'invet-bedrijfje' goed idee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

'invet-bedrijfje' goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 13:52

ik zoek al een tijdje werk en omdat ik niets vind op afwassen na, begon ik aan mn eigen eenmanszaakje te denken voor in het weekend.
natuurlijk moest het iets met paarden te maken hebben, en toen dacht ik, wat haat ik aan paardrijden? plotseling kwam het tot mij, zadels, kopstukke, ... invette, ik doe het echt niet graag, en ik denk dat er zo meerdere ruiters zijn, dus als ik nu een 'zaak' begin waar ik alles invet tegen schappelijke prijs. ik was wel trots op mezelf dat ik zo een idee had.

maar nu heb ik een vraag, zou er toekomst inzitten en zouden jullie een 16-jarige ruiter jullie zadels enzo laten invetten?

ik zou me dan wel richten op grotere paardenbedrijven, zoals maneges en stoeterijen.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:05

Ik heb dit verplaatst naar Am.


pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:10

Als je er een hekel aan hebt zou ik er sowieso niet aan beginnen Haha!

Mja het is wel apart.... ik zou liever niet iemand anders aan m'n tuig hebben , als ik kijk hoe verreweg de meeste mensen hun leer verzorgen Bloos!

Of ze doen het rommelig , of ze vetten over vuile stukje heen , ook nog van die creatievelingen die hun leer helemaal plakkerig krijgen...vet is sowieso al rommel wat niet op leer hoort imo.

Maar gewoon netjes schoonmaken met zadelzeep ...tsja ik weet niet of mensen daarvoor willen betalen. En zou je dan een hele dag ergens op ene manege gaan zitten poetsen ? Moet je maar zin in hebben *LOL*

Misschien is het wel een leuk idee hoor , maar als je er al een hekel aan hebt.... en het is dus de vraag of mensen ervoor willen betalen , als je het wat afraffelt of op een andere manier doet dan mensen willen is het ook weer niet goed.

Hang eens advertenties op ofzo , als je het ECHT netjes wil gaan doen zoals de mensen het zelf willen Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:13

ik zou persoonlijk mijn tuig niet laten poetsen door anderen
een manege heeft genoeg pennymeisjes rondlopen die het nu zomerdag wel willen doen, in ruil voor een ritje of een ijsje!
grotere stallen hebben vaak personeel die dat doet, en daar word het tuig bijna elke dag gepoetst ( de stallen waar ik heb gewerkt iig wel ) elke dag even wat zeep over de zadels en hoofdstellen

wat je dan IMO beter zou kunnen doen is hulp aanbieden op stal oid
al geef ik je daar nu ook weinig kans voor want tis pennyzomervakantietijd Knipoog

heel veel succes iig!

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 14:21

werkte deze zomer 1 week als hulp op stal, maar door hersenschudding mag ik dat werk nu 3 maand niet doen, mag 3 maand niet rijden. maar mag in de kerstvakantie mss terug beginnen vd eigenaar.

tjah, ik begin niet graag aan invette, maar eens ik bezig ben blijf ik gaan Haha! , en denk wel dat ik nu al behoorlijk kopstuk uit elkaar kan hale en terug goed in elkaar steke en ga het niet zo invette dat je het vet echt erop ziet ligge, rijdt niet zo makkelijk en maakt vlekke op je klere Tong uitsteken.

ik heb al 2 advertenties geplaatst op internet, tot nu toe nog geen reactie, nu ja, ze staan er nog maar 2u op en het is zondag, de grote stallen waar ik hoop te kunne invette, zulle nu op wedstrijd zijn Lachen.

ik hoop echt dat het iets wordt, want kvind het wel origineel gevonden Haha!, ma originaliteit wordt zelden beloond in deze wereld dusja....
maar ik zou het echt leuk vinden om zo een werk te doen:)

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:21

Bij ons op stal is een meisje dat voor 2 euro je paard vlecht of zadels poetst etc. Ik heb het ook een blauwe maandag gedaan.

Maar ik denk niet dat hier een 'bedrijf' van te maken is. Er zijn vast geen mensen die zpveel willen betalen voor zo'n dienst dat jij je voorrijdkosten en materiaal eruit hebt en winst maakt Haha!
Hoogstens kan je een manege vinden die je één grote partij laat doen; maar dat zal wrsch eenmalig zijn dan.

Misschien een betere tip: weer naar school en doorleren voor meer baanmogelijkheden!

Succes!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:22

Ik zou idd ook niet mij tuig door iemand anders laten poetsen, zelf heb je er toch de meeste controle op en ik vind dat het toch wel goed moet gebeuren.
Idd vraag of je kan helpen op stal, stallen uitmesten oid, of poetsen op stal/herberg ofzoiets. Denk niet dat er vraag is naar een invet-service

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 14:27

ik ga nog naar school, zou school nooit verlate om zoiets te doen, maar het is al weekendwerk/vakantiewerk om mn reis naar amerika te betalen volgend jaar, want mn ouders gaan heus niet zomaar fff helemaal alleen een ticket naar amerika en verblijf daar betalen voor hun zoon terwijl zij zielig alleen achterblijve, ik moet zelf 1/3 van dat alles betalen, dus wat extra geld zou welkom zijn.
en iemand v 16 heeft niet zoveel baanmogelijkheden vrees ik.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:56

Vast wel. Bij de supermarkten hier in de buurt worden genoeg mensen gevraagd. Of bij het Kruidvat of de Blokker oid; anders horeca... als je goed zoekt is er vast iets te vinden! Lachen

Edit: Je profiel is écht niet te lezen trouwens

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:12

Haha vind het eigenlijk wel een goed idee, als je bij mij in de buurt zat en het kostte niet zo veel had ik je meteen besteld. Bloos
Maar ik denk ook niet dat hier echt geld mee te verdienen is, toch nog een poosje doorleren Tong uitsteken

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, Facebook en 119 bezoekers