor!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 14:08

Ik zit gelukkig niet in de toren zelf maar in de buurtoren maar wij mogen er ook niet in of uit. Ben trouwens blij dat die man om 9.30 's ochtends begint en niet om 17 uur 's middags ofzo. Wil wel nog naar Sef vanavond.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:17

Brr... lijkt me idd doodeng! Als het voor jullie al eng is, kan je nagaan hoe die mensen zich voelen die in de Rembrandt-toren zitten...
Om welke zender op de tv word er wat over gezegd??? Kan het tot-nu-toe niet vinden Verward
Ik wens je iig veel sterkte!!!!

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:18

Wat duurt dat trouwens lang? Vanaf een uurtje of tien al... hij is dus al 3 uur bezig over zn breedbeeld televisies..... Ik hoop maar dat het om 17.00 uur voorbij is voor je dan.
Nl staat niet echt bekend om het snelle ingrijpen. Wordt natuurlijk ook wel riskant als er een debiel met een geweer voor je neus staat.... Maarre, waarom jij je gebouw niet uitmag begrijp ik niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:21

Ik hoorde het net ook op de radio. Eng hoor. Je zal er maar zitten.
Wel een vage reden om te gaan gijzelen trouwens Verward

Ik hoop voor je dat het zo achter de rug is zodat je nog op tijd naar Sefja kan.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 14:22

Nee wij ook niet, helemaal niet omdat ze het Amstelstation hiernaast hebben ontruimd, hadden ze ons ook kunnen ontruimen
(middagje vrij bij Sef). Niet erg consequent...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 14:28

Het lijkt erop dat we nu per verdieping ontruimd worden

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:33

dimmelim schreef:
Het lijkt erop dat we nu per verdieping ontruimd worden


Yeah yeah Sefja, here she comes! Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:36

Het schijnt dat die suffert nog steeds niet weet dat ´ie in de "verkeerde" toren zit Verward ! Het arrestatie team is net gearresteerd Lachen !!
Dimmelin, daar heb je echt mazzel, hij had idd in de Breitner-toren moeten zitten!!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 11-03-02 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt