"Omver" gereden door dorpgenoot...-UPDATE-

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

"Omver" gereden door dorpgenoot...-UPDATE-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 20:47

Ik wil graag advies in onderstaand geval van jullie: (misschien een lang verhaal, maar ik ben erg boos, vandaar.....)

Ik was -samen met de verzorgster- vanmiddag met Isabeau (aangespannen) aan het trainen voor de wedstrijd volgende week.
Op de terugweg bij het uitstappen heeft Mattis (verzorgster) de leidsels overgenomen en naar huis gestapt. Ik ben er bijna bij stal naast gaan lopen, just in case.....

We slaan de hoek om richting stal, en tegemoetkomend racet er een auto met minstens 120 km per uur onze kant op, dus ik adviseer Mattis gewoon midden op de weg te blijven, zo dwing je de automobilist tot afremmen.
Ik loop ongeveer bij Isabeau haar hoofd en geef duidelijk te kennen aan de auto dat wij rechtsaf gaan slaan. Kleine moeite om even te wachten. Nee, mevrouw had schijnbaar haast en rijdt door. Gevolg: Isabeau en wagen kunnen niet links en rechts, idem dito voor mij. Ik stond recht voor de auto met aan de linkerkant een sloot en Ies aan de rechterkant....
Mattis trekt Isabeau helemaal rechtsom en kon zo wegkomen, schijnbaar was dat voldoende voor mevrouw de automoblist om weer gas te geven (ik stond nog steeds RECHT vooor de auto....), ze rijdt dus gewoon doodleuk tegen me aan en dat dus ook heel doelbewust!
Laaiend was ik. Extreme duivel
Heb het nummerbord genoteerd, dorp afgereden en aangebeld om even rustig te praten. Nee, dat was niet nodig...

Ok, prima, dien ik een aanklacht in. Tja, als mevrouw mij al zo makkelijk omver rijdt, denk ik niet dat ze een volgende x zal stoppen voor mijn (bijna) 3-jarig dochtertje......

Ik bellen in de auto (auto staat stil), komt buurvrouw van automobilist aan mijn raam snauwen wat ik doe, waarop ik vriendelijk antwoord dat ik aan het bellen ben en dat mag nou eenmaal niet rijdend. Maar ik stond wel om het erf van mwvr. de automoblist. Nou, geen probleem, ga ik een stukje verder staan.

Toen kwam weer een ander zich ermee bemoeien (de man van buurvrouw), wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Ik leg het verhaal nogmaals uit, en meneer rijdt weg.....
Later komt meneer weer terug met de medeling dat ik het allemaal moet laten rusten, anders kan het nog wel eens vervelend wonen worden in dit dorp...... Verward Is dat een dreigement? Haha! (Dan kent ie mij nog niet, maar goed.....)
Volgens mvr. de automobilist ben ik voor haar auto gesprongen! ha ha ha ha, ja ben een beetje levensmoe.
Terzijde, dit alles is door de politie gehoord die ik al die tijd aan de telefoon had.

Ik wacht nu af of mvr. de automobilist uit zichzelf excuus komt maken, anders ga ik a.s. maandag mijn vooraangifte in werking stellen bij het politie bureau.....

Wat vinden jullie hiervan? Moet ik die aangifte doorzetten of het idd maar laten rusten?

Voor de goede orde, mvr de automobilist zat alleen in de auto, wij waren met zijn 2-en, en last but not least. mvr. droeg een outfit die je herkent in de zorg. Juist van dat soort mensen mag je toch wel een beetje meer verwachten??????
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 12-03-02 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:53

Ik zou ook aangifte doen indien ze haar excuses niet aan zou bieden, en haar rijgedrag niet zou verbeteren. En wat die man zei, dat het nog weleens vervelend kon worden in dit dorp, daar komtie wel wat laat mee, aangezien het al zo ver is. Die vrouw hoort gewoon uit te kijken, geduld te hebben. Ze ziet dat je met paarden aan het werken bent en haar niet in de weg wilt zitten.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:59

Aangifte doorzetten, das de enige oplossing zolang politie geen familie is van de vrouw die tegen je aan reed. Zo te horen was het opzettelijk. Het is bijna jammer dat je geen letsel had (dat gun ik jouw niet, maar háár des te meer) Ik wordt regelmatig gesneden als ik door het dorp moet te paard en er is zelfs een keer een auto (ook met wijf erin) opzettelijk tegen een van onze paarden aangereden. Is ook niet leuk afgelopen, het enige wat je kunt krijgen is een grote mond dat je moet opsodemieteren met je k*tpony.
In ieder geval een mooi voorbeeld voor je dochter dat de maatschappij verandert. Komt vast door die vele tattoo's van je Knipoog

Zie ook
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ht=#436065
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... t=#419858\

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:59

absoluut aangeven!!!
wat denkt die vrouw wel niet?
en als ze alsnog haar excuses aanbied, zou ik er nog steeds over na blijven denken.
en anders kun je haar man ook nog altijd aangeven wegens bedreiging.
jij had de politie aan de telefoon op het moment supreme, dus getuige.
en toen met die auto van die vrouw, je verzorgster als ooggetuige.

heb je je trouwens zelf niet zeer gedaan oid?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:00

Hmmm raar dat ze zomaar door reed zeg!
Wilde ze naderhand ook echt niet meer met je praten of zo?
Dat jij haar uit kunt leggen hoe het werkt met aanspanningen, dat die niet zo wendbaar zijn als zij dacht en dat jij ook niet zomaar in een oogwenk weg kan springen als zij aan komt stormen... Haha!

Ik zou nogmaals proberen met haar te praten, wel als je 'rustig en kalm' bent want misschien zeg je dingen waar je later spijt van hebt, dat heb ik zelf tenminste wel dan... Bloos
Mocht ze nog niet willen praten dan zou ik inderdaad naar de politie stappen en vragen wat hen vinden dat jij zou moeten doen?

Zet van tevoren even voor jezelf op een rijtje wat je wilt.
Excuses van haar? En wat verder?
Is er nog schade? Was je gewond? Indien dit niet het geval is wil de politie het vaak al afdoen met bemiddelen tijdens een gesprek enzo...
Wil je dit of wil je echt aangifte doen?

Heel veel sterkte, want in een klein dorp lijkt het me erg moeilijk om geen scheve gezichten te krijgen bij zoiets.
Hopelijk zul je geen verwijten krijgen door roddels enz. van mensen die aan haar kant staan!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:12

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:19

Absoluut aangifte doen. Daarnaast contact opnemen met SRR en NVVR (of hoe heet die vereniging). Die verenigingen maken zich namelijk samen met de bereden politiekorpsen sterk voor het beschermen van paarden in het verkeer.
Het is immers al erg genoeg dat op 1 mei vorig jaar, toen de voorrangsregel over wel en niet motorvoertuigen op gelijkwaardige kruizingen veranderde, ruiters en koetsiers en begeleiders van rijdieren in de voorlichtingscampagne niet genoemd werden.
Die dreigementen zou ik me niet druk om maken, jij kunt haar erger voor schut zetten in het dorp dan zij jou.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:20

hahaha wat een sukkels die vrouw en die man! Wat denken ze wel niet! stelletje idioten om met 120 voorbij te komen razen! aanklacht zeker indienen!!! ps. dit is mijn mening Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:54

Ik ga mee met de rest... aanklagen die hap!! Dat soort asociale mensen heb ik echt een hekel aan!! Denken dat ze alles kunnen maken en dat ze overal maar kunnen gaan en staan waar ze willen.. Ongeacht de snelheid en of er gevaar dreigt!!
ik wordt ook vaak ingehaald door die lamzakken die denkn dat ze haast hebben en dan met 120 langs je rijden!! Je rijdt verdorie wel met een paard!! Paard is een dier en kan dus schrikken!! Wat als je paard ineens uitwijkt en de auto raakt? Ik heb altijd de drag om dan ineens heeel per ongeluk mijn spoor zo (oeps!!!) in die auto;s te rammen...

Laats reed ik met twee paarden.. (een aan de hand mee ) en in tegengestelde richting kwam een vuilniswagen.. Het paadje is al niet superbreed, maar meneer ging aan de kant staan en zette zijn motor af!! Picobello dus!! Die mensen moeten ze een pluim geven!! Die denken tenminste na!!!

En al die andere aso's?? Ik hoop van harte dat die ooit een ongeluk veroorzaken!! (zolang het maar niet slecht afloopt natuurlijk)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 07:59

ik zou ook aangifte doen! de volgende keer heeft ze miss idd wel je dochtertje of miss wel je pony te pakken.. gewoon doorzetten dus..
en aangezien ze niet zo n haast had want ze was later toch gewoon thuis?ik zou het gewoon doen.....zulke mensen kan ik echt om Misselijk succes er mee!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 09:40

Ik sluit me helemaal aan bij Lovely!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 09:46

Dorine schreef:
Wilde ze naderhand ook echt niet meer met je praten of zo?
Dat jij haar uit kunt leggen hoe het werkt met aanspanningen, dat die niet zo wendbaar zijn als zij dacht en dat jij ook niet zomaar in een oogwenk weg kan springen als zij aan komt stormen... Haha!


Ik ben dus na het gebeurde (natuurlijk eerst mijn pony verzorgen... Haha! ) in mijn auto gesprongen en heb het dorp doorgereden. Ik zag haar auto in een garage staan en heb bij het desbetreffende huis aangebeld.
Dochterlief stond achter het raam en deelde mij mede dat deze deur (waar ik voor stond) niet open kan. Is er een andere deur die open kan? Nee, die was er niet. (Goh, da's ook l*llig, kan je je huis niet uit.... Haha! )

Maar goed, de volgende vraag van dochterlief (dus NOG STEEDS NIET de automobilist in kwestie!) "Wat moet je dan?" Nou, ik wil graag eveb praten over wat er net gebeurde....
Nee, dat was absoluut niet nodig, want er is niks aan de hand.

Dat mvr. de automobilist vervolgens niet weet hoe snel ze haar buurvrouwmoet bellen om haar te redden 'uit mijn klauwen'......zegt dan niets over haar schuld????

Kortom, met deze dame valt niet te praten en ik ga me niet nog een keer voor l*l zetten om het nog eenx te proberen.......

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 09:48

Lovely schreef:
Absoluut aangifte doen. Daarnaast contact opnemen met SRR en NVVR (of hoe heet die vereniging). Die verenigingen maken zich namelijk samen met de bereden politiekorpsen sterk voor het beschermen van paarden in het verkeer.


Thanx,
ga ik gelijk doen, hetzij via inet, anders bel ik ze morgen even!

(Jullie allemaal bedankt trouwens!)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 13:04

NATUURLIJK AANGIFTE DOEN Boos! !

Wat denken ze wel niet Verward , ruzie in het dorp of niet, het is toch te gek als je op de straat met paard, vrij-wild wordt??!!! Onder het motto: "paarden?? Houd ik niet van, afschieten!!!" En net wat je zegt, vandaag is het je paard, morgen je kind Boos! !
Sterkte!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 13:22

Aangifte doen...
Met de kleine (doch niet geheel geruststellende) kanttekening dat de Nederlandse politie nogal laks is (zit er middenin) en liever lui dan moe, en dat de officieren van justitie liever schikken dan vervolgen. Daarbij opgeteld nog wat prut in ogen, neus en oren bij de heren en mevrouwen wetsdienaren en je frustratie is compleet. Ik heb het geluk dat de 'veroorzaker' zelf lovend handelt en alle aangerichte 'schade' helemaal goedmaakt. Ik ken echter eenzelfde soort verhaal (ongeluk met paard) waar de veroorzaker het nodig achtte absoluut niets te doen. Toen bleek dat de politie je grootste vriend is, en echt het vuur uit de schenen loopt voor een simpele burger.... NOT...

Ik zou aangifte doen omdat je anders later spijt krijgt dat je het niet gedaan hebt. Niet geschoten altijd mis... En zo is het ook. Wie weet tref je een overijverige (in jouw voordeel) ambtenaar die er graag werk van maakt! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 14:34

Wat ik nog even wilde toevoegen, is dat wanneer mevrouw 120 km reed (of er dicht bij), ze dan sowieso een flinke overtreding beging, zoniet een misdrijf. Volgens mij wandelde jij niet me je aanspanning over de A-huppeldepup waar 120 toegestaan is. Binnen de bebouwde kom is het een overtreding van 70 km, 30 is genoeg voor een misdrijf. Buiten de bebouwde kom is het 40 km en is 30 ook genoeg voor een misdrijf.
Zorg dat je dit goed duidelijk maakt.
Het is trouwens wel waar dat het moeilijk is om gerechtigheid te krijgen, want zelfs wanneer ze je dochtertje van 3 op deze manier ter dood veroordelen, zelfs dan kom je niet ver met de politie in dit land.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 14:58

Aangifte doen, absoluut!
Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop?

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 16:04

Wat mag wel en wat niet ?

120 km per uur in de bebouwde kom mag niet, maar je hebt geen enkel steekhoudend bewijs dat ze die snelheid had.

Met je kar midden op de weg gaan rijden mag ook niet, ook al doen velen van ons dat als ze buitenrijden, maar bestuurders moeten uiterst rechts blijven rijden. Dus in dat geval waren jullie volgens de regels fout.
Jij liep zelf op de weg en was geen bestuurder (de kar werd door iemand anders bestuurd). Als voetganger mag je ook niet midden op de weg lopen en het verkeer hinderen.
Kortom, je mag als bestuurder, en dat ben je ook als je op een paard zit of te voet een paard meeneemt, het andere verkeer niet hinderen.

Tegen iemand aanrijden mag zeker niet, en gezien je daar ook een getuige voor hebt zou je op dat feit aangifte kunnen doen. Wel heb je niet zo'n sterke zaak als er geen schade is veroorzaakt. Succes ! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:01

Gevaar, hinder en schade mag je nooit toebrengen aan je medeweggebruikers. Hinderen mag niet, dat klopt. In gevaar brengen mag nog minder.
Puntje in het verhaal is dat BZ de bestuurster heeft verzocht haar snelheid te minderen door het geven van signalen. Iedere verstandige weggebruiker geeft daar gehoor aan, behalve de dame in de auto, zij dus opzettelijk niet.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 18:58

Pegasus
Citaat:
Jij liep zelf op de weg en was geen bestuurder (de kar werd door iemand anders bestuurd)


maar ben je dan geen begeleider van een (on)bespannen wagen/dier, waarom kunnen er geen begeleider van een bespannen wagen en een bestuurder ervan samen zijn.

als je op de weg loopt met een paard ben je een begeleider ervan, een weggebruiker met dezelfde regels als een bestuurder van een auto.

gezegde, heb ergens het klokje horen luiden, waar weet niet meer waar de klepel hangt.

je kan anders altijd nog zeggen dat jij de begeleider er van was, toch?

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 20:57

Is een beetje een twijfelgeval.
Als ze inderdaad als begeleider aangemerkt wordt, dan
is ze een bestuurder en had ze met de combinatie zich uiterst rechts van de weg moeten begeven. Dus in beide gevallen zit ze in de fout.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:45

zeker weten aangifte doen hoor Esther!!!
het kan dan nog zo'n klein k*t dorpje zijn, ajp, waar iedereen elkaar kent en help tegenover zo'n "associale rotterdammer" (zo noemen ze je daar toch? *LOL* ) maar je laat je toch niet kennen zeker? kom nou, dit kan toch niet???!!! "het kan nog wel eens vervelend wonen worden hier dan" ha ha, laat me niet lachen!! je hebt toch verder niets met hun te maken?!

tip; er zit een politie bureau in st. maartensdijk en in tholen Haha!
(ik neem aan dat het onder zeeland valt wat er gebeurt is, of heeft regio daar niets mee te maken Verward )

de politie heeft hier toch niets nuttigs te doen, kan je ze mooi meenemen naar ajp!!

groetjes Renske

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 02:13

Pegasus schreef:
Is een beetje een twijfelgeval.
Als ze inderdaad als begeleider aangemerkt wordt, dan
is ze een bestuurder en had ze met de combinatie zich uiterst rechts van de weg moeten begeven. Dus in beide gevallen zit ze in de fout.


Mattis zat -ik denk- voor de 3e keer op de bok, dus imo (nog) niet bekwaam genoeg om de aanspanning in haar eentje te rijden. Zodoende ben ik van mening dat ik in dit geval als begeleider aangemerkt kan worden....
Omdat Mattis nog niet en kan sturen en richting aan kan geven, deed ik dat dus voor haar.
Wij reden ook gewoon rechts, enkel om de auto vaart te laten minderen gingen we in het midden. Dit was nog ruim voor de auto bij ons was.

En opzich zit er zeker wat in, echter de aangifte gaat mij NIET om het feit dat mvr. te hard reed (doe ik ook wel eens Haha! ), echter wel om het feit dat ze na stilstand met de auto ineens optrok en doorreed (tegen mij aan dus!), terwijl ik nog geen kant op kon! (Woon in de polder en de wegen zijn hier vaak erg smal met zowel links en rechts een sloot.....)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 02:15

guidolover schreef:
tip; er zit een politie bureau in st. maartensdijk en in tholen Haha!


Thanx!
Er zit er ook een op Flipland, moet morgen eerst de algemene nummer bellen en een afspraak maken, want ik ga dus idd de aangifte doorzetten! Mevrouw heeft dus niet het fatsoen in haar donder om even haar excuus tekomen aanbieden en tja, dan ben ik dus ook niet meer voor rede vatbaar! Haha!

Mij bang maken? Ha ha, ik denk eerder dat zij niet meer plezierig wonen in dit dorp.....(Dit terzijde....)

Ik hou jullie op de hoogte......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 09:31

Succes met je aangifte!
Ik zou het ook zeker aangeven.