Ik ga Powerplaten!!--- eerste les gehad! :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Ik ga Powerplaten!!--- eerste les gehad! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 17:23

Jaja, doe eens gek... ben vandaag naar een opendag op de sportschool geweest (ik móet echt weer gaan sporten) en na een demootje en zelf proberen heb ik besloten om te gaan Powerplaten. Ben heeel erg benieuwd wat voor resultaat het geeft. Ik had er al over gelezen in de Viva, en nu zelf uitproberen dat voélde cool, echt flinke workout in een paar sec!

Dus deze manier (complete workout in maar 20 min, zonder gewrichtsbelasting) van sporten stond me wel aan. Ga fanatiek twee keer per week beginnen en ik heb ook een gratis 10 ritten kaart voor de zonnebank gekregen! Cool
Voor de mensen die niet weten wat de Powerplate is:
een soort podiumpje waar je op staat en je houdt een handvat vast, dan gaat dat apparaat vibreren en door er op bepaalde manieren op te gaan staan train je verschillende spiergroepen.

Heb echt zin, morgen ga ik voor het eerst!!! Zijn hier nog meer Powerplaters? Ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Laura op 11-03-02 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:25

waar ga je precies sporten???
ik ga binnenkort met mijn vriend namelijk ook sporten.
Wij gaan eerst fitnessen en dan doe ik er misschien nog wat aerobic bij.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:31

Afbeelding

Haha!

't ziet er niet uit als iets voor mij Knipoog Ben benieuwd of het gaat bevallen..
Laat mij maar lekker squashen, wordt je ook moe van en je bent nog op een leuke manier bezig ook Haha!

BTW www.power-plate.com ...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:34

Nee,me moeder heeft een paar jaar terug wel gefietst.
Dan zit je op een mountainbike, en dan moet je op een tempo elke keer fietsen,wel gewoon in een fitnesscentrum hoor Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:36

whahaha,het ziet er echt heel kicke uit Laura!!Ziet er leuk uit!

[edit:BartVB]Quote van bovenstaand bericht verwijderd[/quote]

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 18:44

nou plaats meteen even een leuke foto met peophouding *LOL* Bedankt Bart Knipoog Maar die houding heb ik ook uitgeprobeerd op het apparaat en heb er echt 5 sec op gestaan en voelde mn bovenbeenspieren alsof ik 20x door mijn knieen gezakt was. Hopelijk is dit een uitkomst voor die slappe knietjes van mij, en voor mn gebrek aan doorzettingsvermogen (het is 1 op 1, dus enkel ik en instrcutie) en voor mn spierloze lichaam Haha!
Heb er wel zin in *LOL*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 18:50

O_o lees net op de website dat dit hét apparaat van Vanessa is... hehe weet niet of ik daar nou blij mee ben Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 21:09

Misschien ook wat voor mij. Ik had me voorgenomen om woensdag ná de bosrit te gaan hardlopen. NOT dus (buiten mijn schuld, ik wás gewoon níet in staat om hard te lopen)... Ipv paardrijden, hardlopen etc moet ik dan dit maar gaan doen, daar breek je iig geen botten bij! Haha!
Ik heb namelijk altijd wat, echt ongelofelijk. Nu mag ik dus een paar weken niet al te veel dingen doen, hopelijk wel paardrijden, want anders wordt ik gek. En dan in zo'n poephouding ja... Mèn, volgens mij lig ik dan in 2 sec gevloerd, train ik wel mijn buikspieren.... *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:11

Dit is ook zeker iets voor mij.. ik ben al tijden lid van de sportschool, maar het sporten schiet er steeds bij in. Toen de powerplate bijna een jaar geleden bij ons in de sportschool kwam en tegenwoordig ook in het beautycentrum naast mijn huis... heb ik er wel over na zitten denken om daar aan te beginnen, maar het enige wat mij tegenhoud is de prijs. Het is hier stervensduur om daarmee te beginnen.

Ook mag je hier niet meteen 20 minuten op dat ding staan, maar moet je het rustig aan opbouwen met een maximum van 20 minuten

Onderstaande foto's zijn gemaakt in the Sportsclub in Drachten.

Afbeelding Afbeelding

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 11:15

Hoeveel kost het bij jullie dan? Ik heb nu 45euro betaald voor een 10 rittenkaart, en een gratis zonnebankkaart twv 50 euro gekregen... vond het wel meevallen eigenlijk

Ik heb vanavond mn eerste 'sessie' en dan mag ik ook geen 20 min, begin met 10. Het schijnt dat je nogal moet wennen aan dat getril en omdat het zo intensief is moet je het opbouwen enzo. Uiteindelijk kan je er een half uur op staan!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:03

Maar hoe trillerig trilt dat ding dan want het schijnt dat machine's die trillen juist heel erg slecht voor je gewrichten zijn.... Maar als het totaal geen inspanning kost lijkt het mij ook wel wat..... Ik heb namelijk slechte achillespezen dus ik mag niet hardlopen (wat vind ik dat nou jammer, en wat een gemis was het voor mij om op school geen coopertest te mogen doen *NOT* Haha! ). Zwemmen vind ik ranzig, want 's ochtend komen er bij ons in het zwembad altijd groepen zwakzinnigen die voor spierontspanning komen ofzo, er zit dan wel chloor in het water maar toch he het idee... Misselijk Fietsen is niet leuk, dat heb ik te veel gedaan in verleden dat ik nu uit vrije wil echt niet ga fietsen.

Dus laura, wij willen een uitgebreid verslag over hoe veel gewicht je verliest en het belangrijkste nog: hoeveel cm's je verliest.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 22:31

Hahaha, nou als jullie echt op de hoogte gehouden willen worden: hier komt ie:

De eerste les had ik afgesproken om half 9. Kom ik stipt op tijd aan... is er een vervelende mededeling... de tijd was dubbel geboket dus ik moest een half uur wachten. Ach, geen punt. Medisch lijstje ingevuld, Marie Claire jaarhoroscoop van 2000 gelezen Haha!
Toen was ik aan de beurt. Mijn lerares sport zelf op de sportschool en ahd zelf nog nooit gepowerplate. Het ging dus ongeveer zo: Ik moest op dat ding gaan staan door mn knieen gezakt, en zij keek naar de 'oefeningenkaart' en las op dat ik mijn rug recht moest houden en de knieen gebogen enzo. Dat ding aan, 30 sec. op een lage trilfunctie. Had na 25 seconden even het idee dat ik moest overgeven Misselijk Haha! maar dat ging snel over gelukkig. Toen moest ik meer naar voren gebogen. Dat 3x30 sec op de lage trilfunctie. Heel vaag, je doet in feite niks, maar al je spieren zijn wel actief bezig. Bij die derde keer kon ik mn benen niet meer stilhouden (spieren moe ofzo Verward ) heel vaag, stond ik daar met knikkende knietjes.

Toen de cooling down. Op de grond liggen en de kuiten op dat ding. Getrilde kuiten dus Haha! Daarna de bovenbenen 60 sec (Oh, zou ie ook anti cellulitus zijn?? Knipoog ) en toen was ik klaar... iets van 5 minuten bezig dus maar voel mn benen wel goed nou.
Hele aparte ervaring zo, heb niks gedaan, niet gezweet, maar toch flink geworkout. As woensdag heb ik de tweede les. We houden vol... zal vanavond de cms eens opmeten ('enkel met een aangepast eetpatroon zorgt het voor afslanken maar je lichaam wordt er wel strakker van' aldus demonstratrice op de open dag Knipoog )

Maar een spa blauwtje gepakt ipv cola... dus de neveneffecten van dit Powerplaten zien er gunstig uit (zal je brain ook getrild zijn? Dat ik ineens niet meer van snoep houd en wel van salade? Of kan ik dat 'shaken' ? *LOL* )

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:05

hoi

mijn moeder heeft dus zo'n een powerplate gekocht!
mega duur maar dat maakt niet uit.

ik lees dat jullie ongeveer 20 min. op dat ding staan maar mijn moeder heeft te horen gekregen dat er tussen elke houding/ oefening een min. moet zitten. dus ik ben benieuwd hoe jullie dat doen

en je begint ook met 5 oefeningen die je maar een minuut mag doen dus dan kom je op 5 min uit en als je dus een minuut tussen pauze neemt kom ik op 10 min.

ik vind wel dat het werkt maar je moet het wel een tijd vol houden want als je na 5 keer alweer stopt heeft het geen effect.

groetjes tara

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:12

Clautje schreef:
Nee,me moeder heeft een paar jaar terug wel gefietst.
Dan zit je op een mountainbike, en dan moet je op een tempo elke keer fietsen,wel gewoon in een fitnesscentrum hoor Haha!


spinning bedoel jij

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 22:47

Neuh wij wachten niet exact een minuut, even de andere oefening uitleggen en even wat heen en weer stappen om te ontspannen en dan weer verder.

Ondertussen heb ik les 3 gehad, en nu ga ik het wel steeds meer voelen hoor... tsk, na 3x 60sec had ik echt zoiets van 'ahhh stoppen...!' Want je voelt het écht wel! Tot nu toe alleen nog maar beenoefeningen gedaan (en cooling down, met je benen op de plaat liggen en dan worden ze gemasseerd) maar ik heb wel het idee dat mn beenspieren flink getraind zijn. Heb nog geen cmers durven meten maar als ik mn strakke broek weer pas horen jullie het Haha!

Overigens zijn die powerplate dingen echt lóeiduur... dan móet je wel erg actief sporten om het eruit te krijgen Haha!