Lasagna @ work, omlaag proberen te rijden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Lasagna @ work, omlaag proberen te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 10:34

Update foto's van het rijden 7 Augustus 2004!!

Hier zijn meerdere foto's van toen ik aan het rijden was in de bak. Commentaar is welkom. Soms loopt ze niet echt mooi met haar hoofd enzo, maar dit is pas de 3e keer dat ik haar zo omlaag kan rijden Lachen
De fotos zijn redelijk goed gemaakt, alleen komt het best vaak voor dat ik net weer omhoog ga met lichtrijden Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beetje over verhit Tong uitsteken

Afbeelding

Zeg maar wat je ervan vind, en tips zijn welkom Lachen


Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:36

Ik vind het er netjes uitzien hoor, vooral op foto 2! Lachen
Leuke Haf, die laatste foto is ook leuk!

    If you can dream it, you can do it ...

xhorseloverx

Berichten: 48
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Mariahout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:37

Leuke foto's hoor.
Ziet er netjes uit.
Waarom rijd je met een hackamore?

Een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 10:41

xhorseloverx schreef:
Leuke foto's hoor.
Ziet er netjes uit.
Waarom rijd je met een hackamore?


Lasagna reageert onder het zadel niet goed op een bit. Springt bij de galop bijna altijd verkeerd aan met een bit, loopt niet ontspannen, en na een tip van mijn instructrice ben ik met Hackamore gaan rijden., En daar rij ik nu denk ik 2 jaar mee. Voor de wagen loopt ze wel op bit, maar dit is voro het rijden veel fijne. En ik rij geen officieele wedstrijden, dus maakt het ook niet zoveel uit Lachen

Bedankt mensen voor de tot nu toe leuke reacties Lachen

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:02

foto 2 is echt een super foto!!!

mooie haf heb je!!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:19

ziet er goed uit, de meeste die met hackmore rijden trekken een paard gewoon in de krul, maar jij rijd hem gewoon lekker voorwaarts tegen de hand aan Lachen dat is goed

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:20

Ziet er netjes uit
Vooral omdat je met Hackemore rijdt

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 12:10

Bedankt nogmaals Lachen. Ja Hackamore vind ik echt makkelijk om mee te rijden enzo. Mesen vragen ook vaak wat het is, en waarvoor het dient, ondat het gewoon niet vaak gebruikt word.

@ Nimmedor : Zo moet ik haar omlaag rijden, lekker voorwaards, en dan goed mondcontact houden, als ik m zou priberen in de krul te trekken, zou dat me niet eens zo goed lukken als dit denk ik..Lachen

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:14

2e en 3e foto zien er echt goed uit!! En dat voor de 3e keer! OK dan!

Life go's on

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 13:22

Dit is de 3e x in 8 jaar dat ze dit doet ja. En ik oefen het pas sinds vorige woensdag. Aan jullie reacties te lezen, ziet het er dus best goed uit Haha! Bedankt, ook voor t zelfvertrouwen enzo Knipoog


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 19:20

Niet meer mensen die tips? Commentaar? Reactie willen geven? Lachen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:32

Ik vind het er persoonlijk niet zo leuk uitzien, je hackamore schaart best wel door wat betekend dat je er wel wat druk op hebt, Een hackamore werkt behoorlijk scherp in sorry maar dat is mijn mening

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 19:52

@ Nimber : Mijn hackamore staat hier op deze fotos op zijn meest losse stand. Laatste gaatje. En ik kan er nog veel meer druk op zetten. Ik rij al 2 jaar met deze hackamore, en weet hoe scherp hij inwerkt, Maar hier staat hij echt niet op zijn allerscherpst. Ze gaat ook volledig vrijwillig naar beneden, dus niet doordat ik aan de teugels hang. Verzin jij eens een andere manier dan om je paard naar beneden te rijden, zonder aan je teugels te zitten Behalve met bit te gaan rijden. Lachen. Maar toch bedankt voor je eerlijke mening!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:09

Ik vind t er goed uit zien Amanda.
Ik vind eigenlijk dat je wel ziet dat ze niet 'gedwongen' word naar beneden te komen. Ik heb dan geen verstand van hackamore's maar ik vind het er wel ontspannen uitzien!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:11

Die Hackamore vind ik niet storend ofzo .. Kwa hoe je m gebruikt.. Maar je hakken.. Het viel mij laatst ook op dat ik met gympen mn hakken niet uitdruk..
Verder ziet het er goed uit

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 20:18

Ja, das heel erg irritant Mloes. Ik ken het, het is zo vervelend, of die chaps zakken over je gympen heen ofzo? Maar alles is beter dan met rijlaarzen rijden met dit weer . Bedankt voor de leuke reacties .

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:26

Ik ga met Nimber mee, de scharen van je hackamore wijzen erg ver naar achter, dat betekent dat je er toch redelijk veel druk op hebt..
Als je wilt gaan "dressuren" zou ik toch een bit indoen.. Mijn mening Lachen
Je haf loopt wel lekker ruim.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 20:27

Ik kan niet overgaan op bit, zoals ik eerdeer heb aangegeven, omdat Lasagna dan helemaal niet meer luisterd, en op deze hackamore heerlijk loopt. Moet ik dan met een bit in zijn mond gaan trekken en doen? Dan is dit een vriendelijkere oplossing. Tohc bedankt voor je eerlijke mening

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:31

Waarom luistert ze niet naar een bit dan? Ik denk dat je met een hackamore sterker in kan werken dan met een bit, dus misschien doe je met je hackamore toch teveel met je handen.. Maar dat is verder niet van foto's te zien.. Lachen
Trekken moet je overigens nooit doen Knipoog

Maar ok, het is jouw paard, ik ken d'r verder niet Tong uitsteken Je reageert in elk geval heel normaal op kritiek OK dan!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 20:37

DaphneL schreef:
Waarom luistert ze niet naar een bit dan? Ik denk dat je met een hackamore sterker in kan werken dan met een bit, dus misschien doe je met je hackamore toch teveel met je handen.. Maar dat is verder niet van foto's te zien.. Lachen
Trekken moet je overigens nooit doen Knipoog

Maar ok, het is jouw paard, ik ken d'r verder niet Tong uitsteken Je reageert in elk geval heel normaal op kritiek OK dan!


Ik weet niet waarom ze daar niet goed op reageert, maar er is iig bijna geen beginnen aan. Dus dan maar hackamore. Bedankt voor de tip, ik zal kijken of ik haar met minder "druk" naar beneden kan krijgen.
Kritiek vind ik niet erg, als het niet afkrakend is. Van kritiek kun je veel leren, ik ben juist blij als ik tips enz krijg, dan kan ik daaraan werken Lachen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:47

DaphneL schreef:
Waarom luistert ze niet naar een bit dan? Ik denk dat je met een hackamore sterker in kan werken dan met een bit, dus misschien doe je met je hackamore toch teveel met je handen.. Maar dat is verder niet van foto's te zien.. Lachen
Trekken moet je overigens nooit doen Knipoog

Maar ok, het is jouw paard, ik ken d'r verder niet Tong uitsteken Je reageert in elk geval heel normaal op kritiek OK dan!


kijk eens goed naar de stilsta foto waar ze de teugels helemaal los heeft en de rijdfoto's, er zit amper verschil in de stand van de scharen hoor, ze zijn gewoon behoorlijk naar achter gemaakt, dus ze zit er absoluut niet veel aan.

heb iemand meegemaakt die het voor elkaar kreeg de neus te breken van een paard...
Scheve mond

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:53

Op de laatste foto hangt de schaar toch rechter dan op de rijfoto's, op de ena laatste foto heeft ze op haar rechterteugel toch wel druk/contact, daar zie je de schaar al wel meer naar achter gaan.
Maar, ik zei hiervoor ook al, het is idd van foto's niet te zien..
En ze zegt erop te gaan letten, dat vind ik heel goed, als ze dan nog steeds vind dat ze niet veel druk erop heeft, weet ze dat zelf het beste en hoeft ze niet naar mij te luisteren Tong uitsteken

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 22:19

Toch tot een compromis gekomen hé DaphneL Tong uitsteken

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:17

boeje mensuh!!als zij lekker met een hackamore wil rijden en t gaat fijn en paardje doet t fijn wat maakt t uit?ze wil ook geen wedstrijden rijden, dus boeje!!
die dingen zijn niet voor niets gemaakt!!waarom zou je altijd op een normale trens moeten rijden terwijl er wel 100derden bitten bestaan?zijn die dan voor niets verzonne(zelfde geld voor hulpteugels)
ja sorry hoor moest er ff uit haha!hope you dont mind

maarre nu ff on topic, je hebt een mooie haff!en ziet er goed uit hoor!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 06:03

Haha Princess, jij hebt een duidelijke mening zeg..hihi Knipoog. Vind t leuk dat ik te horen krijg dat het er goed uitziet..en dat Lasagna er leuk en goed uitziet. Bedankt mensen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers