Waar kan je allemaal een trailer laadcursus volgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Waar kan je allemaal een trailer laadcursus volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 23:04

Ik weet dat het bij Dream Stables kan en op de site van http://www.paardnatuurlijk.nl staat er ook iets over. Ik had nog een site maar die weet ik niet meer. Weet er iemand meer site's waar je zo'n cursus kan volgen/je paard heen kan brengen?

Misschien heeft iemand nog een idee hoe ik zelf nog meer kan oefenen? Mijn paard laad dus nogal moeilijk. We hebben hem nu 1,5 jaar, toen we hem net hadden liep hij er nog wel makkelijk in met een longeerlijn erachter, we hoefden maar hele lichte druk op de lijn te geven en hij liep al. Het laden is zo langzamerhand steeds moeilijker gegaan, mn paard heeft een paar nare dingen mee gemaakt met de trailer maar niet iets heel ernstigs. Mijn vader rijd rustig, als we weg gaan met de trailer gaan we altijd een leuke rit maken en zijn nooit met de trailer naar een kliniek geweest. Toch wil hij niet de trailer in. We oefenen wel vaak op stal. Het klinkt misschien stom en misschien vind iemand het een stomme manier maar bij mijn paard werkt het nog, we houden meestal een emmer voer voor zijn neus en zo zet hij af en toe een stap op de laadklep. Met het oefenen op stal staat hij er op deze manier meestal in een kwartier in. Als we ergens heen gaan en we laden hem op stal in gaat het meestal ook wel in een kwartier. Willen we op plaats van bestemming weg duurt het langer en wil hij de trailer bijna niet meer in. Laatst is mn paard een week mee geweest naar de veluwe, we wouden naar huis en toen heeft het weer langer dan een uur geduurt voordat hij er eindelijk in stond. Andere mensen kwamen alweer helpen met touwen achter zijn kont enzo maar dat helpt bij hem niet, hij komt daarvan alleen maar in verzet. Uiteindelijk is hij er dus op onze manier in gegaan met voer voor zijn neus. Waarom gaat het oefenen thuis op stal wel redelijk en wil hij ergens anders niet meer terug naar huis? Vind hij het leuk om ergens anders te zijn en wil hij dan niet meer naar huis ofzo of denken paarden niet zo Verward Als hij in de trailer staat en we rijden staat hij altijd rustig, gewoon af en toe eten en om zich heen kijken, hij komt er bijna nooit angstig of helemaal bezweet vanaf.
Ik ga binnenkort wedstrijden rijden en dan is het wel zo makkelijk als het laden wat makkelijker gaat. Anders zit ik al helemaal in de stress dat ik dalijk niet op tijd ben en dat werkt ook niet bevorderent als ik mn paard moet laden. Als ik dan van wedstrijd naar huis wil laad hij moeilijk en dan willen er weer allemaal mensen helpen en dat heb ik liever ook niet Scheve mond Ik ben nu een beetje rond aan het kijken op internet voor een cursus of andere manieren waarop ik het nog kan proberen. Ik zag op de site hierboven dat je het kan oefenen met door smalle doorgangen laten lopen en dan steeds dichter bij de trailer enz... Dat ga ik maar proberen en als dat niet helpt weet ik het ook niet meer Scheve mond

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen, heb het nogal snel getypt allemaal en ik wist niet echt waar ik moest beginnen en eindigen Tong uitsteken

Mijn vraag was dus of jullie nog een idee hebben hoe ik nog meer kan oefenen en of jullie nog site's weten waar cursussen e.d. worden gegeven?

Gamble



_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 21:53

Niemand die een idee heeft?

Gamble

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:54

Ik kan je niet help wat je boven wil. Maar weet wel iemand in de buurt van Zoetermeer die je kan helpen. Ze komt langs en gaat net zo lang aan het werk tot het paard zonder problemen gaat laden. Ze heeft in de omgeving al enkele goede resutaten behaald. Zij kan jou ook goed helpen in wat jij moet doen. Toch lekker dichtbij? Stuur me een PB als je meer interesse hebt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 09:18

Ik zie je probleem eigenlijk niet. Hij laadt, zij het met geduld, uiteindelijk zonder geweld en stress.
Ik zou daar in ieder geval geen geld aan uitgeven voor extrerne cursussen. De methodes die je zelf al aangeeft zijn goed en zullen je uiteindelijk resultaat opleveren. Het allerbelangrijkste is dat jij rustig kunt blijven en de ECHTE overtuiging hebt dat hij het zal doen, voor JOU. Als iemand andes jou paard leert op de trailer te gaan, dan is dat geen garantie dat hij het bij jou ook zal doen.
Volg je omschreven plan en denk aan je zelfbeheersing, dat is een absolute must voor een goed eindresultaat.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, miamivice, Veldbloem en 94 bezoekers