Verzorg-hamster overleden!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Verzorg-hamster overleden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:02

Jahoor,

Vandaag bracht een meisje bij mij een hamster waar ik een week op moest gaan passen, dat vind ik leuk om te doen en, dat doe ik al vrij lang.
Ik doe 'm in zijn bol nadat ze weg was, en m'n vader zei: doet dat nou straks, hamsters zijn nachtdieren doe 't als 't donker is!
Dus ik doe 'm weer terug in z'n bak.
En als ik 2/3 uur later terug kom om 'm in z'n bol te doen, zie ik 'm bewegenloos in z'n bak liggen, dus ik met shock naar m'n moeder gerent en verteld, zo ook bij m'n vader... en die hebben vast gesteld dat Amy (de hamster dus) naar de hamster-hemel is... dus ik flippen en huilen tegelijk;

1. ik kende dit beestje al dus vond 'k 't sowieso vreselijk,
2. hoe moet ik 't in hemelsnaam aan dat meisje vertellen!?

dus dat vertellen laat ik aan m'n ouders over Tong uitsteken
en m'n moeder heeft voorgesteld om evt. een nieuwe te kopen, als blijk voor dat ik 'met d'r meeleef en toch een soort sorry manier'.
dus overmorgen ga ik maar op hamsterpad. Voor een nieuwe Amy.

'k Hoop dat ze haar volgende hamster wel weer aan mij wil toevertrouwen, 't is natuurlijk gewoon pech!! Waarschijnlijk was hetzelfde bij haar gebeurt!! Alleen 't blijft gewoon Poedersuiker dat het net bij mij gebeurt...

Hierbij: In rememberence of Amy... Verdrietig


Hebben meerdere mensen zoiets meegemaakt of is dit gewoon een standaard 'mij-actie'??

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:04

wij hebben nu ook een logeer hamster... ik was ook bang voor zo iets... maar het beestje leeft nog.

het is vervelend voor het meisje, maar jij kan er niets aan doen...

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:06

Jeetjuh dat is idd mooi knullig...
Ik denk idd dat het haar anders ook was overkomen maajah toch kl*tuh.
Waarschijnlijk begrijpt zij ook wel dat je er niks aan kan doen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:06

Dat is zo naar met van die kortlevende beesten Scheve mond. Sterkte met vertellen.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:07

Nee, idd ik kan er niks aan doen. Ik verzorg haar hamsters (in de loop der tijd heeft ze er al 3 gehad ofzo) al vrij lang en net nu gebeurt het, 't is heel vervelend maar 'k kan er ook niks aan doen, 't kan door de hitte komen...

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:08

Rainbowgirl schreef:
Jeetjuh dat is idd mooi knullig...
Ik denk idd dat het haar anders ook was overkomen maajah toch kl*tuh.
Waarschijnlijk begrijpt zij ook wel dat je er niks aan kan doen...


ja.. vast wel maar idd toch knap Stinkmodder!!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:09

Jurga schreef:
Dat is zo naar met van die kortlevende beesten Scheve mond. Sterkte met vertellen.


Ja!! Dankje!! Zal ik wel nodig hebben, ik weet niet hoe ze reageert;
ja joh kan gebeuren wil je de volgende keer weer oppassen, of dat ze m'n gezicht nooit meer wil/kan zien.. (bewijze van spreken) Clown

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:10

Hoe oud is dat beestje dan?

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:12

Weet niet precies vroeg ik me ook al af... maar in ieder geval niet zo jong meer heb haar in de mei-vakantie ook nog een week op gepast... ik denk wel minstens 1 jaar, en 2 jaar is de gemiddelde leeftijd van zo'n beestje, dus 't kan ook dat ze 2 is, dan kan 't wel kloppen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:12

Aah sneu! Maar weinig aan te doen.. Die beestjes hebben nou eenmaal niet zo'n lange levensduur dus zit zoiets er altijd in..

Wel raad ik je aan zelf geen nieuwe te kopen. Wel eventuel te zeggen dat ze die van jou krijgt en dat jullie er samen wel 1 gaan kopen maar ik zou er niet zelf 1tje halen als verassing.

Sterkte!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:13

Ja, dat hadden wij ook een keer. Mn zus moest op een hamster ofzo van een vriendin passen, en die ging dus ook dood! Best klote! Maar dat beestje had kanker...

Ze zal vast wel begrijpen dat jij er niks aan kan doen! Ach gut Lachen

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:13

Plus dat ze (heeft ze eerder nooit gedaan) op d'r '2de verdieping' ging plassen... op zo'n manier hamster-dement aan 't worden misschien, deed ze vooral de laatste weken...

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:14

Ho, das wel heel erg vervelend! Maar je kan er niets aan doen. Die beestjes worden helaas niet zo oud, maar dat ie net nu moet overlijden...

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:15

Pinky_girl schreef:
Aah sneu! Maar weinig aan te doen.. Die beestjes hebben nou eenmaal niet zo'n lange levensduur dus zit zoiets er altijd in..

Wel raad ik je aan zelf geen nieuwe te kopen. Wel eventuel te zeggen dat ze die van jou krijgt en dat jullie er samen wel 1 gaan kopen maar ik zou er niet zelf 1tje halen als verassing.

Sterkte!


Dat klopt, als je op een beestje gaat passen terwijl die eigenaar weg is, loop je gewoon een groot risico dat zoiets gebeurt... alleen waarom raad je het af om er een voor haar te kopen??

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:17

Hoffieeeh schreef:
Ja, dat hadden wij ook een keer. Mn zus moest op een hamster ofzo van een vriendin passen, en die ging dus ook dood! Best stinkmodder! Maar dat beestje had kanker...

Ze zal vast wel begrijpen dat jij er niks aan kan doen! Ach gut Lachen


Ja, vast wel, naja ik hoop 't!! Ze is best wel gehecht aan Amy!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:20

Dankjewel voor al jullie reacties!! 'k Was flink overstuur toen ik d'r erzo bij zag liggen!! Scheve mond

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:26

Ow das rot! Het zal vast door de hitte komen, of anders door ouderdom, je moet iig niet de schuld aan jezelf geven Ach gut. Een nieuwe hamster uit jezelf kopen vind ik ook niet zo'n goed plan. Een dier vind ik onvervangbaar, en als ik vervanging zou willen zou ik het diertje zelf willen uitzoeken. En laat haar eerst het begrijpen dat Amy er niet meer is, en om dan ineens gelijk een andere te hebben..
Sterkte met het vertellen en met het verlies van Amy..

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 22:30

Ja, dat dacht ik ook al door de hitte ofzo... nee, een nieuwe hamster uit mezelf kopen is misschien niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant wel!! 't Is een soort blijk van medeleven, en mijn verdriet (toch heb ik natuurlijk 't idee dat het mijn schuld is ookal is het niet zo... ) Wordt op zo'n manier verzacht... ik heb 't er nog wel over met m'n ouders...
Tot morgen treffer!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:26

Stumpertje schreef:
Dat klopt, als je op een beestje gaat passen terwijl die eigenaar weg is, loop je gewoon een groot risico dat zoiets gebeurt... alleen waarom raad je het af om er een voor haar te kopen??


Omdat het dier enkele jaren (als het een beetje meezit Haha!) bij haar rond moet lopen, en dan is het wel erg belangrijk dat ze het zelf een leuk dier vind.
Misschien wil ze perse een vrouwtje of mannetje, of nu juist een dwerghamster of goudhhamster. Of liever even niets, of een konijn of of of.
Ik vind niet dat jij voor haar kunt/mag beslissen dat er nu weer een nieuwe, plaatsvervangende komt.
Ik zou altijd even wachten tot ze terug is.
In de tijd dat hij bij jou is heeft ze er toch niets aan en dan kunnen jullie als ze terug is er misschien wel samen 1 uit gaan zoeken!

Ik zou er iig niet blij mee zijn als 1 van mijn beesten dood ging en iemand anders kocht een 'plaatsvervanger'. Ik doe dit liever zelf....

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:57

Heel vervelend! Maar het kan altijd gebeuren... Maar je voelt je wel poedersuieker..

Bij mij op stal had iemand het hokje niet goed dichtgedaan.. en ja met 5 katten in huis.. Hamster weg... ook heel knullig

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:06

ships * rent naar de bak van verzorghamster*
Pfff die werkt nog!!!
Brr dat is ook echt mijn nachtmerrie

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 09:56

Ik ben het helemaal eens met Pinky_girl.
Sommige mensen hebben na het overlijden van hun huisdier even geen behoefte aan een nieuwe. Willen ze het verwerken of hebben ze gewoon even geen zin in een ander diertje. Als jij nu voor haar een nieuwe hamster koopt dwing je haar min of meer weer een paar jaar voor zo'n diertje te zorgen. Wie weet had ze wel besloten geen hamsters meer te willen na deze, of wil ze liever een cavia... Weet jij veel.
Het is lief bedoeld van je, maar je kunt veel beter tegen haar zeggen dat als ze er behoefte aan heeft, ze op jouw kosten een nieuwe hamster mag uitzoeken.
Jij zou het toch ook leuker vinden om zelf je huisdier uit te kiezen?

Het lijkt me trouwens best schokkend om thuis te komen, te horen krijgen dat je hamster dood is en meteen een nieuwe, vreemde hamster in die kooi rond te zien lopen. Ik zou het echt niet doen als ik jou was.

Sterkte er mee in ieder geval, lijkt me voor jou ook heel vervelend.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:28

Ach arm beestje, maar ik denk ook dat jij er verder niks aan kon doen. Het is gewoon domme pech dat hij 'net' bij jou was. Maar het is natuurlijk wel erg. Sterkte Ach gut

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:30

Ik heb het gehad met de ratten waar ik nu op pas ze waren met z'n drieen een van 2 jaar en 2 van een half jaar en die van 2 jaar ging dood op dat moment zat de eigenaar in curacoa en heb haar een email gestuurd waarin ik alles heb uitgelegt.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:42

Dat had ik ook een keer, mijn hamster ging dood toen een vriendin er op paste in de vakantie. Achja niks aan te doen.