Is dit nu heel extreem? Reactie op Dazensteken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Is dit nu heel extreem? Reactie op Dazensteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 14:02

Dit warme weer is totaal niet fijn voor mijn paard.
Het stikt hier van de dazen. Uitgerekend mijn paard is uitgeroepen onder de dazen tot een delicatesse.

Tijdens dit hete weer gaat hij 's nachts naar buiten ipv overdag.
Als hij naar buiten gaat, heeft hij een Bucas Buzz-off deken om.
Wanneer ik met hem rijd, rijd ik of heel laat of ik rijd binnen. Ik spuit hem dan in met een dazen-spul :Bremsen bremsen of zoiets.

Andere jaren voerde ik hem ook nog knoflook bij, maar dat heb ik dit jaar niet gedaan. Om eerlijk te zijn, zie ik geen verschil nu ik geen knoflook geef.

Maar ondanks alle goede zorgen ziet hij er nog zo uit:
Afbeelding
En dit valt dan eigenlijk nog mee. Ook komt het op de foto lang niet zo erg over als dat het werkelijk is...


Zijn er bokkers die dit ook zo erg bij hun paarden zien? En wat doen jullie er tegen?


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:06

Mijn pony krijgt grotere bulten (zo'n 1.5-2cm), maar heeft er wel minder.
Deken heb ik nog niet voor hem, ben wel zoekende. Alleen zijn weidemaatje sloopt echt alles, dus zoek nog wat sterks.

Ik doe er dus nog weinig tegen. Probeer wel wat tegen de dazen te spuiten, maar het blijft lastig. Dus ik ben ook benieuwd naar reacties.

O, rijden deed ik trouwens amper de laatste tijd. Vooral omdat hij helemaal gek van de dazen wordt. En nu rijd ik helemaal noet meer omdat hij op rust moet wegens kreupelheid. Maar hij heeft nog teveel last van dazen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:07

schoonmaken met water met daarin azijn opgelost
vorig jaar had mijn paard als reactie allemaal eierbulten op zijn hele lijf
en dikke poten
gewoon elke dag even afspoelen met water en sponzen met water en azijn

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:26

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou met mijn paard..
Ook zij staat met bucas fly off deken op het land.. en aan rijden moet ik ff helemaal niet denken.. Maar dat komt omdat ik langzaam moet opbouwen ivm met een blessure en dus voornamelijk alleen kan stappen.. Ik kan je zeggen dat ik haar echt niet rustig krijg gehouden, zodra ze gestoken word wil ze er tussenuit, of gaat steigeren/springen op de plaats wanneer dat dus niet mag.. En dat is juist niet goed voor haar, dus kom nu niet aan rijden toe.. Ik heb echt nog nix gevonden wat helpt, als iets helpt is het nooit langer als twee weken Huilen
Als ik haar in het land heb staan zonder deken, rent ze als een kip zonder kop rond en om zo'n manier dat ik weleens bang ben dat ze over de draad zou gaan.. Echt vervelend..

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:57

Annabel heeft dit ook, dit jaar heb ik haar door de veearts in laten spuiten met cortizonen en eerlijk gezegd werkt het echt super, al had ik dit niet verwacht Lachen

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:15

mijn pony kreeg precies hetzelfde, het bleek echter niet van de dazen te komen, maar t was een allergische reactie op het vliegenmiddel wat ik gebruikte!

mijnes krijgt nu elke dag 8 tabletten biergist ( kruidvat/etos 2,50)
en heeft veel en veel minder last van de vliegen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:22

Word hij dan zo door z'n deken heen gestoken of gebeurd het overdag? Ziet er flink uit zeg, azijn helpt idd wel wat, de ellende met al die dingen voor tegen de vliegen is dat het allemaal maar tijdelijk helpt, Vee rust schijnt wat langer te werken, maar daar was iets mee, weet alleen niet meer precies wat, nou sterkte er mee hoor, arm paard Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:26

Leuk hè, ik heb er helaas ook nog niks op gevonden. Elka jaar slaat ze wel een keer extreem uit. Scheve mond
Crossmonster, azijn in koud water neem ik aan?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:33

bij ons stonden er ook paarden zo bij (in Brabant) anderen hadden weer nergens last van.

Als er veel dazen zijn, loen ze voor de huifkar met netten over hun tuig.

Vliegendekens kunnen ze daar niet aan beginnen: ze hebben meer dan 100 paarden staan


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:30

Heel herkenbaar!

Wij zijn 2 1/2 week in Belgie op vakantie geweest, midden tussen de bossen en mijn paard zag er binnen een paar dagen net zo uit!

Daartussen nog wat megagrote bulten, vooral onder haar buik, geen gezicht...

Gelukkig waren de stallen daar heerlijk koel en redelijk vliegvrij, dus overdags stond ze met dunne vliegendeken of 'naakt' binnen, 's nachts deed ik meestal voor de zekerheid haar zomerdekentje op. Dat ging heel aardig.

Ik zette haar na die paar dagen alleen nog aan het eind van de dag of 's morgens vroeg buiten en dan helemaal ingepakt in een Dominic vliegendeken met hals.
Met rijden helemaal inspuiten met vliegenspray en zo vroeg of zo laat mogelijk rijden.
Aan het eind van onze vakantie waren al die kleine bultjes redelijk weg, wel had ze hier en daar nog zo'n megagrote bult zitten.

In het bos rijden heb ik trouwens maar 1x gedaan in die weken, de laatste dag voor de wagen en ingepakt in een vliegenhalsdeken van de staleigenaar daar!
Toen zat alleen haar hoofd nog vol met bulten...

Afbeelding

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:52

ellepel schreef:
mijn pony kreeg precies hetzelfde, het bleek echter niet van de dazen te komen, maar t was een allergische reactie op het vliegenmiddel wat ik gebruikte!

mijnes krijgt nu elke dag 8 tabletten biergist ( kruidvat/etos 2,50)
en heeft veel en veel minder last van de vliegen.


idd, dit kreeg ik bij mijn paarden ook toen ik Unicorn als anti-dazen middel uitprobeerde Boos!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:25

Starlight heeft vorig jaar en het jaar daarvoor precies hetzelfde gehad Scheve mond Dit jaar is het sommige dagen zo, andere dagen minder, iig aanzienlijk minder dan vorig jaar. (veearts had het zo erg nog nooit gezien..)

Ik spuit haar elke ochtend in met mn zelfgemaakte prutje (wat op zich best werkt) en als het te erg is zo vaak mogelijk opnieuw, hier dus makkelijk te doen want ze staat aan huis. Als het te extreem word doe ik dr vliegendeken op, maar daar ben ik een tegenstander van. Gewoon gevaarlijk als zo'n deken scheefzakt ofzo, dus als ze die deken op heeft ga ik niet van huis.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:48

Een paard bij ons op stal is allergisch voor vliegen, niet dat die steken ofzo, maar haar huid reageert al flink wanneer er een vlieg op haar lijf land. En bij een steek van een beestje (maakt niet uit welk) krijgt ze helemaal een flinke plek.
Dus op het land wordt ze goed ingezalfd, en op stal een compleet vliegenarsenaal (zo'n dekenuitrusting, lijf, nek, en hoofd) om. Op haar benen heeft ze gelukkig geen last, maar verder overal..

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:36

Milka krijgt er nooit bulten van.... Wat raar...

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:40

Lan heeft op dit moment ook een aantal rare bulten. Grote platte (dat zijn dazen) maar ook een paar kleinere en dan keihard. De DA heeft geconstateerd dat dit reacties zijn op een bepaald soort koeienbijtvlieg. Die schrapen eerst een stukje huid weg en zuigen dan bloed. Als je pech hebt brengen ze ook een bacterie over die dan voor een ontsteking zorgt. Ik heb er zalf voor gekregen die nu goed helpt. En ze moet ook met de hitte onder de vliegendeken tot eind augustus. Dan verdwijnen die vliegen weer.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 10:48

Hmm, er zitten bij ons ook vliegen die lelijk bijten (spreek uit eigen ervaring)
Ik hoop maar dat de komende weken het meevalt. Dan ben ik namelijk op vakantie en kan ik hem dus niet in de gaten houden...

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:29

letizia80"]
Vee rust schijnt wat langer te werken
[/quote]
Ik heb ook Veerust,de vliegen blijven weg maar de dazen blijven komen

[quote="ellepel schreef:
mijnes krijgt nu elke dag 8 tabletten biergist ( kruidvat/etos 2,50)
en heeft veel en veel minder last van de vliegen.

Hoeveel zitten er in zo'n biergist ding?,dat ga ik ook eens proberen Knipoog

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:53

ik dacht iets van 80 tabletjes biergist per potje, vrij veel iniedergeval.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:06

Dat is goedkoop,ik dacht wel wat minder voor €2,50 Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2, AhrefsBot, DemiSisa, Furst, janneke_S, LiannePuthzy, Mediatoolkitbot, mystery3434, renatexx, Sanniejtjuh, xTammyy en 60 bezoekers